Ipcamera's op netwerk

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott81
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 23-08 18:56
Goedemiddag,

Ik heb op dit moment 5 ip camera's waarvan er 1 (helaas noodzakelijk) via wifi gaat. Dit wordt uitgebreid tot 8 stuks.

Momenteel is het beeld redelijk vloeiend maar op sommige momenten is het beeld schokkerig en met het verschuiven van de camera via ptz (pan / tilt / zoom) merk ik toch wel de nodige vertraging, zelfs als ik via wifi met mijn laptop of telefoon, of via bekabelde verbinding via mijn computer op hetzelfde netwerk zit.

Het zijn full hd camera's met H.264 compressie.

Is dit logisch of is iets niet goed ingesteld. Verder lees ik op sommige sites dat ze aanraden om voor ip camera's een apart vlan te maken. Heeft dit inderdaad voordeel, en nu worden alle beelden opgeslagen op een Synology nas, moet dit dan in hetzelfde vlan zitten of maakt dit niets uit?

Bedankt voor de hulp alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:55

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Als je één camera aansluit, is het dan wel snel?

Als je je camera's in een ander VLAN zet, ga je er qua snelheid niet veel op vooruit. Ja, je kunt bijvoorbeeld QoS toepassen, maar (naar mijn mening) zinloos.

Alles op Gbit snelheden draaien? Bekabeling in orde? Welke switch(es)? Welke IP cams? :)

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:55
Wat is je WiFi netwerk? 11A, B, N, G, AC?
Oude devices op je netwerk met oudere (langzamere) standaarden?

Hoeveelheid en spreiding van de WiFi kanalen gecontroleerd?

H.264 zegt niet zoveel. Wat is de kwaliteit en de bitrate van de stream?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:36

lier

MikroTik nerd

Handig om ieder geval even al je hardware te benoemen, namen en rugnummers. Van alle betrokken onderdelen!

Appart VLAN is bijvoorbeeld handig als iemand inplugt via jouw netwerkkabel...en gescheiden netwerk is dan handig. Daarnaast wil ik niet dat de camera's naar Internet kunnen...dat is met een apart VLAN erg eenvoudig om te doen.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott81
Ik zal even een lijstje van hardware opnoemen:

Camera's
2x Dahua sd22204t-gn
2x Dahua sd22204t-gn-w (waarvan 1 via kabel is aangesloten (verkeerd gekocht))
4x Dahua IPC-HDBW1230E-S4

Router:
Netgear R7800 Nighthawk

Switch:
HP Procurve 2920-48G-PoE+

Accesspoints
2x Ubiquiti Unifi AP-AC-Lite

Ik durf niet te zeggen of 1 camera wel snel is, soms is het zowieso snel, soms is het redelijk traag.

Bekabeling zou goed moeten zijn, dit zijn nieuwe koperen CAT6 kabels

[ Voor 6% gewijzigd door Scott81 op 04-12-2020 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d.vermeulen
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 13-09 18:29
Maak je gebruikt van een recorder? Zo ja wat voor type?

Hoe verbind je naar de camera's? DMSS, GDMSS iDMSS?

Probeer de encode instellingen naar H265 te zetten. En hardware versnelling aan te zetten op de dmss app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Render_2
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 11:01
Die vertraging in het beeld, hoe bekijk je dat? Rechtstreeks op de camera of via je NAS? Geef eens het type NAS. Als je die via de NAS bekijkt kan het zijn dat die het niet kan trekken, probeer dan eens rechtstreeks op de camera de beelden live te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Voor dat soort aantallen camera's is het goedkoper en stabieler om digitale camara's bekabeld op een NVR aan te sluiten welke vervolgens op het netwerk zit. IP is hier gewoon minder geschikt voor. Leuk voor 1 of 2 camera's maar bij meer geeft het al snel toch problemen.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott81
Ik heb alle camera’s via de DMSS app bekeken (iPhone). Ik gebruik geen recorder maar de ip camera’s slaan alle beelden op naar de Synology RS814.

Op de mac en pc gebruik ik SmartPSS. Ook hier komt hetzelfde voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Render_2
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 11:01
Scott81 schreef op maandag 14 december 2020 @ 17:58:
Ik gebruik geen recorder maar de ip camera’s slaan alle beelden op naar de Synology RS814.
Dan gebruik je wel een recorder, namelijk je NAS. Probeer eens gewoon te surfen naar de web interface van de IP camera en kijk daar eens live naar de beelden, gaat dit dan wel vlot of ook niet? Kwestie van die mobile apps te kunnen uitsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott81
Dat is niet wat ik bedoel, ik heb de camera’s niet via synology surveillance center toegevoegd maar de ip camera’s slaan de beelden op de NAS op via NFS (https://dahuawiki.com/NASRecord)

De beelden bekijk ik via de webinterface (oude internet explorer via windows) of smartPPS via windows of mac.

Hier staat de NAS dus los van
Pagina: 1