Amerika importeren 'kunst'

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noud
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-05 23:41
Hoi,

Ik wilde 'kunst' uit Amerika kopen. Het gaat om poster met de handtekening van de kunstenaar en vloer/wandkleedje..

Totale kosten $ 130.

Dan komen de bezorgkosten nog bij.Ik kan uit de volgende vier opties kiezen:

FedEx International Economy $ 36,50
FedEx International Priority $ 39,08
USPS Priority Mail International $ 54,05
USPS Priority Mail Express International $ 77,06

Ik neem aan dat ik voor de FedEx International Economy moet kiezen

Totale kosten $130 + $36,50= $166,50

Waar valt 'kunst' onder de invoerrechteninvoerrechten?

Laat ik het stellen dat het 3%
166,50 van 3% = $ 171,96

$ 171,96 van 9% BTW = Totaal $ 187, 44

Klopt dit?

En wat als ik geen handtekening bij de poster laat zetten.
Dan kom ik met bezorgkosten op $ 131.50 uit
+ 9 % BTW en geen invoerrechten toch?
= $ 143,34

Heb ik ergens nog kosten over het hoofd gezien?

En moet ik de postbode aan de deur direct betalen? Ik lees daar verschillende verhalen over.
Dan wel contant, dan wel digitaal dan niet omdat het al in de prijs zit bij inbegrepen.

Komen nog de Nederlandse bezorgkosten bij?
Is de BTW van 9% van toepassing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04:55

Croga

The Unreasonable Man

Een aantal opmerkingen;

- Waarom denk je 3% invoerrechten te moeten betalen? Ik zie nergens in die tabel iets staan over kunst of posters.
- Je vergeet de verwerkingskosten van de vervoerder. Die rekenen een bedrag (echt geen idee hoeveel....) voor het uitvoeren van de regels voor de douane.

Persoonlijk denk ik dat je met de 9% BTW goed zit. maar het totaal bedrag zal door bovenstaande hoger uit komen.

Let op dat de verzender alle papieren juist invult! Een klein foutje en de BTW gaat naar 21%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noud
Croga schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 07:20:
Een aantal opmerkingen;

- Waarom denk je 3% invoerrechten te moeten betalen? Ik zie nergens in die tabel iets staan over kunst of posters.
- Je vergeet de verwerkingskosten van de vervoerder. Die rekenen een bedrag (echt geen idee hoeveel....) voor het uitvoeren van de regels voor de douane.
Ik kon het nergens vinden. Of het 3% was iets anders.
Die tabel is een lijst met de meest voorkomende producten.

Ook nog eens verwerkingskosten! Hoe kom ik daar achter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Let erop dat je tot €150,- exclusief verzendkosten geen invoerrechten betaald. Deze kan je dus al schrappen. Dan zit je alleen nog met de 9 of 21 procent BTW en verwerkingskosten.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:19

MsG

Forumzwerver

Weet niet hoe actueel het is, maar ik lees het volgende:

"De kosten die de pakketdiensten rekenen voor de inklaring liggen vast en zijn onafhankelijk van de waarde van uw bestelling. PostNL rekent 13,00 euro. EMS rekent 17,50 euro en UPS rekent 2,5% van de waarde (met een minimum van 10,50 euro)."

Dan heb je ongeveer een prijsrichting.

Bron: https://www.kopeninchina.nl/importeren/inklaringskosten

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noud
Ik dacht juist dat de invoerrechten incl de bezorgkosten zat bij inbegrepen.

Dus alles op een rijtje

Product + bezorgkosten = 166,50
+ 9% BTW = 181,49
+ verwerkingskosten ?
+ NL pakketdienst 13 Euro (link had ik al gezien, maar is China)

Pfff en dan te bedenken dat de poster 45x61 cm is.

EN hoe laat ik de verzender alle papieren goed invullen?

EDIT:

Voor mijn adres. Waar zet ik Zuid Holland bij? Er staat alleen City, Postcode, Country/Region

[ Voor 21% gewijzigd door noud op 04-12-2020 08:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04:55

Croga

The Unreasonable Man

noud schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 08:01:
+ verwerkingskosten ?
Die pakketdienst kosten zijn de verwerkingskosten.
EN hoe laat ik de verzender alle papieren goed invullen?
Niet. Dat moeten ze zelf doen. Dat is volledig afhankelijk van de partij waarmee ze verzenden. Je kunt daar dus niets aan doen.
Voor mijn adres. Waar zet ik Zuid Holland bij? Er staat alleen City, Postcode, Country/Region
Nergens. Als ze aan Country genoeg hebben dan is dat meer dan voldoende. De Nederlandse bezorger doet toch niets met die informatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-06 14:44

Theo

moederbord

Ga er maar van uit dat de douane met 21% btw rekent ipv 9%; hun insteek is dat men liever teveel int, en het later terugbetaald dan per ongeluk te weinig wordt geïncasseerd. Ook hebben zij liever de discussie over 9 of 21 procent achteraf, en niet vooraf.

