Sony 85" televisie gewenst.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-10 23:02
Ik zoek een?
Normaal hij (ik dus) maar in ons geval wil zij een groot scherm in de huiskamer, waar ik het overigens mee eens ben :)

Wat is je budget?
Stel je voor, een financieel mazzeltje, beide onderstaand zou moeten lukken

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Het is voor ons echt televisie kijken, Netflix, YouTube en een beetje gamen op de PS4 Pro. Natuurlijk weet ik dat de PS5 ooit in huis gaat komen maar dat is nu geen prio. Verder zal de televisie aan een draaibare arm komen te hangen en kunnen we er zo'n vijf meter vanaf zitten.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ja, ik kijk naar de 85XH90 en de 85XH95 serie

Welke vragen heb je hier nog over?
Het verschil in prijs is nu zo'n €1000,- tussen deze twee bij Coolblue. Mijn vraag is dus eigenlijk of het XH95 model (veel) meer bied dan het XH90 model voor wat wij er mee willen gaan doen. AV,IPS panels, 4x4x4; allemaal termen die ik voorbij zie komen en ook het HDMI 2.1 gedoe heb ik gelezen maar echt, ik weet niet goed waar ik moet beginnen.Tips of een schop in de goede richting zijn zeer gewaardeerd 👍

Daily driver; MB R171 SLK280

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-10 21:48
The Sony X950H is slightly better than the Sony X900H overall. The X950H has better viewing angles, reflection handling, and it delivers a better HDR experience, as it has a better HDR color gamut and it can get brighter. However, the X900H has a higher contrast ratio since it doesn't have the 'X-Wide Angle' layer and it has a lower input lag. Also, the X900H is expected to get VRR and other features related to HDMI 2.1 in a future firmware update.
https://www.rtings.com/tv...-vs-sony-x900h/1777/12284

Ik weet niet op welk formaat je nu kijkt, maar je moet er ook wel rekening mee houden dat als je bijvoorbeeld van 55" naar 85" gaat, traditioneel televisiekijken er niet mooier op gaat worden.

[ Voor 15% gewijzigd door NotSoSteady op 04-12-2020 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
NotSoSteady schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 22:34:
[...]

https://www.rtings.com/tv...-vs-sony-x900h/1777/12284

Ik weet niet op welk formaat je nu kijkt, maar je moet er ook wel rekening mee houden dat als je bijvoorbeeld van 55" naar 85" gaat, traditioneel televisiekijken er niet mooier op gaat worden.
We hebben nu een 55XF8505 hangen inderdaad. Wat wordt precies met " niet mooier" bedoeld ?
Dank voor je response trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
mir4dor schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 22:57:
[...]

We hebben nu een 55XF8505 hangen inderdaad. Wat wordt precies met " niet mooier" bedoeld ?
Dank voor je response trouwens.
Nou de resolutie van het televisiesignaal en de televisie blijft ongewijzigd, maar het schermformaat wordt aanzienlijk groter, waardoor het aantal pixels per inch daalt. Dat is met 4k niet zo'n probleem, maar in Nederland is er bij Ziggo slechts een enkele 4k-zender beschikbaar (met een matige bitrate) en volgens mij zit de rest nog niet eens op 1080p. Ik heb hier zelf de 75Q90R en zit op 3,5 meter en ik moet zeggen dat het nog gaat, maar als je dan kijkt naar content in 4k dan zie je pas hoe bagger de kwaliteit van televisie is in Nederland. Dat had ik mijn met 55-inch een stuk minder.

[ Voor 38% gewijzigd door NotSoSteady op 04-12-2020 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 09:27
De meeste zenders zijn is SD of in HD. Dan kan je wel een 4k tv ophangen, maar als de aanvoer maar SD is, heeft dat weinig nut.

85 inch met SD is niet mooi. Zeg maar gerust, je kan pixels tellen.

Ps SD is 720p, dus over de volle breedte 720 pixels

[ Voor 12% gewijzigd door 99ruud99 op 04-12-2020 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
Hmmm, maakt het dan ook niet uit dat we er 5 meter vanaf zitten ?
T-Mobile thuis op glasvezel hier trouwens maar dat zal dan niet echt uitmaken ?

Ik zie er nu al tegen op om het de vrouw te gaan vertellen 😕😇

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
mir4dor schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 23:10:
Hmmm, maakt het dan ook niet uit dat we er 5 meter vanaf zitten ?
T-Mobile thuis op glasvezel hier trouwens maar dat zal dan niet echt uitmaken ?

