Windows Verkenner traag nadat netwerkverbinding is gemaakt

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ARchTH
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 15-12-2020
Mijn vraag
Voor werk ben ik via VPN verbonden met een NAS server (LAN kabel). Als ik deze benader via de directe link werkt navigeren etc normaal. Zodra ik van een folder een netwerkverbinding maak (rechtermuisknop > netwerkverbinding maken). En dan via deze folder navigeer, zit er 5 sec vertraging op de lijn.

Zojuist met ander laptop geprobeerd, daar doet dit probleem zich niet voor.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10
Zbook 15 G6
Intel Core i7-9850
Nvidia Quadro RTX 3000

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Zie hierboven. Probleem doet zich alleen bij mij voor, niet bij collega's. Oudere pc die ik hier thuis heb staan doet het wel vlekkeloos over de WiFi.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

dat is normaal :X windows netwerk verbinding / shared (al dan niet over vpn) gaat rete traag.

heb gemerkt dat een 'andere filemanager' dit nog wel eens versoepeld; bijv. totalcommander ofzo

zijn ook nog paar kleine tweaks die je kunt doen; https://www.reginout.com/...twork-sharing-windows-10/

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ARchTH
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 15-12-2020
himlims_ schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 11:51:
dat is normaal :X windows netwerk verbinding / shared (al dan niet over vpn) gaat rete traag.

heb gemerkt dat een 'andere filemanager' dit nog wel eens versoepeld; bijv. totalcommander ofzo

zijn ook nog paar kleine tweaks die je kunt doen; https://www.reginout.com/...twork-sharing-windows-10/
Naar mijn idee is dit niet normaal, daar waar het bij collega's en notabene op een oude PC prima snel verloopt. Wat is de reden dat het navigeren traag gaat zodra de netwerkverbinding is aangelegd, maar snel blijft als ik op het netwerk blijf navigeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

heb je die eerder gelinkte 'tweaks' doorgevoerd?

windows network share is gewoon bagger, dat is al sinds 1990 :+

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-10 23:27
Heb je indexeren van netwerk folders aan staan zou die eens in Windows search uitzetten. Net als het actief scannen van de virusscanner in netwerk folders. Alleen ON access scannen dus wanneer je een bestand uit een netwerksysteem open.

Zelf nooit problemen met traagheid van netwerk shares binnen Windows. Als dat echt al sinds 1990 is. Zou ik dat knap vinden in Windows 3.0 werd namelijk file manager gebruik dat is vervangen in 1995 door explorer. :+.

A Soldiers manual and a pair of boots.