Beste tweakers,
Na ruim 8-9 jaar met dezelfde PC ga ik eindelijk voor een complete high-end rebuild. Dankzij vrienden in het buitenland heb ik voor elkaar gekregen om een RTX3080 Vision en Ryzen 7 5800x te kunnen bemachtigen (binnekort). Echter heb ik toch wat vragen over de keuze van behuizing voor deze build.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik kies voor een NZXT puur voor aesthetics. Een zwart/witte behuizing zonder alle toeters en bellen dat schreeuwen "gaming!".
Doeleinde
Voor gamen / grafisch vormgeving (3ds max). Niet voor overclocken.
De vragen
Na wat onderzoek online kwam ik op deze foto terecht van (nagenoeg) zelfde build.:strip_exif()/f/image/2ATM9rN1EaviXHnVc0fEHGU1.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat mij opviel is dat er wel érg weinig ruimte voor GPU airflow is. De kraken blokkeerd de complete voorkant, + maar 2 fans in de behuizing om een RTX3080 te koelen.
Is dit genoeg om de behuizing relatief koel te houden? (geen stikkende GPU).
Mensen met NZXT H510 behuizing die hun ervaringen willen delen over de airflow/koeling van de behuizing?
Is de betere keuze een grotere behuizing (H710) of maakt het qua temperatuur niet veel uit. Aangezien de kleinere behuizing visueel mijn voorkeur heeft.
Na ruim 8-9 jaar met dezelfde PC ga ik eindelijk voor een complete high-end rebuild. Dankzij vrienden in het buitenland heb ik voor elkaar gekregen om een RTX3080 Vision en Ryzen 7 5800x te kunnen bemachtigen (binnekort). Echter heb ik toch wat vragen over de keuze van behuizing voor deze build.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 7 5800X Boxed | € 543,29 | € 543,29 |
1 | Moederborden | Asus Prime X570-PRO | € 214,90 | € 214,90 |
1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 3080 Vision OC 10G | € 882,09 | € 882,09 |
1 | Behuizingen | NZXT H510 Zwart/Wit | € 69,91 | € 69,91 |
1 | Waterkoeling | NZXT Kraken X63 | € 134,90 | € 134,90 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Trident Z F4-3600C17D-32GTZKW | € 154,90 | € 154,90 |
1 | Voedingen | Corsair RM750x (2018) Wit | € 132,50 | € 132,50 |
1 | Solid state drives | Samsung 970 EVO 1TB | € 131,- | € 131,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.263,49 |
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik kies voor een NZXT puur voor aesthetics. Een zwart/witte behuizing zonder alle toeters en bellen dat schreeuwen "gaming!".
Doeleinde
Voor gamen / grafisch vormgeving (3ds max). Niet voor overclocken.
De vragen
Na wat onderzoek online kwam ik op deze foto terecht van (nagenoeg) zelfde build.
:strip_exif()/f/image/2ATM9rN1EaviXHnVc0fEHGU1.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat mij opviel is dat er wel érg weinig ruimte voor GPU airflow is. De kraken blokkeerd de complete voorkant, + maar 2 fans in de behuizing om een RTX3080 te koelen.
Is dit genoeg om de behuizing relatief koel te houden? (geen stikkende GPU).
Mensen met NZXT H510 behuizing die hun ervaringen willen delen over de airflow/koeling van de behuizing?
Is de betere keuze een grotere behuizing (H710) of maakt het qua temperatuur niet veel uit. Aangezien de kleinere behuizing visueel mijn voorkeur heeft.