Roblox - Adopt Me- Trading verboden in nederland

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GDG71
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22-04 09:18
Hi redactie,

Vanmorgen kwam mijn dochter met de melding dat ze niet kan "Traden" in een spel "adopt me" van roblox
Ik dacht eerst een fout, maar toen wat zocht blijkt het zowaar sinds 1 december verboden, zou tegen de nationale wet zijn
https://help.playadopt.me...e%20world%20as%20possible.

Ik had verwacht dat dit wel ergens op tweakers te vinden is, maar kan er niets over vinden.
Er staat wel iets op radar maar dat is nou niet echt het platform

https://radar.avrotros.nl...tje-voor-kin-t195541.html

Is er ergens een tweakers forum wat ik kan gebruiken om te checken, juridisch, of dit wel klopt?

Beste antwoord (via GDG71 op 05-12-2020 16:52)

• ducolwd
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 17:28
Ik hoorde mijn kinderen er ook over en hadden via vriendjes maar bedacht dat het via een VPN moest gaan.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• ducolwd
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 17:28
Ik hoorde mijn kinderen er ook over en hadden via vriendjes maar bedacht dat het via een VPN moest gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 07-06 12:41
Waarom denk je dat Tweakers meer juridische kennis heeft dan AVRO TROS ?

Ik denk dat als Roblox het blokkeert ze alle rechten ertoe hebben, lees hun voorwaarden maar eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 06-06 00:43

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

GDG71 schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 10:24:
Is er ergens een tweakers forum wat ik kan gebruiken om te checken, juridisch, of dit wel klopt?
Tweakers is geen forum voor advocaten ;)
Je kunt informatie inwinnen bij het "Juridisch loket".

Maar ik vraag mij sterk af wat u van plan bent.

Het bedrijf "Roblox" voor de rechter slepen omdat ze, uit veiligheid (om te voldoen aan gokwet/kansspelauthoriteit), maar alle ruilhandel in hun game (vanuit Nederlandse accounts) stoppen?

Je kunt proberen om de restricties heen te werken door een buitenlands account (via VPN) te maken o.i.d.
Maar anders, op zoek naar 'n ander spelletje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01:38
GDG71 schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 10:24:
Hi redactie,

Vanmorgen kwam mijn dochter met de melding dat ze niet kan "Traden" in een spel "adopt me" van roblox
Ik dacht eerst een fout, maar toen wat zocht blijkt het zowaar sinds 1 december verboden, zou tegen de nationale wet zijn
https://help.playadopt.me...e%20world%20as%20possible.

Ik had verwacht dat dit wel ergens op tweakers te vinden is, maar kan er niets over vinden.
Er staat wel iets op radar maar dat is nou niet echt het platform

https://radar.avrotros.nl...tje-voor-kin-t195541.html

Zijn die pets die je kan verkrijgen "random" en daarna op enige wijze, al dan niet in het grijze circuit, verhandelbaar? Dat is namelijk inderdaad iets waar de kansspel autoriteit tegen aan het optreden is en waardoor je ziet dat een aantal game publishers / dev's het zekere voor het onzekere nemen en de mogelijkheid tot "ruilen" uit hun spellen verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GDG71
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22-04 09:18
Die pets kun je kopen voor robux, en inderdaad worden ze dan verhandeld. Er zijn bepaalde "dreampets" veel waard, en het gebeurd regelmatig dat er scams plaatsvinden waarbij deze dreampets worden afgepakt. Bij ons ook gebeurd, dochter in tranen. Dus op zich ben ik er ook niet helemaal ongelukkig mee dat dit nu verboden is, alleen is het de kern van het spel, en ik vind het vreemd dat het overal kan behalve nederland en korea...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
@GDG71

Ik denk dat dit een reactie is van Roblox op deze zaak: https://solv.nl/blog/rech...-verliest-zaak-tegen-ksa/

Al lijkt Roblox deze zaak mogelijk verkeerd geïnterpreteerd te hebben, het ruilen / verhandelen van ingame items is hier immers niet verboden tenzij deze items verkregen worden via kansspel, dan is het wel een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boele009
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 05-06 15:55
Wellicht een late reactie, maar Roblox heeft dit niet verboden. Roblox is eerder een platform, waarop game developers hun game aan kunnen bieden (denk aan steam). Adopt Me is verreweg de grootste game, maar Roblox heeft niks te zeggen over hun game. Je kunt in dit geval dus alleen de studio achter Adopt Me aankijken, en niet Roblox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OortmanStorm
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-01-2021
Dit is eigen natuurlijk belachelijk dat dit weg gehaald is. Er zijn kinderen die daadwerkelijk betaald hebben voor pets en dagen lang gespeeld hebben om bijzondere pets te krijgen. Nu is dat allemaal voor niks geweest. Nederland is trouwens ook het enige land met Korea waar dit verboden. Dit zegt dus eigenlijk al dat dit totale onzin is. Als je adopt me op start krijg je een hele uitleg hoe je ervoor kan zorgen dat je niet ‘’gescamd’ word. Als iemand een ander wilt scammen dan moet hij daarvoor het vertrouwen van die persoon hebben. Dus het is eigenlijk heel simpel om gewoon niet in een scam te trappen.

Als je de oplossing zoekt voor uw kind om weer te kunnen traden in roblox volg dan de volgende stappen

Ga naar App Store en zoek op VPN. Je moet een VPN hebben waar je geen abonnement nodig is. Als u dit gedaan heeft dan moet je de locatie aanpassen naar Londen of United Kingdom. Als je dat gedaan hebt activeer je de VPN op je device en dan kan je kind weer traden

Veel kinderen in Nederland gebruiken dit al. Dit is ook gewoon belachelijk dat wij het enige land zijn op de wereld waar je niet kan traden. Dit is ook gewoon toegestaan, want je locatie aanpassen op een app is altijd mogelijk.

Ik hoop dat ik ouders en misschien kinderen hiermee heb kunnen helpen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Boele009 schreef op zondag 3 januari 2021 @ 17:17:
maar Roblox heeft niks te zeggen over hun game. Je kunt in dit geval dus alleen de studio achter Adopt Me aankijken, en niet Roblox.
Dat vraag ik me in deze wel af, immers is Roblox niet alleen het platform hier, maar is Roblox Corporation ook de publisher van Adopt Me! En publishers hebben doorgaans toch aardig wat te zeggen over de producten die ze uitgeven.

@OortmanStorm En het gebruik van VPN's is niet tegen de ToS (redelijk wat gamepublishers verbieden het gebruik van VPN bij het spelen van hun online games om bepaalde restricties te omzeilen)? Ik snap het advies, maar ik zou me er niet fijn bij voelen als straks accounts van kinderen bijvoorbeeld gesloten worden omdat ze inbreuk maken op de ToS dankzij mijn advies en straks veel meer kwijtzijn dan de mogelijkheid om niet meer te kunnen ruilen.

[ Voor 31% gewijzigd door Dennism op 11-01-2021 14:33 ]

Pagina: 1