Plafond laten witten in kamer met meubilair

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Topicstarter
Ik heb een vochtplek op mijn plafond van de woonkamer veroorzaakt door mijn bovenburen.

Even wat google levert op dat ik dit het beste door mijn eigen verzekering kan laten oppakken.

Het hele plafond zal opnieuw gewit moeten worden, ongeveer 34 m2. Ik heb geen tijd, energie en zin om dit zelf te doen, vochtplekken zijn erg lastig weg te werken dus wil ik een pro inhuren. Wordt toch verzekeringswerk.

Maar heeft iemand ervaring met het laten witten van je plafond? Hoe gaat dat in z'n werk wat betreft meubilair? Het is onmogelijk de kamer leeg te halen en verplaatsen is ook lastig i.v.m. zwaar meubilair.

Kan men dit doen met minimaal verplaatsen van meubilair door middel van afdekken en afplakken?

Ik maak we wel wat zorgen over wat dit allemaal overhoop kan halen, zeker omdat ik ook nog thuis moet werken en een behoorlijk drukke baan heb.

Ik heb de vochtplek net ontdekt, dus nog geen verzekering gesproken of een pro die dit kan doen.

Dus weet iemand hoe een pro hier te werk gaat in een kamer die niet leeg kan?

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:09
Ja.

Of de pro akkoord gaat als overal en nergens meuk staat ia een tweede.

Het minste werk is waarschijnlijk om het geld van de verzekering te incasseren en op zaterdag- en zondagochtend (2 lagen just in case) zelf het plafond te witten. Klusje van niets.

[ Voor 57% gewijzigd door Rukapul op 04-12-2020 18:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Eerst de bovenburen hun probleem laten oplossen.
Daarna witten....

Laatst hier gedaan. Alle (zware) meubels naar het midden van de kamer...

Als ik jou witter was, dan zou ik of leeg, of alles bij elkaar in het midden accepteren. Maar niet met troep en sooi op de plekken waar ik moet werken (randjes)

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Topicstarter
Rukapul schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 18:46:
Ja.

Of de pro akkoord gaat als overal en nergens meuk staat ia een tweede.

Het minste werk is waarschijnlijk om het geld van de verzekering te incasseren en op zaterdag- en zondagochtend (2 lagen just in case) zelf het plafond te witten. Klusje van niets.
Nou ja, zoals ik al zei ontbreekt het mij aan tijd, energie en zin. Vooral het gebrek aan energie is lastig op te lossen en daar zijn redenen voor helaas. Dus daarom wil ik een pro inschakelen. Ik hoef er niks aan te verdienen maar wil gewoon mijn plafond weer strak hebben.

En het klinkt ook niet als het minste werk t.o.v. uitbesteden :+
jack zomer schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 18:49:
Eerst de bovenburen hun probleem laten oplossen.
Daarna witten....

Laatst hier gedaan. Alle (zware) meubels naar het midden van de kamer...

Als ik jou witter was, dan zou ik of leeg, of alles bij elkaar in het midden accepteren. Maar niet met troep en sooi op de plekken waar ik moet werken (randjes)
Dingen als de bank, tv meubel en eethoek kan ik wel verplaatsen. Een zwaar dresssoir niet. En er zal tijdens het werk met meubels geschoven moeten worden. Er kan niks de kamer uit.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Duidelijk. Gelukkig ben ik je witter niet.
Misschien tref je er een die het niet zo erg vind.

Maar eerst het probleem(bovenburen) oplossen

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Topicstarter
jack zomer schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 19:09:
Duidelijk. Gelukkig ben ik je witter niet.
Misschien tref je er een die het niet zo erg vind.

Maar eerst het probleem(bovenburen) oplossen
Nou ja, uiteindelijk wordt dat werk gewoon betaald. Kwestie van opnemen in de offerte die naar de verzekering gaat lijkt me.

Met de bovenburen komt het goed, ik ga morgen de huisbaas berichten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ook eerst goed reinigen en laten drogen. Meubels worden afgedekt met folie.
Maar deze info kan je schilder je uitleggen

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Topicstarter
Hackus schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 19:17:
Ook eerst goed reinigen en laten drogen. Meubels worden afgedekt met folie.
Maar deze info kan je schilder je uitleggen
Ja, dat goed reinigen maakt ook dat het geen klein klusje is. Daarbij is het plafond ook 3,15 tot 3,30 meter hoog. Maakt het ook niet makkelijker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:00
evilution schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 19:28:
[...]

