Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NefeliM
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-05 11:35
Mijn vraag
Na vele jaren ben ik weer eens begonnen aan een build voor een hobbymatig video-editing systeem. Alle onderdelen zijn binnen en alles in elkaar gezet, helaas geen feest want het systeem wil niet booten. Ik kan wel wat tips gebruiken, want ik zit ondertussen zonder ideeën.Ben er ook een beetje bang voor dat, ondanks ik het idee heb dat de specs compatible zijn, het RAM-geheugen niet geschikt is.

Relevante software en hardware die ik gebruik
ASRock B550M Pro4
AMD Ryzen 7 3700X (BOX) Boxed
Micron DDR4 32GB 3200MT/s CL22 (2x)
Cooler Master MWE 650 White 230V - V2
Daarnaast nog een RX580 8G, 1TB SSD en 2 SATA schijven.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Initieel vol optimisme het complete systeem in elkaar geschroefd en vol goede moed aangezet. Ventilators gingen draaien, LEDs gingen branden, maar helaas geen POST. Daarop stap voor stap hardware los gaan koppelen in een poging te achterhalen waar het mis ging. Uiteindelijk terug naar het (m.i.) bare minimum van moederbord, CPU en 1 reepje geheugen. Dat ene reepje geheugen in alle 4 de slots getest en vervolgens het andere reepje in alle slots getest, helaas zonder resultaat.De CPU kan er eigenlijk maar op één manier in, maar voor de zekerheid deze toch ook opnieuw geplaatst. Ook weer zonder resultaat. De POST status check LEDs blijven rood branden voor zowel de CPU als het RAM. Hoop zo compleet mogelijk te zijn zonder een ellenlang verhaal van te maken, mocht er onverhoopt toch iets niet duidelijk zijn dan vul ik dat graag aan,

Beste antwoord (via NefeliM op 04-12-2020 21:31)

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

NefeliM schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 21:20:
Twijfelde daar zelf ook al aan. Ik ga voor het aanbevolen geheugen. Ik wil graag 64 GB in mijn systeem en voordat ik wéér het verkeerde bestel;

2x 32GB DDR4 >3200MT/s NON-ecc/registered toch? En moet deze altijd in een kit besteld worden of kan ik 2x hetzelfde geheugen dat aan de specs voldoet bestellen?

Bedankt voor de snelle opheldering!
1 zelfde kit. Niet gaan klooien met verschillende voltages, mt/s cl etc

64GB pricewatch: G.Skill Ripjaws V F4-3200C14D-64GVK

[ Voor 12% gewijzigd door Hackus op 04-12-2020 21:29 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Alle reacties

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:59

RvV

Hoe kom je er eigenlijk bij om Registered ECC geheugen te nemen?

Y'24

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

pricewatch: G.Skill Aegis F4-3200C16D-32GIS In bankje 2en4 vanaf cpu en xmp profiel activeren. @NefeliM

[ Voor 3% gewijzigd door Hackus op 04-12-2020 21:03 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NefeliM
@RvV Error correcting klonk wel goed 😅
@Hackus Verkeerde geheugen dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

NefeliM schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 21:05:
@RvV Error correcting klonk wel goed 😅
@Hackus Verkeerde geheugen dus?
Yep 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NefeliM
Twijfelde daar zelf ook al aan. Ik ga voor het aanbevolen geheugen. Ik wil graag 64 GB in mijn systeem en voordat ik wéér het verkeerde bestel;

2x 32GB DDR4 >3200MT/s NON-ecc/registered toch? En moet deze altijd in een kit besteld worden of kan ik 2x hetzelfde geheugen dat aan de specs voldoet bestellen?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

NefeliM schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 21:20:

1 zelfde kit. Niet gaan klooien met verschillende voltages, mt/s cl etc

64GB pricewatch: G.Skill Ripjaws V F4-3200C14D-64GVK

[ Voor 12% gewijzigd door Hackus op 04-12-2020 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NefeliM
@RvV @Hackus Beide bedankt voor jullie hulp en het meedenken 🙏🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:59

RvV

Geen verkeerde prijs voor die eerder genoemde 2x32GB modules denk ik.
En moch je jezelf nu afvragen waar die Registered ECC modules wel in thuis horen? Voornamelijk servers en ook nog wat workstation borden. Maar ook daarmee is het zaak om altijd goed te kijken wat compatible is.

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NefeliM
Zeker geen verkeerde prijs! Bijna de helft van de reeds bestelde reepjes. Het moederbord zou volgens specs ECC ondersteunen (dacht ik gelezen te hebben), dus daar ben ik op gaan zoeken.
Pagina: 1