Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Pc voeding maakt geluid.

Pagina: 1
Acties:

• BriandeLangeNL
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 28-07-2022
Ik heb deze pc voeding Cooler Master MWE 750 White - V2 PSU / PC voeding. De voeding maakte 6 maanden gebruik geluid. Ik heb al contact gehad met winkel en teruggestuurd en de winkel heeft het omgeruild voor een nieuwe. De nieuwe voeding maakte al naar 1 dag gebruik geluid. Ik weet niet waar aan ligt kunnen jullie mij helpen. Ik heb 2 videos bijgevoegd waar je het geluid kan horen. 1 video is met voeding nog in de kast en de andere is met voeding uit de kast. Alvast bedankt

Link 1: YouTube: Pc voeding geluid in de kast.

Link 2: YouTube: PC voeding geluid buiten de kast. -> bij deze moet je goed luisteren.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dat klinkt als coilwhine, kun je zelf niet zo heel veel aan doen. Een druppel hotglue op de trillende coils zou een optei kunnen zijn, maar als het ding nog garantie heeft zou ik me daar niet aan gaan wagen eng ewoon terugsturen.

• BriandeLangeNL
Dat heb al 1 keer gedaan en toen hebben ze omgeruild voor een nieuwe. Als ik het weer terug moet sturen dan vraag ik gewoon mijn geld terug.

• DeArmeStudent
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-05-2024
in hoeverre is coilwhine eigenlijk een mogelijkheid voor terugsturen onder garantie? sommige hardware geeft coilwhine, ook al functioneert de hardware naar behoren.

• BriandeLangeNL
Ik ben vergeten bij te zeggen dat dit al drie keer is gebeurd want ik heb toen die voeding terugstuurde een nieuwe gehaald het gaat om deze EVGA 700 BR, 80+ BRONZE 700W PSU / PC voeding en die maakte na vier dagen gebruik ook geluid. Ik heb van die wel mijn geld teruggekregen.

[ Voor 0% gewijzigd door BriandeLangeNL op 05-12-2020 11:30 . Reden: Spelling fout ]

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Nu online

HugoBoss1985

Xenotech

DeArmeStudent schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 11:29:
in hoeverre is coilwhine eigenlijk een mogelijkheid voor terugsturen onder garantie? sommige hardware geeft coilwhine, ook al functioneert de hardware naar behoren.
Het kan ook een bepaalde combinatie zijn waarbij een component coil whine geeft, waarbij datzelfde component in een andere combinatie geen coil whine geeft.

Als ik sommige verhalen online mag geloven.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 07:30
BriandeLangeNL schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 11:29:
Ik ben vergeten bij te zeggen dat dit al drie keer is gebeurd want ik heb toen die voeding terugstuurde een nieuwe gehaald het gaat om deze EVGA 700 BR, 80+ BRONZE 700W PSU / PC voeding en die maakte na vier dagen gebruik ook geluid. Ik heb van die wel mijn geld teruggekregen.
Welke cpu en videokaart heb je?

Je bent wel een ster in het kopen van zeer oninteressante voedingen want als je 700 - 750w aan voeding nodig hebt dan heb je een high-end systeem en daar stop je niet de meest budget voeding met moderne spanningsregeling in die er te koop is.

• BriandeLangeNL
NVIDIA Gigabyte GeForce RTX 2060 OC 6G Videokaart
Intel Core i7 9700 processor.

Als de voeding al geluid maakt en je zet de computer aan dan maakt de voeding nog steeds geluid.

Hier is volledige lijst met de computer onderlenen, kast en schermen.
Cooler Master MasterBox Q300L Micro ATX Behuizing.
Cooler Master MasterLiquid Lite 240.
Crucial DDR4 1x16GB 2666 - [CT16G4DFD8266] Geheugenmodule.
Gigabyte B365 M AORUS ELITE moederbord socket 1151.
Seagate HDD 3.5" 2TB ST2000DM008 Barracuda.
Kingston A400 240GB SSD.
LG 24GL600F-B 24" monitor 2x.
Corsair AF120 LED (2018), White, 120mm, Triple Pack met Akasa PWM fan splitter.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Tip: sluit je PC aan op een geaarde wandcontactdoos.

Lijkt me een samengestelde set. pre-build.
advies welke voeding te kiezen => pricewatch: Corsair TX550M V2

1x 16GB, dus 1 module ?
Dat werkt ook niet lekker

[ Voor 74% gewijzigd door Hackus op 05-12-2020 13:18 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• BriandeLangeNL
Ook al geprobeerd en maakte nog steeds geluid.

Die 16 GB ram heb ik puur gedaan zodat nog 3 slots over hou.

[ Voor 41% gewijzigd door BriandeLangeNL op 05-12-2020 13:19 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

BriandeLangeNL schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 13:17:
Die 16 GB ram heb ik puur gedaan zodat nog 3 slots over hou.
Maar daarmee gooi je wel geheugenbandbreedte weg. En afhankelijk van wat je ermee doet kan dat nog best merkbaar zijn.

• BriandeLangeNL
Update ik heb net de stekkerdoos en de voeding uitgezet. Ik heb dan een uurtje gewacht en dan maakt geen geluid meer.

• Uszka
BriandeLangeNL schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 13:10:

Als de voeding al geluid maakt en je zet de computer aan dan maakt de voeding nog steeds geluid.
Is coilwine op de 5vSB. Wat heb je er zoal aan USB in zitten?

• osmosis
  • Laatst online: 07:23
Hoeveel apparaten zitten op de stekker doos?
Kan één of andere vage interferentie zijn tussen apparaten.

• BriandeLangeNL
Op mijn stekkerdoos zitter drie stekkers in 1 voor en 2 voor schermen.

• BriandeLangeNL
Uszka schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 16:50:
[...]

Is coilwine op de 5vSB. Wat heb je er zoal aan USB in zitten?
Ik snap niet wat je bedoeld.

• Uszka
In de voeding zit een 5v lijn die altijd standby is, ook als het systeem uit is. Die lijn zorgt ervoor dat het moederbord het signaal kan geven dat het systeem aan moet gaan maar op die lijn zitten ook de USB poorten en vaak het werkgeheugen. Als het systeem uit is en er zitten stroomverbruikers in de USB aansluitingen dan kan dat coilwine veroorzaken.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Uszka schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 17:22:
In de voeding zit een 5v lijn die altijd standby is, ook als het systeem uit is. Die lijn zorgt ervoor dat het moederbord het signaal kan geven dat het systeem aan moet gaan maar op die lijn zitten ook de USB poorten en vaak het werkgeheugen. Als het systeem uit is en er zitten stroomverbruikers in de USB aansluitingen dan kan dat coilwine veroorzaken.
Met dus als aansluitende vraag van Uszka: welke apparaten heb je met USB aangesloten op je pc? :) En als vervolgvraag: hoor je het geluid ook als je alle apparaten loskoppelt van USB?

The devil is in the details.

• BriandeLangeNL
Hahn schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 17:25:
[...]

[...]

Met dus als aansluitende vraag van Uszka: welke apparaten heb je met USB aangesloten op je pc? :) En als vervolgvraag: hoor je het geluid ook als je alle apparaten loskoppelt van USB?
Ik 2 USB aansluiting met alleen het woord USB daarop zit mijn wifi/bluetooth kaart (dit is een kaart met zowel wifi als bluetooth) aangesloten en dan USB poort met woord USB 3 er in en daarop zit de kabel aangesloten van de USB poorten die bij aan/uit knop zitten.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
BriandeLangeNL schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 17:34:
[...]

