Vloerisolatie bij een lage kruipruimte vol puin?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14:13
Beste Tweakers,

Wij zitten midden in onze klusweken en hebben het parket verwijderd zodat we bij de kruipruimte kunnen. Deze blijkt helaas lager dan gedacht (zo'n 30 cm) en ligt ook nog eens vol puin. Hierdoor vallen een hoop isolatie opties af zoals TonZon (schone onderlaag nodig) en schelpen (50 cm nodig) en zelf tempex platen plakken gezien de ruimte. De gehele kruipruimte vol laten starten met schuimbeton zie ik ook niet zo zitten. Het is een oud huis (jaren 30) waarbij de kruipruimte goed ventileert en droog is, die wil ik het liefst goed ventilerend houden. Het huis heeft namelijk geen (mechanische) ventilatie in de woonkamer.

We zitten nu te denken aan isolatie parels. Dit is zelf best makkelijk in de kruipruimte te gieten voor een zeer schappelijke prijs. Enige twijfel is dat die parels kunnen gaan bewegen door de tocht. Ook komt er een isolerende laagje onder de nieuwe parketvloer. Gezien de zeer strakke planning zitten we een klein beetje met de handen in het haar wat nu de beste optie is, dus alle tips zijn welkom :)

https://kruipruimteparels.nl/

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Parels isoleren niet maar zorgen alleen voor een droge(re) kruipruime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Wolly schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 17:35:
Parels isoleren niet maar zorgen alleen voor een droge(re) kruipruime.
Is dat zo? Oh dan heb ik mij vergist. De kruipruimte is kurkdroog gelukkig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
Bodemisolatie is wat anders dan vloerisolatie.

Kun je niet 'gewoon' een renovatievloer er in doen? Dan kun je heel makkelijk met Rc=5,0 isoleren. Kun je ook gelijk vloerverwarming er op doen.

Zijn je houten balken nu allemaal nog goed? Waarschijnlijk ook niet. Hangen allemaal wat door, in de hoeken van het huis waarschijnlijk al aan het rotten, etc.

Hoe groot is de ruimte? Hoeveel meter overspanning?

Hier in de buurt zijn ook een aantal huizen jaren '30 nu voorzien van zo'n broodjesvloer. Is niet te missen als ze de broodjes in de voortuin / op de stoep laten afleveren >:) en je er dagelijks langs komt.

De vloer is echt iets wat je het beste in 1x goed kunt doen. Liever nu drie maanden in keuken, gang en slaapkamer leven dan 15 jaar lange koude voeten.

[ Voor 37% gewijzigd door kabeltjekabel op 04-12-2020 19:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18:05
Eventueel kan je ook je kruipruimte nog laten uitdiepen. Echter zal dat dan vermoedelijk weer niet met alle funderingen goed gaat.

Bijvoorbeeld zoiets (geen ervaring mee).

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Nu online
@Piet_Piraat7

Wij hebben de benedenvloer eruit gehaald en toen de kruipruimte opgeruimd.
Toen tussen de balken geïsoleerd en er weer underlayment overheen gelegd.

Nu is dat natuurlijk wel wat ingrijpender maar werkte wel fijn omdat je gewoon kunt staan.

Ook alle leidingen en riool meteen aangepakt toen we er toch zo makkelijk bij konden.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P_rP4d8MHzdUBM3BMmFv_o3M_bU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WBGDz6sAGKFM8JzNxpD4z2dc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pQ1CERjiVday-1TRx-VHhfVayU8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3pbgr5Z4bo71qcr7xAW8ZvMm.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 52% gewijzigd door FRANQ op 04-12-2020 20:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
@FRANQ mooie oplossing! Maar dat gaat no way lukken qua tijd. Dat wordt iets voor later.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zaphara
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Nooit bodemisolatie gebruiken. Is al menig keer voorbijgekomen in topics hier, maar komt erop neer dat je in de koudere maanden juist extra moet stoken i.p.v. minder.

Wat wij gedaan hebben in ons eigen jaren 30 huis destijds, is een renovatievloer laten leggen, een droog systeem van VBI: https://vbi.nl/content/ps-renovatievloer-droog/

Relatief niet zo duur, wordt binnen 1 dag gedaan en RC waarde van 5,2. Wordt meteen ook ontkoppelingsmateriaal aangebracht. Je kunt het ook zelf doen als je een ervaren klusser bent.

Let wel: Dit systeem werkt niet met alle soorten vloerafwerking. Wij hebben parketvloer liggen.

Edit: Zie net pas dat kabeltjekabel hetzelfde al had geopperd :+

[ Voor 5% gewijzigd door Zaphara op 04-12-2020 21:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zwartoog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-05 11:27
Wij hebben hetzelfde "probleem": prima vloer en balken, maar erg volle ruimte. Onze bodemisolatieman zei zo'n 30 cm ruimte nodig te hebben onder de balken om te kunnen manouvreren. Hoeft ook niet over heel de bodem, zolang ze de chips maar in alle hoeken kunnen blazen.

Dat gezegd hebbende: wij zijn zelf ook nog niet toegekomen aan het iets toegangkelijker maken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
@Zwartoog waar heb je uiteindelijk voor gekozen? Bodemisolatie chips? Aangezien hierboven bodemisolatie juist wordt afgeraden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 39993

kabeltjekabel schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 18:29:

Kun je niet 'gewoon' een renovatievloer er in doen? Dan kun je heel makkelijk met Rc=5,0 isoleren. Kun je ook gelijk vloerverwarming er op doen.

Zijn je houten balken nu allemaal nog goed? Waarschijnlijk ook niet. Hangen allemaal wat door, in de hoeken van het huis waarschijnlijk al aan het rotten, etc.

Hoe groot is de ruimte? Hoeveel meter overspanning?

Hier in de buurt zijn ook een aantal huizen jaren '30 nu voorzien van zo'n broodjesvloer. Is niet te missen als ze de broodjes in de voortuin / op de stoep laten afleveren >:) en je er dagelijks langs komt.

De vloer is echt iets wat je het beste in 1x goed kunt doen. Liever nu drie maanden in keuken, gang en slaapkamer leven dan 15 jaar lange koude voeten.
Dat zijn wij nu ook aan het doen in onze jaren 30 woning. Vorige week donderdag is het beton gestort. Morgen wordt de vloerverwarming geplaatst en dan dinsdag de zand cement dekvloer erop.

Ik zie de TS het hebben over "in de klusweken zitten" en een "strakke planning". Dat gaat 'm niet echt worden dan. Het beton is na 24 uur beloopbaar, maar de dekvloer duurt langer. Doorlooptijd tot de vloer weer beloopbaar is, is bij ons 2 weken ongeveer. Daarna moet de vloer nog zeker 6 of 7 weken uitharden voor je hem mag afwerken. En een aannemer vinden zal momenteel niet meevallen. Ze zijn allemaal druk druk druk. En het is ook niet bepaald een goedkoop klusje.

Ik ben gestopt met strakke planningen. Levert teveel teleurstellingen op. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

kabeltjekabel schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 18:29:

Hout rot alleen als er vocht bijkomt, om nu te stellen dat hout waarschijnlijk al aan het rotten is pertinent onwaar.

u can fool all people some time and fool some people alltime

Acties:
  • 0 Henk 'm!

digifun schreef op zondag 6 december 2020 @ 08:09:
[...]

