scalping praktijken belasting aangifte

Pagina: 1
Acties:
  • 856 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14:04
Naar aanleiding van hoop mensen die op V&A hun goederen voor gigantische prijzen aanbieden, puur uit winstoogmerk.

Doet tweakers wel de verplichte aangifte bij de belastingdienst? Want dat valt onder inkomstenbelasting via het tweakersplatform.

https://www.belastingdien...men/hobby_of_onderneming/

Ik zie hier nonstop mensen wegkijken, en zelfs negatieve reviews verwijderen "want dat is niet volgens de regels". Maar de wet in Nederland wordt totaal genegeerd? Laat ze maar 30% over hun winst betalen aan de belastingdienst, dan is het een stuk minder lucratief.

@Zeehond ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

@99ruud99 Tweakers is zelf geen partij in de V&A transacties en biedt enkel het platform waar verkoper en koper elkaar kunnen vinden. Ik ben geen belastingexpert maar bij mij wetende ligt de verantwoordelijkheid gewoon bij de verkoper om belastingaangifte te doen wanneer dit moet.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Die verantwoordelijkheid ligt bij de verkoper. Daarnaast registreer je je bij Tweakers ook alleen maar met een e-mail adres, niet met een BSN, dus hoe zou Tweakers dan de belastingdienst moeten informeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
De vraag is of dat tweakers zelf een grotere rol moet hebben in voorlichting, zoals marktplaats wel heeft volgens de belastingdienst. Dan vraag ik me af wat het verschil is tussen V&A en marktplaats...

[ Voor 20% gewijzigd door 99ruud99 op 04-12-2020 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dit is iets waar Tweakers helemaal geen partij in is.

"Hallo, hier Zeehond van Tweakers.net. Ik wil even aangeven dat gebruiker 99ruud99 wat spullen heeft verkocht via onze website. Misschien moeten jullie zijn IB even goed bekijken op wat hij allemaal ingevuld heeft bij "overige inkomsten"."

"Nou meneer Zeehond, bedankt voor het melden maar we hebben werkelijk geen idee over wie we het hier hebben."

"99ruud99, die staat toch wel bij jullie in het systeem? Hier, ik stuur u wel een linkje naar zijn profiel."

En zo verder en zo verder.

Kortom, het is aan iedere ingezetene van Nederland zelf om zijn zaken netjes af te handelen.

Moet Tweakers verkopers er op wijzen dat zij misschien aangifte moeten doen van de verkopen die zij doen via V&A? Nee, zelf een beetje nadenken kan geen kwaad. Je wordt geacht van de regels en wetten op de hoogte te zijn. Ik vermoed dat je zelf vast ook wel eens een regeltje buigt zodat je er net iets beter uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
Hoe kan marktplaats dit dan wel doen? Volgens mij hebben ze niet meer informatie dan tweakers heeft? Oke, sinds kort met het gelijk oversteken hebben ze meer gegevens, maar daarvoor controleerde de belastingdienst ook al.

Enige verschil is dat mensen op tweakers gemiddeld iets meer verstand hebben hoe je je ip adres etc verbergt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:56
Creatief bedacht, maar leg je er maar bij neer dat scalpers gewoon zijn toegestaan. Of als een malle slechte beoordelingen uitdelen, extra werk creëeren waardoor ze misschien toch geweigerd worden ;)

Ik lig er niet meer wakker van, inmiddels verkoop ik net zo vlot op Marktplaats als hier en laten we wel wezen; krijg je wel traffic van, de populaire producten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Waar maak je je zo druk om?

Tweakers vind het geen probleem zoveel is duidelijk.
En blijkbaar zijn er mensen die dat ding graag willen kosten wat kost.

En tuurlijk mag je daar wat van vinden, ik vind er ook wat van. Net als bij f1 kaartjes of concertkaarten. Maar tenzij je solliciteert naar een beleidsfunctie binnen Tweakers zal er niks veranderen.

En tuurlijk kan jij nog 100x de scalper kaart trekken
En nog 3 topic openen over hoe oneerlijk het is.

Maar het verandert niet, dus waarom de moeite?

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:58

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Deze discussie is al vaker gevoerd. Het is een kwestie van vraag en aanbod. Elke "gek" mag zelf weten wat hij voor een product vraagt of wilt uitgeven. En Tweakers is geen verlengstuk van de Belastingdienst.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.