Ik 2 USB aansluiting met alleen het woord USB daarop zit mijn wifi/bluetooth kaart (dit is een kaart met zowel wifi als bluetooth) aangesloten en dan USB poort met woord USB 3 er in en daarop zit de kabel aangesloten van de USB poorten die bij aan/uit knop zitten.
...maar wat heb je verder aangesloten op USB? Toetsenbord? Muis? Speakers? Iets anders? En haal al die randapparaten (toetsenbord, muis, etc) eens uit de USB-poorten en luister dan eens.

The devil is in the details.

• BriandeLangeNL
Hahn schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 17:36:
[...]

...maar wat heb je verder aangesloten op USB? Toetsenbord? Muis? Speakers? Iets anders? En haal al die randapparaten (toetsenbord, muis, etc) eens uit de USB-poorten en luister dan eens.
Al een keer gedaan toen ik de voeding uit kast haalde om te kijken of de voeding nog steeds geluid maakte en dat was ook zo. De kabel die in USB 3 aansluiting voor zit voor poorten bij aan/uit knop zit die zat er niet goed in ligt het daar misschien aan.

• BriandeLangeNL
BriandeLangeNL schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 17:40:
[...]

Al een keer gedaan toen ik de voeding uit kast haalde om te kijken of de voeding nog steeds geluid maakte en dat was ook zo. De kabel die in USB 3 aansluiting voor zit voor poorten bij aan/uit knop zit die zat er niet goed in ligt het daar misschien aan.
Dat die kabel niet goed er in zat maakte niks uit want toen ik de computer uit gezet had na aantal uur gebruik maakte de voeding gewoon geluid.

• Uszka
RMA en een goede voeding halen. Als je advies wilt voor een goede voeding dan laat je dat maar weten.

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:47

sapphire

Die-hard pruts0r

Als ik dit goed lees hebben al 3 voedingen achter elkaar die dit geluid maken, waarvan 2 verschillende types?

Ik kijk gelijk terug naar de post van @Hackus , ik zou de oorzaak dan extern zoeken. Geaarde wandcontactdoos geprobeerd?

Gabriël AM5

• BriandeLangeNL
sapphire schreef op zondag 6 december 2020 @ 12:46:
Als ik dit goed lees hebben al 3 voedingen achter elkaar die dit geluid maken, waarvan 2 verschillende types?

Ik kijk gelijk terug naar de post van @Hackus , ik zou de oorzaak dan extern zoeken. Geaarde wandcontactdoos geprobeerd?
Al geprobeerd toen ik de voeding uit de kast haalde. Het geluid was niet zo hard als toen de voeding nog in kast zat.

• BriandeLangeNL
Update toen ik mijn computer uit had gedaan maakte de voeding geen geluid en toen naar paar uurtjes ging de voeding geluid maken terwijl de computer uit staat.

• BriandeLangeNL
Is het erg als voeding in de buurt zit van HDD.

• BriandeLangeNL
De voeding ging ook geluid maken terwijl de computer aanstond dat was na ongeveer 8 uurtjes gebruik.

• Uszka
Heb je dat ding nu nog niet RMA gestuurd?

• BriandeLangeNL
Uszka schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 20:10:
Heb je dat ding nu nog niet RMA gestuurd?
Nee want ik had de computer nog nodig voor online les en als ik de voeding terug stuur krijg hoog waarschijnlijk weer een nieuwe. Ik wil wachten totdat ik een nieuwe kan halen en dan stuur ik de voeding terug.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

BriandeLangeNL schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 11:26:
Dat heb al 1 keer gedaan en toen hebben ze omgeruild voor een nieuwe. Als ik het weer terug moet sturen dan vraag ik gewoon mijn geld terug.
BriandeLangeNL schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 20:43:
[...]

Nee want ik had de computer nog nodig voor online les en als ik de voeding terug stuur krijg hoog waarschijnlijk weer een nieuwe. Ik wil wachten totdat ik een nieuwe kan halen en dan stuur ik de voeding terug.
Geluk dat het nu vakantie is 😉

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Pagina: 1