Hout rot alleen als er vocht bijkomt, om nu te stellen dat hout waarschijnlijk al aan het rotten is pertinent onwaar.
Klopt. Ik vond het hout er na al die jaren nog opvallend goed uitzien. Het was zeker niet overal verrot ofzo. Vloer was om andere redenen gewoon toe aan vervanging. Met de bestaande houten vloer hadden we bijvoorbeeld nooit deze isolatiewaarde gehaald en de vloer lag op een paar plekken niet meer recht. En dit gaf ook meteen de mogelijkheid om vloerverwarming te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxkoe
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-05 20:29
Ik moest even zoeken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vg7_-eH9YVl9GvgQFUXXYIfO5Vc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DmmN58O15HHPk0qkmXtXGcuU.jpg?f=fotoalbum_large

Dat parels zorgen voor een droge kruipruimte is volgens mij niet waar. Maar ik ben geen expert.
Mijn kruipruimte was heel erg droog en niet bereikbaar via een luik.

Ik heb er dus voor gekozen om de hele ruimte op te vullen met parels. Dit ook omdat het snel klaar moest.
Ook was er bij mij een gedeelte zand en een gedeelte puin en dat puin dat wil je er niet uit scheppen.

Ik merk dat het ten eerste veel minder toch in huis en ten tweede dat mijn vloer minder koud is.

In de gang kon ik er helemaal niet onder komen en de vloer kon er ook niet uit. omdat anders de hele wc gesloopt moest worden.

Dus ik heb met een bladblazer de opzuigstuk en het blaasgedeelte erop gezet en zo de parels in de bladblazer gedaan en onder de vloer geblazen.
Als je rustig aan doet werkt dat super.

Verder vind je wel 3 jaar na dato nog parels.

[ Voor 17% gewijzigd door maxkoe op 06-12-2020 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
@maxkoe ik twijfel hier dus heel erg over. Als ik de foto zie is onze situatie erg vergelijkbaar. De ene raadt het aan de ander raadt het af. Houden die parels ook niet de natuurlijke ventilatie tegen?

[ Voor 17% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 06-12-2020 09:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maxkoe
Piet_Piraat7 schreef op zondag 6 december 2020 @ 09:25:
@maxkoe ik twijfel hier dus heel erg over. Als ik de foto zie is onze situatie erg vergelijkbaar. De ene raadt het aan de ander raadt het af. Houden die parels ook niet de natuurlijke ventilatie tegen?
Ja die houden de natuurlijk ventilatie tegen.

MIjn vraag is heb je die nodig. In mijn situatie denk ik van niet. Mijn huis is gebouwd op zand en ik woon op een bult waarbij het grondwater lang niet in de kruipruimte komt. Dus altijd droog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
@maxkoe isoleer je niet juist de bodem ipv de houten balken? Aangezien de parels op de bodem liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maxkoe
Piet_Piraat7 schreef op zondag 6 december 2020 @ 09:34:
@maxkoe isoleer je niet juist de bodem ipv de houten balken? Aangezien de parels op de bodem liggen.
Je isoleert beide. Ze liggen op de bodem maar ook tegen de vloer. Kruipruimte zit namelijk helemaal vol.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zaphara
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
@Piet_Piraat7 Was van een TNO onderzoek: De aardbodem onder ons huis neemt in de zomer warmte op en staat deze warmte in de winterperiode weer af aan de kruipruimte. Daarbij is ook ontdekt dat de funderingsmuren de kruipruimte in de winter flink kunnen afkoelen. Een isolatielaag op de bodem beschermt de onderkant van de vloer niet tegen deze afkoeling door de funderingsmuren. Daarnaast blokkeert bodemisolatie in de winter de positieve warmtestroom die dan uit de bodem komt. De begane grondvloer zal dan meer warmteverliezen aan de funderingsmuur. Bewoners zullen meer en harder moeten stoken om de woning op temperatuur te krijgen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
@Zaphara goed om te weten, thanks. Dan zouden we de kruipruimte dus volledig moeten vullen met parels, maar dat gaat weer de natuurlijke ventilatie tegen. Wordt sterk afgeraden door de vloer expert; houten ondervloer en parket moet ademen.

We laten het maar zo en trekken over tien jaar of iets de hele vloer er wel uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:43
maxkoe schreef op zondag 6 december 2020 @ 09:35:
[...]

Je isoleert beide. Ze liggen op de bodem maar ook tegen de vloer. Kruipruimte zit namelijk helemaal vol.
Dit kun je ook geen bodemisolalie noemen

Bodemisolatie werkt niet omdat je erboven ventileert met koude lucht en je vloer dus koud blijft. Maar als je de ventilatie weghaald zoals bij jou hou je gewoon een puist isolatie over. Dan werkt het wel maar zou vocht een issue kunnen zijn

diskeltische lurker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maxkoe
technopeuter schreef op zondag 6 december 2020 @ 12:47:
[...]

Dit kun je ook geen bodemisolalie noemen

Bodemisolatie werkt niet omdat je erboven ventileert met koude lucht en je vloer dus koud blijft. Maar als je de ventilatie weghaald zoals bij jou hou je gewoon een puist isolatie over. Dan werkt het wel maar zou vocht een issue kunnen zijn
Dat vocht in issue zou kunnen zijn dat klopt.
Dat is een risico wat we ingecalculeerd hebben en op basis van onderbuik gevoel gedaan hebben. Mochten de balken weg rotten dan heb ik alsnog een excuus om het vol te storten met schuimbeton en dan lekker vloer verwarming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:51

Nakebod

Nope.

Afgelopen tijd ook bezig met wat isolatieoffertes. Spouwmuren en vloer/bodem.

1 leverancier zei, en ik denk dat hij daarin realistisch was, dat bodemisolatie relatief weinig winst zou gaan geven. Kruipruimte is droog, goed geventileerd. De buitenmuren staan in weer en wind (En dus ook vorst), terwijl de kruipruimte een vrij stabiele omgeving is.
Meeste warmteverlies komt dan ook van mijn zijgevel. Dat is nu een lege spouw, en mijn voor/achtergevel met minimale isolatie gaan ook flink vooruit.

Dacht dat de vuistregel die men vaak gebruikt in volgorde van isoleren: Dak, spouw en dan eventueel pas vloerisolatie.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:43
Bodemisolatie is geen isolatie, dat is nu tig x uitgelegd in dit topic...

diskeltische lurker

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10:28
Piet_Piraat7 schreef op zondag 6 december 2020 @ 12:19:
We laten het maar zo en trekken over tien jaar of iets de hele vloer er wel uit.
Ik zou zeggen rek je strakke planning een beetje op en het in 1 keer goed nu je toch bezig bent want later heb je er veel meer werk van.

Dag 1: Vloer er uit en folie op de bodem en bij de muur omhoog.
Dag 2: Schuimbeton er in.
Dag 3: Zooi opruimen wat allemaal buiten ligt van dag 1.
Dag 4: Noppenplaat met vloerverwarmingsbuis leggen.
Dag 5: Anhydriet gietvloer er op.

Zo heb ik het iig gedaan en ik heb er geen minuut spijt van, altijd lekker warme voeten. O+

[ Voor 20% gewijzigd door Idanue op 06-12-2020 13:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kabeltjekabel
digifun schreef op zondag 6 december 2020 @ 08:09:
[...]

En in de meeste huizen is er altijd wel een hoekje aanwezig met wél rotte balken, vandaar ook 'waarschijnlijk' als aanname, voorafgegaan door een vraag ;)

Hoe dan ook hangen ze wel allemaal door :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Anoniem: 39993 schreef op zondag 6 december 2020 @ 07:50:
[...]

Dat zijn wij nu ook aan het doen in onze jaren 30 woning. Vorige week donderdag is het beton gestort. Morgen wordt de vloerverwarming geplaatst en dan dinsdag de zand cement dekvloer erop.

Ik zie de TS het hebben over "in de klusweken zitten" en een "strakke planning". Dat gaat 'm niet echt worden dan. Het beton is na 24 uur beloopbaar, maar de dekvloer duurt langer. Doorlooptijd tot de vloer weer beloopbaar is, is bij ons 2 weken ongeveer. Daarna moet de vloer nog zeker 6 of 7 weken uitharden voor je hem mag afwerken. En een aannemer vinden zal momenteel niet meevallen. Ze zijn allemaal druk druk druk. En het is ook niet bepaald een goedkoop klusje.

