Vraag

• Aomi
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 05-11 15:33
Hallo ,

Momenteel heb ik een Samsung S10. Helaas laten vallen, het scherm is kapot. Hoewel alles nog wel werkt is het wel de bedoeling dat er een nieuw toestel komt. Repareren is vrij prijzig, daarnaast is de USB oplaadpoort niet best meer (oplader blijft er niet goed in zitten, heb hem al meermaals schoongemaakt) en de oorspeaker doet het zeer zacht (waarschijnlijk ook vervuild).
Ik heb 'm sinds dag 1 dus helaas is ie nog geen 2 jaar oud, desalniettemin ben ik er altijd erg tevreden over geweest. Hiervoor had ik een S8 en ook die vond ik erg fijn.

Ik zoek een?
Mijn voorkeur gaat dus uit naar weer een Samsung. Maar: De S20 5G is natuurlijk erg mooi met zijn aflopende randen maar is dan ook wat duurder. De S20 FE 5G is een stuk goedkoper en heeft een beter chip, maar mist helaas die mooie aflopende randen. Nu viel mijn oog ook op een OnePlus 8T die ik voor dezelfde prijs kan krijgen als de S20 5G. Mijn vriendin heeft nu een half jaar de OnePlus Nord en ik moet zeggen dat ik erg onder de indruk ben van dat toestel. Veel familieleden van mij hebben ook OnePlus toestellen en ook zij zijn er allemaal erg over te spreken.

Wat is je budget?
Ik kan mijn abonnement verlengen en daarbij een toestel aanschaffen (die ik in 1 x betaal).
De S20 5G en OnePlus 8T kosten beiden 600 euro, de S20 FE 5G kost 456 euro. Meer dan 600 moet het niet gaan kosten.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Niets bijzonders. Af en toe eens een simpel spelletje, beetje social media maar vooral veel internetten, whatsappen, muziek luisteren en filmpjes kijken. 3,5mm aansluiting hoeft niet perse, ik heb bluetooth oortjes. Daarnaast heb ik een Samsung smartwatch. Verder heb ik in huis veel Samsung apparatuur wat veel met SmartThings samenwerkt met elkaar. Volgens mij werkt dit wel goed op een OnePlus.

Wat heb je zelf al gevonden?
Zoals hierboven reeds benoemd.

Welke vragen heb je hier nog over?
Het liefst heb ik een toestel dat draadloos kan laden (onze poolauto's op het werk hebben allemaal een QI oplaadpunt dus dat is ideaal, geen geklooi met kabels). De 8T zou om die reden ook al afvallen. Daarnaast is de 8T niet stof/waterdicht en dat is in verband met mijn werk ook niet handig (ik loop veel buiten in weer en wind). Wel ben ik weer erg te spreken over de software die erop draait.
De S20 is een kleine 150 euro duurder dan de S20 FE, waar de FE eigenlijk een beter chip heeft maar het uiterlijk is misschien weer wat minder.

Ik kom er dus echt niet uit. Ik ben benieuwd waar jullie voor zouden kiezen in mijn situatie. Het is wel de bedoeling dat dit toestel weer 2 jaar mee gaat. :)

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 17:41
dus:

8t heeft wel die mooie randjes, maar voldoet niet aan eisen voor werk / auto?
de s20 FE mist de mooie randjes?
wat is er mis met de s20 ten opzichte van de 8t voor jouw gebruik ?

• Aomi
99ruud99 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 14:48:
dus:

8t heeft wel die mooie randjes, maar voldoet niet aan eisen voor werk / auto?
de s20 FE mist de mooie randjes?
wat is er mis met de s20 ten opzichte van de 8t voor jouw gebruik ?
S20 heeft de mindere chip en de accu gaat sneller leeg. Daarna denk ik stiekem toch dat de UI van 1P fijner is dan die van Samsung, ondanks dat ik die van Samsung gewend ben.

• Ricktachtig
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 12:58
Aomi schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 15:32:
[...]

S20 heeft de mindere chip en de accu gaat sneller leeg. Daarna denk ik stiekem toch dat de UI van 1P fijner is dan die van Samsung, ondanks dat ik die van Samsung gewend ben.
Wat vind je fijner aan die van Oneplus? One UI 3.0 is net nieuw op de Samsung devices als het goed is. Wie weet past dat meer bij je? Ik vind zelf de interface van Samsung wel fijn.

Je kunt er altijd voor kiezen een andere launcher te installeren op de Samsung devices.

• Aomi
Ik denk dat je gelijk hebt ja.

Wat ik wel vervelend vind aan Samsung is de hoeveelheid bloatware die erop staat. Maargoed. Ik zag trouwens ook dat de 456 euro kostende FE de 4g variant is en niet de 5g.

Ik denk dat ik dus voor de S20 5G ga, die bij t mobile nog een kleine maand in de aanbieding is voor 600 euro.

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Waarom niet de s20 FE 5G? Dat lijkt me sowieso de beste keuze.

• Aomi
ChinaGeek schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 22:51:
Waarom niet de s20 FE 5G? Dat lijkt me sowieso de beste keuze.
Die begint bij €653

• ChinaGeek
En met contractverlenging of overstap is ie niet met wat korting te krijgen?

Wellicht nog een goed alternatief voor nog geen 450?

https://www.amazon.co.uk/...6k_applink_bb_marketplace

[ Voor 27% gewijzigd door ChinaGeek op 09-12-2020 08:41 ]

• Aomi
ChinaGeek schreef op woensdag 9 december 2020 @ 07:33:
[...]

En met contractverlenging of overstap is ie niet met wat korting te krijgen?

Wellicht nog een goed alternatief voor nog geen 450?

https://www.amazon.co.uk/...6k_applink_bb_marketplace
Het liefst wil ik een 10GB abonnement, helaas zijn er niet veel aanbieders die dat hebben.
T-mobile wel, waar ik nu bij zit, die bieden helaas alleen de 4G versie aan (voor 450 euro)

Bij bijvoorbeeld Vodafone bieden ze de FE 5G aan voor 630 euro.
Ik heb het idee dat de reguliere S20 5G voor 600 euro dan een betere deal is (toch?).

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:00

GforceNL

Out of memory....

Misschien proberen nog een paar weekjes vol te houden?

S21 staat gepland voor januari volgens de geruchten molen, dus kan ook zorgen voor een flinke prijs daling bij de S20 reeks.

<Zinloze tekst hier>

• Aomi
GforceNL schreef op woensdag 9 december 2020 @ 08:58:
Misschien proberen nog een paar weekjes vol te houden?

S21 staat gepland voor januari volgens de geruchten molen, dus kan ook zorgen voor een flinke prijs daling bij de S20 reeks.
Het probleem is dat ik met mijn huidige toestel niet meer fatsoenlijk kan bellen omdat ik de andere kant niet hoor. :P En de boel uit elkaar halen om de speaker te reinigen lukt ook niet, omdat het scherm aan diggelen ligt.

Het liefst zou ik de S21 willen maar aangezien er nog geen datum bekend is (en de releaseprijs wss wel boven de 800 euro zal liggen) is die denk ik geen optie.

• ChinaGeek
Aomi schreef op woensdag 9 december 2020 @ 08:53:
[...]

Het liefst wil ik een 10GB abonnement, helaas zijn er niet veel aanbieders die dat hebben.
T-mobile wel, waar ik nu bij zit, die bieden helaas alleen de 4G versie aan (voor 450 euro)

Bij bijvoorbeeld Vodafone bieden ze de FE 5G aan voor 630 euro.
Ik heb het idee dat de reguliere S20 5G voor 600 euro dan een betere deal is (toch?).
Ik heb geen idee wat je betaalt en wat je wil betalen, maar je kan via BelSimpel gewoon je T-Mobile abbo verlengen met een FE 5G erbij.

Voor 0 euro toestelbetaling per maand kun je je abo verlengen met 10GB internet abonnement en dan kost het toestel je 563.
En dan heb je een toestel zonder batterijslurpende Exynos processor. Want geloof me, daar ga je spijt van krijgen.

[ Voor 16% gewijzigd door ChinaGeek op 09-12-2020 09:18 ]

• Aomi
Ah, vaag dat het via Belsimpel wel kan maar via t-mobile zelf niet. Bedankt voor de tip, ga ik eens naar kijken!

• Delta737
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 09-11 21:04
Bij Mediamarkt kun je de S20 FE 5G ook met een 1-maandsabonnement van 10 euro krijgen bij T-mobile voor 576. Als je dat na een maand opzegt, heb je hem dus voor 586 euro. Kun je elk abonnement los uitzoeken die je wil.

• Aomi
Het is toch de S20 5G geworden.

Qua prijs lagen ze allemaal niet ver uit elkaar icm met een abonnement (verschillende aanbieders) bij Belsimpel.

De reviews ook van allemaal goed, dus heb het puur besloten op look & feel.

De FE vond ik er uit zien (en voelen) als een budget toestel, vooral door de aanwezige randen aan de zijkant. Zelfs mijn A5 2017 die ik als werktelefoon heb voelt meer premium aan.

De 8T en S20 vond ik beiden erg mooi en 't werd wat mij betreft een gelijkspel, maar de 8T had helaas dus het probleem dat draadloos laden niet mogelijk was. Daarom dus toch maar voor de S20 gekozen.
Het voelt allemaal niet meer als nieuw als je van een S10 af komt maar het is gewoon een toptoestel dat doet wat ik ervan verwacht. :)

• ChinaGeek
Aomi schreef op maandag 14 december 2020 @ 16:47:
Het is toch de S20 5G geworden.

Qua prijs lagen ze allemaal niet ver uit elkaar icm met een abonnement (verschillende aanbieders) bij Belsimpel.

De reviews ook van allemaal goed, dus heb het puur besloten op look & feel.

De FE vond ik er uit zien (en voelen) als een budget toestel, vooral door de aanwezige randen aan de zijkant. Zelfs mijn A5 2017 die ik als werktelefoon heb voelt meer premium aan.

De 8T en S20 vond ik beiden erg mooi en 't werd wat mij betreft een gelijkspel, maar de 8T had helaas dus het probleem dat draadloos laden niet mogelijk was. Daarom dus toch maar voor de S20 gekozen.
Het voelt allemaal niet meer als nieuw als je van een S10 af komt maar het is gewoon een toptoestel dat doet wat ik ervan verwacht. :)
Bizarre keuze.

• Aomi

• ChinaGeek
Zeker, de batterij gaat je dwars zitten binnen zeer korte tijd.

• Aomi
ChinaGeek schreef op maandag 14 december 2020 @ 22:42:
[...]

Zeker, de batterij gaat je dwars zitten binnen zeer korte tijd.
Oh, hoezo?
Volgens alle benchmarks doet de batterij het beter dan mijn vorige S10. Sneller laden, langere gebruikstijd.
In de praktijk ondervind ik tot nu toe ook dat de batterij het langer volhoudt. Voorheen zat ik aan het eind vd dag op 20%, nu op 30%.

Daarnaast heb ik gedurende een (werk)dag meer dan genoeg mogelijkheden om te laden, op kantoor gewoon via stopcontact en als ik in de auto zit draadloos (daarom viel de 8T eigenlijk af).
Dus al zou de batterij echt zo slecht zijn als jij claimt, ik ondervind daar maar weinig hinder van.

• Opx
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 08:09

Opx

Helemaal eens met Aomi,

Ik was me ook aan het oriënteren op een S20 5g of een S20 FE 5g. Ik kom van een S9 die vanwege een kapot scherm niet meer voldeed. Keuze voor S20 vooral vanwege formaat van de telefoon.

Heb nu nog geen spijt van de keuze, vooral blij dat mijn batterij het aan het einde van de dag nog voor > 30% volzit. Als je twijfelt vanwege batterij tussen een van deze 2 toestellen, zou ik dit niet laten meewegen.

Momenteel, batterij op 18%, met een sot van 4u 22min en 30 uur vanaf de laatste keer opladen.
Pagina: 1