Alienware R11 i9-10900kf - 32GB - 3060 12GB - watercooling by Alienware
Staat het OS op deze device?
Antwoord nee: Controleer je bootvolgorde.
Antwoord ja: Het is een PCI-e drive, dus NVME. Is de partitie layout GPT? En staat de BIOS ingesteld op UEFI boot devices?
Antwoord nee: Controleer je bootvolgorde.
Antwoord ja: Het is een PCI-e drive, dus NVME. Is de partitie layout GPT? En staat de BIOS ingesteld op UEFI boot devices?
Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)
Sorry mijn probleem is niet duidelijk geformuleerd, mijn pc start niet op, ik kom de bios niet eens in.
Hij gaat aan en ik heb een zwart scherm zonder POST.
Bij een ander systeem komt hij wel na de POST dus de ssd is niet defect, daarnaast is hij ook getest en alle waarden in dat systeem zijn goed, geen errors dus.
Hij gaat aan en ik heb een zwart scherm zonder POST.
Bij een ander systeem komt hij wel na de POST dus de ssd is niet defect, daarnaast is hij ook getest en alle waarden in dat systeem zijn goed, geen errors dus.
Was wel benieuwd of je dit inmiddels misschien hebt kunnen oplossen. Ik heb hetzelfde Asus mobo als jij en zit er aan te denken om ook een M.2 SSD erop aan te sluiten, maar het maken van de juiste keuze is nog niet zo makkelijk. Mag ik ook vragen hoe je juist bij deze specifieke Samsung SSD bent uitgekomen?
[Edit: ik zie inmiddels dat je geen M.2 SSD, maar een PCI-Express insteekkaart hebt willen gebruiken.]
[Edit: ik zie inmiddels dat je geen M.2 SSD, maar een PCI-Express insteekkaart hebt willen gebruiken.]
[ Voor 15% gewijzigd door choogen op 12-01-2021 16:46 ]
Nee ligt aan het bord
Bedoel je dat je mobo kapot was? Of viel de Samsung SSD niet te combineren met dit specifieke moederbord? Als dat laatste het geval was, kun je dan aangeven wat het probleem geweest moet zijn? Waar zat de incompatibiliteit?
Nee sommige pci-e ssd's werken niet op dat moederboard...
Ik weet het ook niet, zoals je ziet vraag ik ook om hulp en niemand wist het
Dus simpele oplossing, ik koop een andere pc waar die ssd wel in werkt!
Ik weet het ook niet, zoals je ziet vraag ik ook om hulp en niemand wist het
Dus simpele oplossing, ik koop een andere pc waar die ssd wel in werkt!
Aha, dank voor de toelichting. Gezien het astronomische bedrag waarvoor de gelinkte Samsung PCI-Express kaart over de toonbank leek te gaan (zag het pas net) moet een nieuwe PC er verhoudingsgewijs ook nog wel af kunnen
.
Pagina: 1