Ik ben gestopt met strakke planningen. Levert teveel teleurstellingen op. :)
Je kunt ook de droge variant doen. Die gebruiken ze in de sociale woningbouw. In 1 dag alles klaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mathijs
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-05 19:20
Idanue schreef op zondag 6 december 2020 @ 13:33:
[...]
Dag 5: Anhydriet gietvloer er op.

Zo heb ik het iig gedaan en ik heb er geen minuut spijt van, altijd lekker warme voeten. O+
Het volgende vergeet je wel te melden:

Dag 6 t/m 49: Drogen anhydriet gietvloer voor je deze verder kunt afwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:27
Wij zitten ook met kou onder de vloer en een krappe kruipruimte (30-50cm afhankelijk van stuk), maar ook met een brakke riolering die ik niet vertrouw dus volgooien met iets is daardoor geen optie.
Op zich is er genoeg ruimte om iets tegen de fundering (beton gelukkig) te doen, maar tot zover heb ik niemand zo gek kunnen vinden die met zo weinig ruimte daar aan wilt beginnen :( Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10:28
Mathijs schreef op zondag 6 december 2020 @ 15:35:
[...]

Het volgende vergeet je wel te melden:

Dag 6 t/m 49: Drogen anhydriet gietvloer voor je deze verder kunt afwerken.
Tuurlijk maar dat is bij een cement dekvloer niet anders maar je kunt hem gewoon gebruiken na 2 dagen.
Toen de klik-pvc er in kwam konden we makkelijk even de meubels van de ene naar de andere kant en weer terug verhuizen.
kabeltjekabel schreef op zondag 6 december 2020 @ 15:20:
[...]
En in de meeste huizen is er altijd wel een hoekje aanwezig met wél rotte balken, vandaar ook 'waarschijnlijk' als aanname, voorafgegaan door een vraag ;)
Hier ook, het leek allemaal heel mooi als je er zo onder keek en allemaal kurkdroog maar op veel plekken waar de balken in de muur zaten waren ze rot.

[ Voor 47% gewijzigd door Idanue op 06-12-2020 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kabeltjekabel schreef op zondag 6 december 2020 @ 15:20:
[...]

Je kunt ook de droge variant doen. Die gebruiken ze in de sociale woningbouw. In 1 dag alles klaar.
Ben geen expert, maar dat zullen ze bij ons inderdaad niet gedaan hebben.

- Stalen renovatieliggers
- Dan EPS(?) broodjes ertussen
- Van die matten van wapeningsstaal erop
- Randen en naden dichtpurren
- Volgende dag volstorten met beton

Alleen al met het slopen van de oude vloer, plaatsen van de renovatieliggers en het EPS en het purren zijn ze bij ons 2 dagen met respectievelijk 3 en 2 man bezig geweest. Maar het is ook geen standaard rechttoe rechtaan vloer. Er zit een halfronde aanbouw aan en een gewone erker, 2 schouwen en er zit ook een tussenfundering voor de ensuite.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 06-12-2020 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Anoniem: 39993 schreef op zondag 6 december 2020 @ 22:05:
[...]

Ben geen expert, maar dat zullen ze bij ons inderdaad niet gedaan hebben.

- Stalen renovatieliggers
- Dan EPS(?) broodjes ertussen
- Van die matten van wapeningsstaal erop
- Randen en naden dichtpurren
- Volgende dag volstorten met beton

Alleen al met het slopen van de oude vloer, plaatsen van de renovatieliggers en het EPS en het purren zijn ze bij ons 2 dagen met respectievelijk 3 en 2 man bezig geweest. Maar het is ook geen standaard rechttoe rechtaan vloer. Er zit een halfronde aanbouw aan en een gewone erker, 2 schouwen en er zit ook een tussenfundering voor de ensuite.
Met betonstorten is een beetje de definitie van de natte variant.