De kosten die de vervoerder rekent zijn zo'n 15 euro ongeveer. Onderling zijn er kleine verschillen, maar allemaal zitten ze in de 13-17 euro reeks.

Je mag dus 21% btw betalen, plus 15 euro. De 166 USD is zo'n 135 euro. Aan naheffingen kun je dus rekenen op zo'n 40-45 euro. (wat het enorm zuur maakt dat je voor 106 euro aan productkosten totaal zo'n 75 euro aan verzend en importkosten hebt)

Als in Nederland PostNL het pakketje bezorgd dan krijg je een kaart dat je 7 kalenderdagen de tijd hebt om je pakket bij een lokaal postpunt op te halen. Je kan dan bij dit punt de kosten betalen (veelal pin). De postbode komt iig niet aan de deur geld vragen. Na deze 7 kalenderdagen gaat het pakket retour afzender. Let op dat niet alle postpunten internationale pakketten verwerken. Het kan dus zijn dat je pakket een paar postpunten verderop ligt. Maar dit staat op de kaart die je krijgt.

Sommige vervoerders bezorgen het gewoon, maar sturen je een rekening na voor de kosten.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM3000
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:53
Ik heb vorige maand twee schilderijen laten verzenden vanuit Thailand, totale kosten ~300 euro inc. verzending.

Het was voor mij totaal onduidelijk welk bedrag hier bovenop zou komen, websites geven verschillende informatie en zijn vooral gericht op kopen via webshop. In dit geval had ik direct contact met de artiest, die verkoopt zijn schilderijen via Facebook.

Uiteindelijk kwam de PostNL bezorger direct aan de deur (niet PostNL punt zoals aangegeven in de Track and Trace). Op het pakket stond bericht dat ik 36 euro direct aan de bezorger moest betalen. Heb de factuur niet meer, maar was 22 + 14 euro (Inklaringskosten + BTW??). Daarnaast had de verzender een waarde opgegeven die veel lager was dan het bedrag dat ik heb betaald.

Kosten lijken dus afhankelijk van vast bedrag + waarde opgegeven door de verzender. Gelukkig had de bezorger het vrij druk en is die vergeten het bedrag te innen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daveytje
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:53
Ik heb een aantal maanden terug voor fedex prioriteit gekozen. Binnen 4 dagen bezorgd. (Zal nu misschien anders zijn met de feestdagen).
Bij mij is het pakketje van fedex naar Frankrijk gegaan en vanuit daar met fedex naar Nederland vervoerd. In NL bezorgd door fedex. Geen postnl of iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:19

MsG

Forumzwerver

noud schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 08:01:
Er is niet zoiets als landspecifieke verwerkingskosten. Hoogstens een ander tarief voor binnen de EU, versus er buiten. Maar China is qua verwerkingskosten net zo duur als een pakket uit de VS.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik gebruik hier al sinds jaar en dag deze calculator voor: http://www.invoercalculator.nl/

Heeft er, voor zover ik me kan herinneren, nooit echt naast gezeten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-06 07:40

Nikeo

Jawelles

Hey, Alex Grey! Prachtig!. Ik heb ooit de boeken gekocht (3) en ook ooit de mindfold. Ik heb het even voor je nagekeken maar dat was via amazon.de en ebay dus ik heb niet te maken gehad met je shipping, al herinner ik me dat dit destijds ook zo prijzig was. Ik gok dat je jouw signed print op die websites van mij niet gaat vinden. Veel succes er mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eren
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 12-06 15:52

Eren

Boss of this gym

Je berekening zou wel moeten kloppen of in ieder geval dicht bij zitten.

Mijn laatste ervaring met Fedex is dat mijn pakketje werd overhandigd zonder dat ik iets aan de deur hoefde te betalen en later kreeg ik een factuur binnen van Fedex met het bedrag dat ik moest overmaken. Ze geven je ook het bewijs wat voor waarde er op de doos was geplakt en daar uit berekenen ze hoeveel belasting je moet betalen en instructies hoe je het zou moeten overmaken naar Fedex. Ik had geen administratie kosten hoeven te betalen alleen de 21% BTW over 38 Euro wat op 9 Euro kwam.

