Vraag

• Schriebel
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 18-05 09:23
Beste Tweakers,

Binnenkort komt de Beyerdynamic DT770 250 Ohm binnen. Hierbij wil ik graag een FiiO K5 Pro headphone amp kopen. Nu vraag ik mij iets af, waardoor deze aankoop overbodig zou kunnen worden.

Ik heb een hi-fi stereo-set. De Bowers & Wilkins V204/DS4, aangestuurd door een Kenwood KA-2050R versterker (zie foto). Deze heeft ook een 6.3mm headphone jack aansluiting. Als ik hier iets op aansluit en het volume van de versterker open zet tot ongeveer 40%, dan bereiken mijn simpele €15 euro oortjes al een behoorlijk volume.

Wanneer ik deze oortjes aansluit op mijn telefoon (LG V30) of met mijn geluidskaart (Asus Xonar D2) en deze op maximaal zet (dus Windows volume op 100%), dan is het volume ongeveer even hard.

Nu is mijn vraag: Kan ik deze aansluiting (linksonder op de foto) als koptelefoon versterker gebruiken? Is dit überhaupt hetzelfde als een koptelefoon versterker? Of heeft het kopen van een product zoals de FiiO K5 Pro toch meer voordelen?

Bedankt en heel veel groetjes! :)
Schriebel

Alle reacties

• TBTL
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 26-09 12:04
Ja, de Kenwood bevat een hoofdtelefoonversterker. Of het hard genoeg gaat zul je zelf even moeten proberen.

[Voor 44% gewijzigd door TBTL op 04-12-2020 12:38]

• TMDC
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 24-09 11:13
Schriebel schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 12:17:
Nu is mijn vraag: Kan ik deze aansluiting (linksonder op de foto) als koptelefoon versterker gebruiken?
Dat is letterlijk de betekenis van het woord 'phones' (headphones) ;)

• Schriebel
Hahah bedankt, dat snap ik 🤣 als ik het goed begrijp heeft het kopen van een FiiO K5 Pro dus geen meerwaarde als het volume voldoende is.

• Jag
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 23:00
Schriebel schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 16:02:
Hahah bedankt, dat snap ik 🤣 als ik het goed begrijp heeft het kopen van een FiiO K5 Pro dus geen meerwaarde als het volume voldoende is.
Er wordt gewoon antwoord gegeven op jouw vraag.

Tuurlijk zullen er mensen zijn die zullen beweren dat die fio veel beter klinkt. Maar audio zit dan ook vaak tussen de oren ipv met de oren.

• Schriebel
Mooi! Bedankt voor jullie reacties 😊😊
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee