Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saxzozie
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 09-09 09:55
Mijn vraag
ik heb een lijst van artikelen met op iedere regel een aantal omschrijving brutoprijs korting nettoprijs prijsverhoging korting ondersteuning en bonus verrekening op 1 regel staan per artikel
ik zoek een formule die, wanneer ik er een artikel er onder plaats, alle formules van de regel erboven overneemt zodat ik zeker weet dat de berekeningen kloppen.

Relevante software en hardware die ik gebruik

excel 2010

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

ik heb nu de formule zo gemaakt dat alles van 1 tot regel 90 berekent wordt, dat wil wel maar als er iemand in rommelt dan weet ik niet of alles nog wel juist berekent wordt, en met zo'n formule van vorige regel overnemen zou dit niet kunnen.

ik kan helaas geen xls uploaden

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:07
Kan je niet beter gewoon je excel document beveiligen zodat de gebruiker alleen maar dingen kan invullen en niet kan “rommelen” in je formules?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belindo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:00

Belindo

▶ ─🔘─────── 15:02

Gewoon je data in een tabel zetten. Als je dan nieuwe rijen toevoegt, worden de formule's meegenomen.

Coding in the cold; <brrrrr />

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

^^^ Beide samen is je antwoord. Maak er een 'echte' tabel van. En beveilig de kolommen waar men af moet blijven.

Geen idee of dat eerste al kon in Excel 2010 trouwens. Sowieso is Office 2010 end of life dus wil je gaan kijken naar een upgrade, zeker als je het blijkbaar zakelijk gebruikt en het vervelend zou vinden als er door beveiligingsgaten opeens data verloren gaat.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tedjejones
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-09 19:20
Vulgreep gebuiken?