(PC) USB Hub + wired controller issues?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tillenator
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 12-12-2020
Beste Tweakers,

Mijn eerste bericht hier en hopelijk kunnen jullie mij uit de brand helpen. Ik kreeg van de week mijn prachtige 65" OLED TV binnen en ben voornemens deze ook te gebruiken voor PC gaming. Heb daarom een gat in de muur geboord van PC naar TV, hier een USB-verlengkabel doorheen gehaald en hierop een Nedis USB 2.0-hub aangesloten, waar vervolgens bedrade PDP Xbox One-controllers in kunnen worden geplugd. Echter, de controllers lijken niet te werken op de USB-hub. Ze worden wel herkend (het bekende Windows-geluid klinkt wanneer ik ze inplug, en ze verschijnen in mijn apparaatoverzicht), maar het lampje op de controller gaat niet aan en de controllers reageren niet. Ze werken wel gewoon wanneer ik ze direct in mijn PC plug. Andere apparaten (bedrade muis, bluetooth dongles) werken wel gewoon vanuit de USB-hub, het is dus echt een specifiek issue voor de controllers. Het aansluiten van de hub op een andere USB-poort van mijn PC heeft geen effect.

Zijn er meer mensen die issues (hebben) ervaren met bedrade controllers en USB-hubs, en weten jullie hier een fix voor? Of kunnen jullie een hub aanraden die wel werkt?

Mocht dit topic beter passen in het algemene hardware forum dan deze, laat het dan even weten.

Groet en bedankt,

Bert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:20

BM

Moderator Spielerij
Hoi @Tillenator,

Ik verplaats je topic even naar het juiste subforum.

Inhoudelijk kan ik je denk ik niet zo goed helpen. Enige wat ik me zou kunnen bedenken is dat ze misschien wel werken op een powered usb-hub, maar dat is puur giswerk van mijn kant.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:46

Umbrah

The Incredible MapMan

Is de USB hub een powered exemplaar? TL;DR: USB hoort 0,5A 5V per poort te leveren, maar bij een hub is dat niet altijd het geval, en niet elk apparaat is even "braaf" in zich aan die 0,5A houden. Ik had eenzelfde soort mysterie met een SoundBlaster G6. Meer prik op de poort? Probleem opgelost. Het is mijn ervaring dat XBox controllers doorgaans ook nét wat meer nodig hebben, zeker tijdens initialisatie. Lukt dat niet, krijg je van die 'half detecties'.

Als de hub niet powered is, overigens, zou het best kunnen dat je maar 0,1A/poort kan leveren. Voor een draadloze dongle gaat dat nog wel, maar iets zwaarders heeft moeite. Het zal de moeite waard zijn om te kijken of de poorten powered zijn, en de hub een externe, goede adapter heeft.