Sinds kort heb ik een Asus A7V133 moederplank met een Thunderbird 1.2 ghz. Het draait allemaal redelijk, maar nog lang niet goed genoeg. Ik heb zeer regelmatig vastlopers tijdens 3d Games (om 't half uur ofzo) en ook in wintendows hangt ie toch wel een paar keer per dag (ondanks dat het windblows is.. is me dit toch te vaak 
Anyway, nou ben ik dus opzoek naar de oorzaak van dit probleem, in eerste instantie zit ik aan de temperatuur te denken, die is namelijk volgens mij een stukkie te hoog (rond de 65 idle en iets van 71 na 't gamen). Maar ik ben niet helemaal zeker van de temperatuur meting, omdat de locale computerboer hier de gewoonte heeft stikkertjes onderaan de CPU te plakken (ivm garantie hebben ze 't over), waardoor de waarden niet helemaal goed zijn volgens mij.. haal 'm er dan af zeg je dan, dat deed ik dus vorige week en toen was cpu dus ineens fucked (HOE? weet ik nogsteeds niet, hij was niet gekraakt..) Heb dus nu een nieuwe, maar voel er niet zo heel veel voor 't er weer onderweg te halen..
Maargoed, om een (veel te) lang verhaal kort te maken, iemand een idee waar 't aan kan liggen? Hierbij even mijn complete config:
- Asus A7V133
- Thunderbird 1.2ghz
- High Quality CPU Cooler (merk??)
- 1 reepje 256meg sdram (133mhz)
- Asus V7100 Pro Gforce2 MX-400
- Standaard scsi controller
- Teac 4x Brander (scsi)
- Plextor UltraPlex 32x (scsi)
- Realtek 10mbit netwerkkaart
- Creative SoundBlaster Live 1024
Anyway, nou ben ik dus opzoek naar de oorzaak van dit probleem, in eerste instantie zit ik aan de temperatuur te denken, die is namelijk volgens mij een stukkie te hoog (rond de 65 idle en iets van 71 na 't gamen). Maar ik ben niet helemaal zeker van de temperatuur meting, omdat de locale computerboer hier de gewoonte heeft stikkertjes onderaan de CPU te plakken (ivm garantie hebben ze 't over), waardoor de waarden niet helemaal goed zijn volgens mij.. haal 'm er dan af zeg je dan, dat deed ik dus vorige week en toen was cpu dus ineens fucked (HOE? weet ik nogsteeds niet, hij was niet gekraakt..) Heb dus nu een nieuwe, maar voel er niet zo heel veel voor 't er weer onderweg te halen..
Maargoed, om een (veel te) lang verhaal kort te maken, iemand een idee waar 't aan kan liggen? Hierbij even mijn complete config:
- Asus A7V133
- Thunderbird 1.2ghz
- High Quality CPU Cooler (merk??)
- 1 reepje 256meg sdram (133mhz)
- Asus V7100 Pro Gforce2 MX-400
- Standaard scsi controller
- Teac 4x Brander (scsi)
- Plextor UltraPlex 32x (scsi)
- Realtek 10mbit netwerkkaart
- Creative SoundBlaster Live 1024