Ik zie er nu al tegen op om het de vrouw te gaan vertellen 😕😇
Lastig in te schatten. Ik ben vrij kritisch ingesteld, maar jij kan het misschien wel helemaal oké vinden. De afstand gaat zeker helpen. Voordeel van online bestellen is dat je de televisie ook weer kan terugsturen als het toch tegenvalt. Vermoed niet dat de kwaliteit van T-Mobile beter is dan Ziggo, echter kan ik dat ook mis hebben.

[ Voor 7% gewijzigd door NotSoSteady op 04-12-2020 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Reguliere tv is normaal gesproken 1080i (uitgezonderd specifieke 4K-zenders), dus nog niet eens 1080p.

Ik heb zelf een 65 inch (op 3,5 meter) in combinatie met T-Mobile TV via glasvezel, en dat is prima te doen qua kwaliteit. Je ziet het verschil met 4k-materiaal wel, maar het is nou ook weer niet pixels tellen. Nu wil jij 20 inch groter dan dat. Ik denk dat het wel los zal lopen, zeker als je niet al te kritisch kijkt, maar dat is geheel subjectief natuurlijk :)

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 09:27
https://www.t-mobile.nl/k...icht?type=interactieve-tv

40 zenders met HD, zoek zelf even welke zenders je veel kijkt. (Denk dat dat vooral in HD is)

Rest is dus SD, voor de goede orde.

[ Voor 18% gewijzigd door 99ruud99 op 04-12-2020 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
Super bedankt voor de input allemaal tot zover !

Lijkt me verstandig om de televisie toch even te gaan bekijken in de winkel op een klapstoeltje dan. Zoals in de [FAQ] " welke televisie moet ik kopen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-10 12:32

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Hang een schotel op! Voor een TV van deze omvang heb je het beste van het beste signaal nodig en dat vind je op satelliet. Geen reguliere zenders, maar 4K HDR is te vinden op satelliet en er is ons beloofd dat we de olympische spelen straks in 8K via satelliet kunnen ontvangen. Reguliere zenders vind je niet in 4K/8K op satelliet, maar veel zenders zijn wel beter dan op de kabel, bijvoorbeeld de Britse en Duitse zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
dmantione schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 01:38:
Hang een schotel op! Voor een TV van deze omvang heb je het beste van het beste signaal nodig en dat vind je op satelliet. Geen reguliere zenders, maar 4K HDR is te vinden op satelliet en er is ons beloofd dat we de olympische spelen straks in 8K via satelliet kunnen ontvangen. Reguliere zenders vind je niet in 4K/8K op satelliet, maar veel zenders zijn wel beter dan op de kabel, bijvoorbeeld de Britse en Duitse zenders.
Dat gaat helaas niet op want appartement en ik mag niets aan de gevel hangen. Televisie is ook weer niet belangrijk genoeg om een deel van het terras op te offeren. Op zich wel goede tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
De XH95 is een veel betere tv met betere: beeldprocessor, reflectiefilter, kijkhoeken, hdr-prestaties, local dimming en kleurenbereik. Vandaar ook het prijsverschil. Als HDR niet van belang is zou ik voor de XG85 gaan. Is een stuk goedkoper dan de XH90 en niet veel minder. Voor degelijke HDR en betere kijkhoeken moet je kijken naar de XH95 of zijn voorloper de XG95. Doe hoe dan ook een prijsaanvraag. Bij dit soort formaten en bedragen kan er altijd wel wat af van de prijs. Zeker bij de 2019 modellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mir4dor
benbaba schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 13:24:
De XH95 is een veel betere tv met betere: beeldprocessor, reflectiefilter, kijkhoeken, hdr-prestaties, local dimming en kleurenbereik. Vandaar ook het prijsverschil. Als HDR niet van belang is zou ik voor de XG85 gaan. Is een stuk goedkoper dan de XH90 en niet veel minder. Voor degelijke HDR en betere kijkhoeken moet je kijken naar de XH95 of zijn voorloper de XG95. Doe hoe dan ook een prijsaanvraag. Bij dit soort formaten en bedragen kan er altijd wel wat af van de prijs. Zeker bij de 2019 modellen.
Dank voor deze goede tip !

Ik heb ze een bericht gestuurd en werd met vijf minuten terug gebeld!
Zeer binnenkort even naar Arnhem om het met eigen ogen te aanschouwen.

Pagina: 1