Windows blijft aanmelden met tijdelijk profiel na BSOD fix

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darks
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11:09
Hoi Tweakers,

Ik heb gisteravond aan een Intel NUC van een familielid gewerkt die plots vastlopers en BSOD begon te geven. Na een mislukt Windows herstel ben ik via veilige modus erin geslaagd een geheugen test te doen (Windows) en deze gaf fouten aan. Na het verwijderen van 1 van de 2 RAM modules werkt alles weer prima.

Nu geraak ik bij het aanmelden met het hoofdaccount (admin) echter telkens aangemeld als een tijdelijk profiel, heb al opnieuw opgestart in veilige modus, account bevestiging gedaan, .. steeds zonder succes.

Vreemde noot: Een tweede account heb ik wel admin toegang kunnen geven en hier kan ik wel perfect mee aanmelden. Natuurlijk zijn alle bestanden en instellingen gekoppeld aan het eerste profiel dus indien mogelijk zou ik dit toch nog graag kunnen reanimeren.

Hebben jullie enige tips? Alvast mijn dank :)

Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-09 22:07
Het enige wat me zo snel te binnen schiet is:

1. Log met een ander account in dan de account die je wil herstellen
2. Open regedit.exe en ga naar:
code:
1
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\ProfileList\

Zoek tussen de profielen hieronder het profiel wat telkens met een tijdelijk profiel geladen wordt op (kan je aan de key ProfileImagePath zien).

Controleer of er .bak aan het eind van de key staat zo ja verwijderd die .bak.

Zorg dat van het profiel de volgende keys deze waardes hebben:
State = 0
Fullprofile = 1
Flags = 0

3. Controleer onder C:\Users\ (C:\Gebruikers) of het mapje wat in de ProfileImagePath van de gebruiker staat ook nog werkelijk bestaat.

Let wel ik ga er hierbij vanuit dat je niet het Administrator account hebt actief gemaakt en deze als admin gebruikt (dan kloppen bovenstaande waardes niet).

Let wel ik heb ook gezien als je dit doet dat het dan maar 5 logins werkt en daarna weer kapot is. De meest zekere optie voor werking is een nieuw profiel aanmaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

In de Windows eventviewer kun je meestal zien waarom een profiel als tijdelijk is aangemeld. Heb je daar al gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darks
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11:09
Bedankt voor de antwoorden.

Ik ben er helaas niet in geslaagd om het account te herstellen, gezien de belangrijke zaken ook via Onedrive backup waren terug te halen was een vers admin profiel inderdaad de beste oplossing.

Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks