Freesync monitor + Nvidia GPU

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvanOsch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09-09 15:27
Mijn vraag:
...
Ik vraag mij af of ik met mijn huidige monitor (AOC C27G2AE/BK, 27 inch, 165Hz, 1080p) gebruik kan maken van de adaptive sync van Nvidia. Ik wil graag een nieuwe gpu gaan aanschaffen.
Ik zag op de website van Nvidia dat mijn monitor niet in het lijstje staat met G-sync compatible monitors. Is het dan uitgesloten een Nvidia kaart te gebruiken met dit scherm?

Relevante software en hardware die ik gebruik:
...
AOC C27G2AE/BK monitor, 27 inch, 165hz, 1080p
Huidige GPU: Sapphire RX 580 Nitro
GPU upgrade: 3060 Ti

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
...
Informatie op de website van Nvidia. Daar staat wel in het kort de 27G2 monitor op die ondersteund wordt.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Als nVidia aangeeft dat het niet compatibel is met Freesync, dan zit (voor het moment) support er niet in. Dit betekent niet direct dat het niet kan komen, maar die gok is aan jou. Je kan even goed een nVidia gpu kopen, maar je kan dan geen Freesync gebruiken (tot er support komt voor de monitor in de driver van nVidia).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Mijn monitor, toevallig ook een AOC (maar dan 1440p), staat ook niet in het lijstje van Nvidia maar het werkt wel door de Gsync instelling in het Nvidia panel aan te zetten.

[ Voor 5% gewijzigd door XWB op 04-12-2020 00:56 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvanOsch
XWB schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 00:56:
Mijn monitor, toevallig ook een AOC (maar dan 1440p), staat ook niet in het lijstje van Nvidia maar het werkt wel door de Gsync instelling in het Nvidia panel aan te zetten.
Hoe is je game ervaring met deze combi als ik vragen mag?
Ik las net in een (oud) artikel van hardware-info dat zij zelf twee monitoren gebruikt hebben die niet ondersteund werden. Ervaring was op één monitor prima, op de andere compleet ruk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mick3112
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 02-10 10:41
Mijn 4k UK 650 van LG is ook niet echt Gsync compatible en dat werkt toch niet lekker met een GTX1070.

Ik heb ook een dell 2721DGF die wel Gsync compatible is en dat werkt wel gewoon goed.

Maar er zijn ook vele cases van niet officieel ondersteunde monitoren die wel gewoon werken.
Ik denk dat je beter even heel specifiek op jouw monitor kan zoeken mbt freesync en Nvidia en dan bijvoorbeeld in combinatie met Reddit. Dan kom je vaak van die topics tegen waarin mensen hun ervaringen delen met specifieke monitoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvanOsch
Vanmiddag even wat gezocht. De meerderheid van de mensen met AOC monitoren hebben goede ervaringen met de g-sync optie. Ik ga de gok wagen en proberen een nieuwe gpu te scoren!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
BvanOsch schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 00:58:
[...]

Hoe is je game ervaring met deze combi als ik vragen mag?
Het werkt gewoon bij elke game. Ik zet de optie aan in het Nvidia panel en het werkt :p Ik zie het verschil omdat zonder G-Sync er wel eens tearing kan optreden. Met G-Sync aan is dat dan weg.

Heb zelf een Q27G2U/BK en ook andere mensen met die monitor hebben een positieve ervaring in combinatie met G-Sync. Bijvoorbeeld:

https://www.reddit.com/r/...k_compatible_with_g_sync/

Je zou dus eens kunnen Googlen of je gelijkaardige ervaringen over jouw monitor kan vinden. En mocht het toch niet blijken te werken kan de videokaart natuurlijk retour, je hebt gewoon 14 dagen retourrecht.

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:42

D4NG3R

kiwi

:)

Mijn AG271QX stond ook niet op de ondersteunde lijsten welke ik kon vinden, maar werkt prima. Geen stuttering of andere issues.

De driver zelf zegt dat deze dan weer wel ondersteund word, dus ik zal wel op de verkeerde lijst(en) gekeken hebben.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HjeLjaL.png

Edit: Overschat trouwens niet het nut van G/FreeSync bij hoge refreshrates, het is vooral prettig wanneer je echt ver onder de 60Hz komt.

[ Voor 61% gewijzigd door D4NG3R op 05-12-2020 20:50 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-10 13:14

BioHazard

*\o/*

Mijn Iiyama GB2760QSU stond niet in de lijst en black screened heel vaak helaas. Dus staat weer uit.
Pagina: 1