Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:14

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Hi,

ik heb een pricewatch: Corsair iCUE 220T RGB Airflow Zwart en het is een prima kastje inclusief 3 case fans. Er zit een Lightning Core in waar die case fans op aangesloten zitten en die gaat dan naar de USB van het moederbord zodat de RGB is aan te sturen. Nu wil ik echter ook wat fan control inbouwen en ik vroeg mij af of ik daar per sé zo'n dure pricewatch: Corsair iCUE Commander PRO voor nodig is. Ik kom bij fan controllers namelijk van andere merken bijvoorbeeld ook de pricewatch: Thermaltake Commander FP tegen.

Lijkt mij ook prima te gaan werken? De RGB geef ik niet zoveel om, dus feitelijk heb ik die niet nodig. Korte vraag is dus; gaat fanspeed aanpassen werken als ik die iCue fans niet meer op de lightning hub maar op deze Thermaltake Commander aansluit? Of de RGB dan wel of niet aangaan maakt mij weinig uit.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04 17:33
Die thermaltake commander is slechts een hub, dus die zal alsnog aangestuurd moeten worden. De Corsair iCUE Commander Pro is wel een fancontroller die ook twee led strip kanalen kan aansturen + heeft een interne USB hub. Ik heb deze zelf ook, en voor het geld krijg je best veel, 4x temperatuur sensor, en verlengkabels.

De software zet alle corsair producten in 1 suite, dus je Lightning node core, de commander pro en eventueel je RGB geheugenbankjes zijn onder verschillende tabbladen te vinden, samen met hun settings. Dat is ook meteen het nadeel, de software gebruikt relatief veel resources voor wat het doet.

Maar om antwoord te geven op je vraag: Je RGB fans kunnen op iedere willekeurige controller, heck je kan ze zelfs op je moederbord prikken en de controller in het bios gebruiken (als je die hebt) Het RGB gedeelte echter, heeft een aparte stekker en die past alleen in de Lightning core.

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:14

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
FiXeL schreef op zondag 6 december 2020 @ 08:23:

Maar om antwoord te geven op je vraag: Je RGB fans kunnen op iedere willekeurige controller, heck je kan ze zelfs op je moederbord prikken en de controller in het bios gebruiken (als je die hebt) Het RGB gedeelte echter, heeft een aparte stekker en die past alleen in de Lightning core.
Dank voor je antwoord. Voor mij is mobo geen optie aangezien mijn cpu er al 2 gebruikt, en ik nog 5 andere heb die ik moet aansturen en nog maar 2 vrije poorten heb. Wat ik zou willen is het zo goedkoop mogelijk te doen, met zo weinig mogelijk system resources. Is een alternatief dan om met splittertjes alles aan te sluiten op het moederbord en het via de mobo software te doen? Geen idee trouwens of die minder resources trekt.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04 17:33
In dat geval kan je die thermaltake fanhub op 1 van je poorten op het mobo aansluiten, en daar aan al je fans. Het enigste nadeel is dat je niet binnen je besturingssysteem (windows oid) aanpassingen kan doen, daarvoor moet je terug naar de bios. Maar mijn ervaring is dat het vaak set and forget is.

Mn 3D printer blogje..