Met USPS word het pakketje overgedragen naar PostNL en via daar gaat het naar een Postnl locatie. In mijn geval moet ik het pakketje altijd komen ophalen en daar aan de balie betalen.

4HEad

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noud
Betaald. Afwachten... nu maar,

Bedankt.. ik zal tegen de tijd nog een up to date geven/

.... kon het niet laten.. zag dat iemand een eenmalige persoonlijke korting in een forum had gedumpt.
Heb weer een bestelling gedaan haha.. en deze keer kwam ik net op 165 Euro uit. Dat wordt dus invoerrecht betalen (+ alle extra kosten).

[ Voor 57% gewijzigd door noud op 13-12-2020 03:32 ]

• noud
Shit... ik had dus twee bestellingen lopen en heb de volgende dag gemaild of ze wilde wachten met het versturen van 1 pakket... Ik wilde 1 schilderij cancelen.. en de pakketten niet samen laten meevliegen.
Omdat de pakketten dan als 1 pakket wordt beschouwd.

Krijg ik net een mail dat de schilderijen nu verscheept worden!!
Via deze link worden ook de douaneformaliteiten bijgehaald

Die douaneformaliteiten die zie ik nergens in mijn topic vermeld staan. Die link is wel uit Belgie.

Overigens kom ik nu echt hoger uit. Alles in Dollars berekend.

Product + shipping = 167
9% (kunst) 15
kosten voor douaneformaliteiten 40
BTW 21% 46
POSTNL +- 14
------------
281 Dollar

Andere pakket

Product + shipping = 236
9% (kunst): 22
kosten voor douaneformaliteiten: 40
BTW 21%: 53
POSTNL +-: 14
----
375

Lol, maar dan heb je ook wat... En dan maar hopen dat die 9% kunst ook als 9% wordt gezien en niet als 21%!
Enfin, hoe luidde dat spreekwoord ook alweer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noud
Fed ex:
Pakketje keurig op tijd gekregen weliswaar 7 uur eerder dan gepland was.
Dit zijn de kosten die ik nu moet betalen. En ik heb geen idee of er nog een naheffing komt.
Ik had twee losse bestellingen geplaatst en die zijn tot 1 pakket gemaakt. Maar er zijn wel 2x shipping kosten berekend.

De totale kosten in Euro's

Import Duty: 3, 58
Import Tax: 72, 26
Other Taxes: 0
Direct Payment Processing Fee: 13

Totaal 88,84 Euro

Van 275 (totale kosten schilderijen Excl Shipping kosten van (2x) 30 Euro)

Ik snap alleen niet hoe de berekening is berekend.

Ik kom namelijk niet op 72, 06 uit als ik de btw op 21% of 9% zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-06 17:22
21% van 275 plus 60 is 70,35. Dat zit toch redelijk in de buurt van de 72,06? Ik neem aan dat de waarde van het pakket in USD is opgegeven dus misschien dat de valutaomrekening het verschil verklaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noud
Dat dacht ik ook. Maar schommelt dat zo dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-06 17:22
Er zit altijd een marge op het omwisselen van geld. Als ik bij een valutakantoor voor 100 euro 90 USD kan krijgen, dan zal ik voor diezelfde 90 USD geen 100 euro terugkrijgen maar misschien maar 95 euro. Misschien ben jij bij de omrekening van een gunstiger tarief uitgegaan dan de douane heeft gebruikt?

De informatie die je geeft is nogal summier dus het blijft een beetje gissen. Als jij uitleg wil krijgen over hoe het bedrag is berekend zul je de hele berekening moeten posten.

• noud
@Tom-Z
Heb net een bericht van FedEx gekregen.

Het BTW-percentage wordt berekend door FedEx onder toezicht van de Nederlandse Douane. BTW en invoerrechten dienen betaald te worden als de product(en) een waarde hebben van meer als circa +/- €24. Wat voor soort product het is en van welk materiaal deze gemaakt is, maakt in dit geval niet uit. Om deze rede heeft u dan ook een BTW en invoerrechten factuur gekregen.

Ik heb ook niet meer informatie dan dit gekregen

Import Duty: 3, 58
Import Tax: 72, 26
Other Taxes: 0
Direct Payment Processing Fee: 13
Pagina: 1