In de sociale woningbouw komen ze gewoon met een klein team. Veelal allemaal recht-toe recht-aan woningen. 's ochtends beginnen met een lege woonkamer einde middag de bewoners veel plezier mensen met het terugplaatsen van de meubels.

Maar zo snel is wel de variant zonder vvw;
YouTube: Grootschalige renovatie - 60 woningen te Roden - VBI PS-renovatievlo...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zwartoog
Piet_Piraat7 schreef op zondag 6 december 2020 @ 07:10:
@Zwartoog waar heb je uiteindelijk voor gekozen? Bodemisolatie chips? Aangezien hierboven bodemisolatie juist wordt afgeraden.
Voorlopig blijven we bij chips :)

Er komt idd vaker voorbij dat je het niet zou moeten doen, maar heb tot dusver geen overtuigende analyse gelezen.

Het zal geen top-isolatie zijn: wil je dat, dan moet je dieper graven of je vloer vervangen, maar daar zit ook een prijskaartje aan.

Verhaal van onze isolatieman: chips drukken het vocht de grond in, dus ruimte blijft droog, en je hoeft het vocht niet te verwarmen. Verder was onze kruipruimte wat aan de vochtige kant, volgens hem omdat de spouw was geïsoleerd, maar geen aandacht was besteed aan extra ventilatie kruipruimte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mathijs
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-05 19:20
Zwartoog schreef op maandag 7 december 2020 @ 09:28:
[...]

Verhaal van onze isolatieman: chips drukken het vocht de grond in

[...]
En hoe werkt dat dan, natuurkundig gezien?
Bij een dergelijke bewering zou bij mij enige onderbouwing gewenst zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:03
kabeltjekabel schreef op zondag 6 december 2020 @ 22:16:
[...]

Met betonstorten is een beetje de definitie van de natte variant.

In de sociale woningbouw komen ze gewoon met een klein team. Veelal allemaal recht-toe recht-aan woningen. 's ochtends beginnen met een lege woonkamer einde middag de bewoners veel plezier mensen met het terugplaatsen van de meubels.

Maar zo snel is wel de variant zonder vvw;
YouTube: Grootschalige renovatie - 60 woningen te Roden - VBI PS-renovatievlo...
Dat zijn mooie systemen. Ik kwam er ook eentje tegen van Compofloor. We zitten hier zelf ook met een discussie dus daar kijken we ook naar. Maar dat is wellicht iets voor een apart topic :)

In het algemeen heb ik liever koude voeten dan de mogelijkheid op een vochtige kruipruimte dus ik ben sowieso voorzichtig met daar mee klooien.

[ Voor 7% gewijzigd door D-e-n op 07-12-2020 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwartoog
Update:
@Piet_Piraat7 Onze kruipruimte was te ondiep om door te manouveren (en voor ons geen doen om uit te graven), dus ligt inmiddels vol met EPS-parels :)

@Mathijs Nog nagevraagd: het werkingsprincipe van chips/parels/schelpen is dat deze een tussenisolatielaag vormen zodat het vocht niet boven de parels condenseert, maar daaronder blijft. Hierdoor blijft het hout droog. Qua warmteisolatie moet je het hebben van de resterende luchtlaag tussen de parels en de vloer, en die is inderdaad niet geweldig. Ook is het dan belangrijk om geen overvloedige kruipruimtevetilatie te hebben (ofwel één gat voor en één achter is genoeg, anderen zouden eventueel dicht kunnen).

Fotoimpressie (let niet op de rommel :P):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tQsFjuwl4vmONhay_v5DeGkSlEE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6HdzfCWiAogRUMtPEyTn5fmx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gK24t9yLLiV1DsxpJmPFl_cxkzs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5wYuVQexZxoUoNl5VFzosuTL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:05
Want puin is er niet uit te halen?

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwartoog
@mr_evil08 Puin is eruit, maar verder zand bij mij. Heel veel zand.
Pagina: 1