Open kanaal luchtverwarming

Pagina: 1
Acties:

• Vocalise
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:51
Beste Tweakers,

Wij hebben al jaren een woning met een luchtverwarming van Brink. Over de werking niets te klagen, slijtage onderdelen vervangen en regelmatig onderhouden.
Echter hebben we recentelijk de zolder van rommelhok verbouwd naar slaapkamer. De kinderen hebben allebei nu een grote kamer en de kleinste kamer is omgetoverd tot werk/game kamer.

Echter lopen we tegen het volgende probleem aan. Als de deuren dicht zijn op de kamers hoor je niets op zolder, maar op de overloop bevond zicht een groot rooster met een open verbinding naar de ketel, waaruit deze de lucht terugwint. Als de kinderen praten hoor je dat op zolder alsof je ernaast staat zodra er een deur openstaat naar de overloop. Het rooster kan niet dicht, want dan verliest de ketel zijn terugwinning. Maar zo open is qua geluid erg hinderlijk.

Het bedrijf welke ons onderhoud doet heeft geen oplossing en ik zoek naar luchtdoorlatende isolatie die ik BV op het rooster zou kunnen plaatsen, maar als er lucht doorkomt, kan er ook geluid doorheen blijkt nu.

Heeft iemand een idee wat hier een goede optie voor zou zijn ?

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 20:18
Ik denk dat een suskast zou kunnen helpen.

Je ziet ze veel voor boven ramen, maar het is een algemene term.

Je kunt bij google afbeeldingen op suskast zoeken en dan zie je ze ook als sleuf/rooster in deuren.
En als roosters.

Je kan dat ook zelf maken door een bak van mdf te maken en hier geluiddempend materiaal tegen de binnenkant aan te maken.

Zeker met een simpel labirint erin gaat dat veel geluid dempen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XdXm1zYHGGrf7_43AQN9kbpf_oA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4rdXbXQUz7datcMxoZfvStaq.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 60% gewijzigd door FRANQ op 04-12-2020 09:07 ]

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
FRANQ schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 09:01:
Ik denk dat een suskast zou kunnen helpen.

Je ziet ze veel voor boven ramen, maar het is een algemene term.

Je kunt bij google afbeeldingen op suskast zoeken en dan zie je ze ook als sleuf/rooster in deuren.
En als roosters.

Je kan dat ook zelf maken door een bak van mdf te maken en hier geluiddempend materiaal tegen de binnenkant aan te maken.

Zeker met een simpel labirint erin gaat dat veel geluid dempen.

[Afbeelding]
Ook veel te zien op huizen langs drukke wegen. Punt is wel dat als je ergens een labyrint voorzet de luchtweerstand ook omhoog gaat en een motor dus ook harder moet werken er hetzelfde debiet doorheen te trekken.

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 20:18
Kwestie van ruim over bemeten.

Maar een foto van de situatie zou wel duidelijkheid scheppen.

Misschien kan @Vocalise gewoon dempers tussen de buizen zetten.

• Vocalise
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:51
Ik ga straks de situatie op de prent zetten en uittekenen. Thx mannen