Ja, dat goed reinigen maakt ook dat het geen klein klusje is. Daarbij is het plafond ook 3,15 tot 3,30 meter hoog. Maakt het ook niet makkelijker.
Hier heeft een schilder van de verzekering dat gewoon gedaan na een lekkage. Ook hoge plafonds. Die gasten hebben spiermassa genoeg om een roller aan een stok over je plafond te duwen. Ruimte en meubels dekken ze gewoon af met folies.

Oftewel, niet al te druk om maken.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Topicstarter
CurlyMo schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 19:30:
[...]

Hier heeft een schilder van de verzekering dat gewoon gedaan na een lekkage. Ook hoge plafonds. Die gasten hebben spiermassa genoeg om een roller aan een stok over je plafond te duwen. Ruimte en meubels dekken ze gewoon af met folies.

Oftewel, niet al te druk om maken.
Bedankt, dat stelt me enigszins gerust. Ik ga morgen even bij de buren aanbellen, de verzekering bellen en de huisbaas informeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T5BEWuxc3kijHNP_3sZLl-TFFWA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/THJPT8NEGnPjNlGEDCyGzBAQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q4t97GZ3b1_451hD4Ku2rNPMkQQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/taYRpIZ9IMZnwDsm8XwoNIhu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EdgvywDRS2WqTbmeIr2F9W6AMWQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/094rECH52raixeRBQhuiwmk4.jpg?f=fotoalbum_large

Wat foto's om het probleem te schetsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:18

Yucon

*broem*

Met een roller spettert het nogal, maar met zo'n grote witkwast geeft het nauwelijks troep. Waarschijnlijk is zelf doen zelf sneller dan alle andere alternatieven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Topicstarter
Zelf doen is geen optie zoals ik eerder heb gemeld en ik zie ook niet in hoe zelf doen minder werk zou zijn dan uitbesteden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eschurma
  • Registratie: December 2012
  • Nu online
Zolang er maar niets bovenop de kasten e.d. staat wat kan vallen en er niets rondslingert op de grond, is het heel goed te doen voor een schilder (was ik zelf). Het enige probleem wat ik slecht op de foto's kan zien is die sierlijst rondom, en dan vooral een eventueel kleurverschil tussen de oude en nieuwe verf. Vaak wordt in de loop van tijd een plafond wat donkerder (stof, roet van kaarsen, noem maar op) en een sierlijst die 'breekt' het vlak waardoor een kleurverschil gewoon wat meer opvalt dan wanneer je twee vlakken strak tegen elkaar hebt. Lastig uit te leggen.
Dus zorg dat de ruimte goed is opgeruimd, zo min mogelijk spullen op kasten e.d. en lichte spullen eventueel aan een kant staan, dan zou het schilderen op zich geen probleem moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:43
evilution schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 20:29:
Zelf doen is geen optie zoals ik eerder heb gemeld en ik zie ook niet in hoe zelf doen minder werk zou zijn dan uitbesteden.
Yucon zei dan ook niet dat het minder werk zou zijn, maar sneller. Omdat je het, bij wijze van, vanmiddag al zou kunnen doen, in plaats van afspraken maken en te moeten wachten tot ze het komen doen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-07 21:13
evilution schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 18:42:

Maar heeft iemand ervaring met het laten witten van je plafond? Hoe gaat dat in z'n werk wat betreft meubilair? Het is onmogelijk de kamer leeg te halen en verplaatsen is ook lastig i.v.m. zwaar meubilair.
Zelf een keer gedaan en ook gezien bij familie door pro's. In beide gevallen niets uit de kamer gehaald. Je dekt alles af en loopt een beetje rond met je verfroller op een stokje. Daar is niks spannends aan. Als je er echt niet bij kan schuif je wat aan de kant.

Ik vond het enorm kutwerk en zou het ook niet meer doen. Zal best dat diy sneller is maar ik besteed het ook lekker uit de volgende keer :P
Pagina: 1