Stotteren met gebruik 2de scherm

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouspro
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 30-07 16:13
Heren,

Ik ben mij ten einde raad.
In mijn oude setup had ik een Alienware 2518HF 240HZ monitor aangesloten samen met een BenQ2410T 120HZ (DVI). Deze monitoren waren aangesloten op een Nvidia GTX 980, met een i7 9700K en 32GB 3200MHZ geheugen.

Ik streamde regelmatig op twitch en daarom op mijn 2de scherm OBS software draaien met een voorvertoning van mijn stream. Tevens keek ik ook wel eens voetbal of YouTube op mijn 2de scherm.

Als ik dit deed en dan een game (CSGO, Valorant) speelde op mijn 240HZ scherm had ik nergens problemen mee. Alles liep smooth en werkte naar behoren.

Ik heb sinds een aantal maanden een nieuwe videokaart een 2070Super. Hier zit geen DVI aansluiting meer op bla bla. Als ik nu exact het zelfde doe dan begint mijn eerste scherm te haperen in een spel. Ik weet niet hoe dat nu komt.. Komt dat omdat mijn 2de scherm nu alleen op 60HZ kan draaien?

Ik heb dus nu een 2de 240HZ scherm aangeschaft. Dan gelijk maar een 27" acer predator gekocht. Maar het probleem blijft?

Ik heb verschillende dingen geprobeerd:
gsync uit,
in de 3d instellingen van Nvidia de rates op vast gezet.
2de scherm op interne video van mono gekoppeld.

Het gekke is dat als ik dus niet stream of YouTube kijk het probleem er niet is. Dan loopt alles smooth.
Tevens is het zo dat als ik mijn stream aan heb maar het programma op mijn hoofdmonitor draai het stotteren ook verdwijnt.

Is er iemand bekend met dit probleem?

Wellicht hebben jullie een oplossing??

Bedankt

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-09 22:12
verplaatst naar Spielerij - Problemen & Vragen

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties: