[Opinie Gevraagd] Geschil Koper-Verkoper m.b.t. Gamecode

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexMurphy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:54
Hallo,

Betrokkenen:

AlexMurphy
Sh1fty88

Situatie:

Shifty heeft van mij een gamecode gekocht voor Call of Duty Cold War.
Betaald. Code doorgestuurd.
Vervolgens liet Shifty mij weten dat de code al ingewisseld was.
Ik heb contact opgenomen met Azerty, de desbetreffende uitgever van de gamecode.

Gesprek: https://ibb.co/mz3FxTC

Wil het graag nemen voor de koper's woord (goede feedback/reputatie)
maar ik heb volgens Azerty - een legitieme retailer - een unieke code ontvangen ie 1x uitgegeven is (aan mij).
Zo heb ik hem ook doorverkocht aan Shifty.
Maar goed, tijdens het inwisselen geeft het scherm aan dat de code gebruikt/ingewisseld is.
Daar het dilemma, dus.

Ik stelde voor dat we beiden een klap incasseren, 50/50, en dat ik de helft van het aankoopbedrag terugstort omdat ik niet met 100% zekerheid kan zeggen/controleren, ondanks Shifty's uitstekende reputatie, wat er mogelijk met de gamecode "gebeurd" is.
Shifty is het hier niet mee eens en wil gewoon 100% van zijn aankoopbedrag terug.
Naar mijn gevoel, wegens de onzekere factoren aanwezig, vond ik het eerder redelijk dat het "verlies" gedeeld wordt door beide partijen.

Daar het geschil dus.

Graag hoor ik of koper redelijk is met zijn aanvraag en idd. gewoon recht heeft op 100% aankoopbedrag en dat ik de volledige blaam/verantwoordelijkheid draag van de verkoop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Heb je zoals ze voorstellen contact opgenomen met Nvidia? En wat zeggen zij?

Kun je bij hen ook niet informeren wanneer deze code verzilverd is? Mocht dat voor jouw factuurdatum zijn dan heb je iets concreets om naar Azerty te communiceren.
Ik stelde voor dat we beiden een klap incasseren, 50/50, en dat ik de helft van het aankoopbedrag terugstort omdat ik niet met 100% zekerheid kan zeggen/controleren, ondanks Shifty's uitstekende reputatie, wat er mogelijk met de gamecode "gebeurd" is.
Shifty is het hier niet mee eens en wil gewoon 100% van zijn aankoopbedrag terug.
Naar mijn gevoel, wegens de onzekere factoren aanwezig, vond ik het eerder redelijk dat het "verlies" gedeeld wordt door beide partijen.
Hij kan natuurlijk ook niet weten dat jij ter goeder trouw handelt.

Zou wel een goede oplichterstruc zijn, neppe / gebruikte codes verkopen en vervolgens maar 50% terugbetalen.

Ik zou 100% terugbetaling niet onredelijk vinden, mede omdat jij dan niet echt verlies maakt (je hebt de code gratis ergens bij gekregen neem ik aan).

[ Voor 4% gewijzigd door Xander op 04-12-2020 21:14 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daveytje
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:04
En is het niet een code die enkel werkt met een bepaald type videokaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh1fty88
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 28-09 11:11
daveytje schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 21:08:
En is het niet een code die enkel werkt met een bepaald type videokaart?
Klopt, met een 3080/3090 welke ik in mijn systeem heb zitten. Ik kreeg er alleen geen cod maar watch dogs code bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daveytje
  • Registratie: Juni 2013
Sh1fty88 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 21:17:
[...]

Klopt, met een 3080/3090 welke ik in mijn systeem heb zitten. Ik kreeg er alleen geen cod maar watch dogs code bij.
Ah oke.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlexMurphy
Xander schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 20:42:
Heb je zoals ze voorstellen contact opgenomen met Nvidia? En wat zeggen zij?

Kun je bij hen ook niet informeren wanneer deze code verzilverd is? Mocht dat voor jouw factuurdatum zijn dan heb je iets concreets om naar Azerty te communiceren.
Inderdaad een optie ie nog niet opgevolgd is, voornamelijk omdat zij waarschijnlijk niet zomaar kunnen weggeven welk e-mail adres de code verzilverd heeft en zowel, wat bewijst dat? Tenzij de desbetreffende email letterlijk mijn/zijn username is o.d. schiet ik verder weinig ermee op wie de code ingewisseld heeft.

