Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freddy22
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 30-08 13:59
Ik ben op zoek naar een wearable waarbij ik mijn slaap kan meten.

Ook ben ik wel benieuwd hoe accuraat ze zijn en of een app op een telefoon een prima alternatief is.

Budget liefst max. 200. Zou 'm in principe alleen gebruiken voor het slapen. Normaliter heb ik namelijk ook een normaal polshorloge om. Maar als bijv. Een galaxy watch (die er ook standaard prima uit ziet) goed uit de test komt zit er ook speling in het budget.

Beste antwoord (via Freddy22 op 05-12-2020 12:49)

• Hak
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-09 20:04

Hak

Ik ben heel erg onder de indruk van de TrueSleep metingen op m'n Honor Band 5. Deze meet de kwaliteit van de slaap aan de hand van duur, diepe slaap, lichte slaap, REM slaap en meer. Op basis hiervan krijg je punten en geeft de app tips om de kwaliteit te verbeteren.

Deze video is misschien wel interessant: YouTube: Sleep Stages Comparison: Fitbit Inspire 2 vs Honor Watch ES vs Galax...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• synx6
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10-09 21:00
Wat wil je meten van je slaap?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Gebruik een gtr1 hiervoor. En kwa wanneer ik in slaap val en wakker ben is hij goed.

Of hij goed registreerd of ik diep of licht slaap of in rem zit weet ik niet.
Ik slaap dan...maar het lijkt okee, ik zie wanneer ik een klote nacht heb gehad.

Oja. 30 dagen op 1 accu lading.

[ Voor 6% gewijzigd door jack zomer op 04-12-2020 12:32 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freddy22
synx6 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 10:57:
Wat wil je meten van je slaap?
De kwaliteit van slapen.

En wil dan een beetje experimenteren met als ik zaken aanpas hoeveel effect dat heeft (bijv. Na 2100 niks eten, schermen uit etc)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• synx6
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10-09 21:00
Freddy22 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 11:40:
[...]

De kwaliteit van slapen.

En wil dan een beetje experimenteren met als ik zaken aanpas hoeveel effect dat heeft (bijv. Na 2100 niks eten, schermen uit etc)
Beweging, hartritme, tijdsduur van minder beweging. Indicatie van diepe en minder diepe slaap dmv meten beweging. Dat zijn volgens mij zaken die je kunt meten. De rest moet je zelf invullen (voeding enz). Kj gebruik op een dag(beweging) en de impact op slaap tonen de meeste apps ook.

Apple watch ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tritimee
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:23
ik draag al jaren een fitbit, die mijn slaap prima meet. Statistieken worden ook steeds uitgebreider, alleen het wakker wordt moment als je nog even blijft liggen is niet accuraat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IThom
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 09-07 13:38
Ligt een beetje aan wat je er verder van zoek, wil je liever een smartwatch of een fitnesstracker.
Ik gebruik zelf momenteel de Garmin VivoActive 3, en deze is voor zover ik kan controleren redelijk accuraat met in slaap vallen / wakker worden. De interface in de (Android) app vind ik gemakkelijk om te vergelijken, met 1 swipe kan je naar de vorige nacht kijken. Patronen over langere termijn zijn (voor zover ik weet) niet te bekijken.
Hiervoor heb ik de Fitbit Charge 3 gehad, daarvan vond ik de app wat overzichtelijker maar ik had wel het gevoel dat die iets minder nauwkeurig was met slaapdata.

Apple Watch wordt altijd gezegd dat die de beste integratie heeft als je een iPhone hebt. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar weet wel dat de batterijduur van de Apple Watches meestal maar 1-2 dagen is.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Hak
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-09 20:04

Hak

Ik ben heel erg onder de indruk van de TrueSleep metingen op m'n Honor Band 5. Deze meet de kwaliteit van de slaap aan de hand van duur, diepe slaap, lichte slaap, REM slaap en meer. Op basis hiervan krijg je punten en geeft de app tips om de kwaliteit te verbeteren.

Deze video is misschien wel interessant: YouTube: Sleep Stages Comparison: Fitbit Inspire 2 vs Honor Watch ES vs Galax...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freddy22
Hak schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 13:56:

Thanks, goed filmpje!

Die ES ziet er top uit, totdat je dan weer in de tweakers pricewatch kijkt. Scoort toch vrij slecht.
De Honor Band 5 die jij hebt komt dan beter uit de test (wel slechts op basis van 2 reviews). Heb online nog wat verder gekeken en ziet er prima uit. Voor die 30 euro zeker het proberen waard. Dus nogmaals bedankt _/-\o_
Pagina: 1