Wel een idee om de verwissel datum te achterhalen, ik heb de code op 23-11 ontvangen van Azerty en als ie daarvoor als verzilverd is ligt de blaam eerder bij hun, dan bij mij.
Xander schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 20:42:
[...]Ik zou 100% terugbetaling niet onredelijk vinden, mede omdat jij dan niet echt verlies maakt (je hebt de code gratis ergens bij gekregen neem ik aan).
Goed punt, naarmate de tijd vorderde wellicht een beetje perspectief kwijtgeraakt dat de code inderdaad gratis ontvangen is, in de eerste instantie.

Ik ga Nvidia contacteren en kijken wat daaruit komt. Mocht dat niet leiden tot een nieuwe code (of een meer concreet antwoordt dat de huidige situatie verklaard) krijgt Shifty zijn volledige aankoopbedrag terug wat mij betreft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
AlexMurphy schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 21:56:
[...]

Inderdaad een optie ie nog niet opgevolgd is, voornamelijk omdat zij waarschijnlijk niet zomaar kunnen weggeven welk e-mail adres de code verzilverd heeft en zowel, wat bewijst dat? Tenzij de desbetreffende email letterlijk mijn/zijn username is o.d. schiet ik verder weinig ermee op wie de code ingewisseld heeft.
Ik verwacht inderdaad niet dat ze persoonsgegevens zullen verstrekken.
Wel een idee om de verwissel datum te achterhalen, ik heb de code op 23-11 ontvangen van Azerty en als ie daarvoor als verzilverd is ligt de blaam eerder bij hun, dan bij mij.
Vandaar dat ik opperde om naar de datum te vragen. :) Wellicht kun je dat lospeuteren.

Mocht die datum voor jouw bestelling liggen dan inderdaad aan de bel trekken bij Azerty.

Mocht die datum liggen tussen het moment dat jij de code hebt ontvangen en het moment dat je deze naar @Sh1fty88 hebt gestuurd, dan weet je alvast dat het niet door hem veroorzaakt is (maar weet je helaas nog steeds niet zeker hoe het dan wel zit).

Mocht die datum vallen nádat je de code hebt doorgestuurd... Tja dan weet je eigenlijk nog niets. Kan het nog steeds iemand van de winkel zijn die de code heeft onderschept en met wat vertraging heeft gebruikt.
[...]

Goed punt, naarmate de tijd vorderde wellicht een beetje perspectief kwijtgeraakt dat de code inderdaad gratis ontvangen is, in de eerste instantie.

Ik ga Nvidia contacteren en kijken wat daaruit komt. Mocht dat niet leiden tot een nieuwe code (of een meer concreet antwoordt dat de huidige situatie verklaard) krijgt Shifty zijn volledige aankoopbedrag terug wat mij betreft.
Ik verwacht niet dat je een antwoord zult krijgen waaruit met zekerheid is vast te stellen dat @Sh1fty88 de code heeft gebruikt.

Je ontdekt waarschijnlijk hooguit dat het al is fout gegaan voordat hij de code in bezit had, of je komt er achter dat er niet is te achterhalen waar het is fout gegaan...

Ik zou niet te lang wachten met dit netjes financieel afhandelen. ;)

edit:
Mogelijk blijkt uit de correspondentie wel dat er niets mis is met de code, zie onderstaande info van @InFamous d:)b.

[ Voor 4% gewijzigd door Xander op 04-12-2020 22:28 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06:17

InFamous

excommunicado

Sh1fty88 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 21:17:
[...]

Heb je Watchdogs ook verzilverd? Misschien kan je maar één keer een dergelijke code verzilveren op één kaart.
V: Ik heb al een coupon ingewisseld voor een bundelcampagne. Kan ik nog een coupon inwisselen voor dezelfde bundel?
In de meeste gevallen kan één NVIDIA-account één couponcode inwisselen. Als je twee couponcodes hebt, kun je er een inwisselen voor een NVIDIA-account dat nog geen couponcode heeft ingewisseld. Als je al een coupon hebt ingewisseld voor een campagnebundel, mag je niet nog een couponcode inwisselen voor hetzelfde account.
Bron: https://www.nvidia.com/nl.../redeem-instructions/faq/

[ Voor 43% gewijzigd door InFamous op 04-12-2020 22:22 ]

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
Dat laatste betekend ook dat als ahifyy al eens eerder een code heeft gehad hij deze niet kon inwisselen. Dan zou het zijn eigen "fout" zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh1fty88
InFamous schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 22:16:
[...]

Heb je Watchdogs ook verzilverd? Misschien kan je maar één keer een dergelijke code verzilveren op één kaart.

[...]

Bron: https://www.nvidia.com/nl.../redeem-instructions/faq/
Dat wist ik inderdaad niet, maar dan had ik wel een andere melding verwacht en niet dat de code al gebruikt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis112
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 00:25
Denk dat het redelijk makkelijk is om wat screens te maken voor Sh1fty88 van zijn geforce experience ofzo die bewijst dat die het spel niet heeft en die foutcode krijgt bij het invoeren van de code. Kan die dat aanleveren dan volledig geld terug betalen en zelf met Nvidia verder kijken hoe dit kan. Kan/wil die dit niet dan zegt dat genoeg lijkt mij.

@Sh1fty88
Heb je zelf wel een 3080 of 3090 anders gaat het sowieso niet werken want die code is aan die hardware gelinkt.

[ Voor 15% gewijzigd door dennis112 op 05-12-2020 18:23 ]

Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexMurphy
dennis112 schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 18:22:
Denk dat het redelijk makkelijk is om wat screens te maken voor Sh1fty88 van zijn geforce experience ofzo die bewijst dat die het spel niet heeft en die foutcode krijgt bij het invoeren van de code. Kan die dat aanleveren dan volledig geld terug betalen en zelf met Nvidia verder kijken hoe dit kan. Kan/wil die dit niet dan zegt dat genoeg lijkt mij.
Die heeft ie al aangeleverd, zijn scherm geeft idd. aan dat de code al ingewisseld is. Maar goed, je kunt natuurlijk de code verzilverd hebben met één account en “proberen” te verwisselen met een andere wat natuurlijk niet gaat werken. Nogmaals, ik zeg niet dat Shifty dit gedaan heeft, maar als een betrouwbare retailer mij verzekerd dat de code 1x uitgegeven is moet ik vanuit ie assumptie werken.

Maar goed, ik heb al aangegeven contact te leggen met Nvidia en kijken wat er daaruit gebeurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06:17

InFamous

excommunicado

Sh1fty88 schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 18:04:
[...]

Dat wist ik inderdaad niet, maar dan had ik wel een andere melding verwacht en niet dat de code al gebruikt is.
Nouja, je heb dan natuurlijk al een bundle “code” gebruikt.

Maar Nvidia geeft wel aan dat het met een ander Nvidia account wel kan, dus misschien is dat een optie?

Ze noemen het hier: https://www.nvidia.com/nl.../redemption-instructions/ ook echt bundle code. Dus ik denk dan toch echt dat het komt omdat je je eigen bundlecode al hebt gebruikt.

[ Voor 22% gewijzigd door InFamous op 05-12-2020 18:46 ]

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Is het niet mogelijk om de inlog gegevens te delen en dan de code op jou pc met je gekochte kaart te activeren?

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexMurphy
rikadoo schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 18:50:
Is het niet mogelijk om de inlog gegevens te delen en dan de code op jou pc met je gekochte kaart te activeren?
Ik ben teruggestapt naar een 3070 en je moet echt een 3080/90 om Cold War te kunnen activeren. Buiten daarvan zou het niet moet uitmaken, een code is niet specifiek verbonden aan een bepaalde videokaart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlexMurphy
Contact met Nvidia gelegd.
Simpele verklaring: fout ligt bij Azerty.
Zij hebben hem, ondanks eerdere claim, wél 2x de code uitgegeven.
Hij’s voor 23 november, de datum waarop ik hem ontving, al ingewisseld.
Ga het terugkoppelen en een nieuwe code aanvragen met een transcriptie van het gesprek.
Shifty heeft ook een kopie ontvangen van het transcript.

Voor zover mogelijk dus opgelost, bal ligt in Azerty’s kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh1fty88
dennis112 schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 18:22:

@Sh1fty88
Heb je zelf wel een 3080 of 3090 anders gaat het sowieso niet werken want die code is aan die hardware gelinkt.
Ik heb een 3080 dus dat is geen probleem. Heb net bericht van verkoper dat de code op 10-11 geactiveerd is terwijl verkoper deze pas op 23-11 zelf ontvangen heeft. Wordt verder opgepakt met Azerty.
Pagina: 1