Muziek luisteren achter PC: hoe te verbeteren?

Pagina: 1
Acties:
  • 664 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twieker34
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09-10-2023
Hi

beetje algemene vraag en natuurlijk subjectief.
Ik heb nu een oud 2.1 setje van Creative aan mijn PC hangen.
En Realtek High Definition Audio van mijn moederbord.

Omdat ik veel muziek achter mijn PC luister (mp3 en flac vanaf PC) wil ik het een beetje upgraden.
Zal een aparte geluidskaart verschil maken? Zo ja, wat is een goede zo max 100 euro?
Wat is een 2.1 setje van rond de 100 euro met goed geluid? Waarbij je bas en treble kan regelen.

Dank voor jullie reacties
Ron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Welke 2.1 setjes heb je zelf gevonden? Mocht je hulp willen bij het zoeken dan kun je die hier vinden.

Zelfde als voor je geluidskaart. Of je een geluidskaart (en ook speakers) verschil gaat maken hangt van heel veel zaken af. Je input, muziekstijl, lossless kwaliteit, je gehoor, je kamer en vast nog veel meer factoren. Zoek maar vast een kaartje uit.

Wil je meer keuze of betere spullen dan moet je nog even doorsparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 08:14
Tja, eens met @sypie - bij dit budget ga je geen wezenlijke verbetering vinden. Vanaf zo'n 200 euro lukt dat, bijvoorbeeld met de JBL 305P MKII (prijs die je ziet is per stuk)

[ Voor 6% gewijzigd door martyw op 04-12-2020 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:27
IMHO is een goede headphone in dit budget vaak beter dan een set speakers. Al is 100 euro niet héél veel.

Speakers is gewoon van heel veel afhankelijk, je ruimte, harde vloeren of vloerbedekking... Allemaal lastige dingen voor geluid.

Een koptelefoon hoeft daar allemaal geen rekening mee te houden. Ook zijn de materiaalkosten een stuk lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:22
Ik zou geen (interne) geluidskaart kopen maar een actieve speakerset die je digitaal (bijv via USB) kan aansluiten. Je bent dan flexibel in gebruik (desktop, laptop, etc) en kan altijd van de hoogste kwaliteit gebruik maken.

Je zou bijvoorbeeld naar de pricewatch: Edifier S880DB kunnen kijken. Deze heeft een "ouderwetse" 3,5mm aansluiting maar ook ook USB en bluetooth. Review

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:05

FeaR

In GoT we trust

twieker34 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 22:33:
Zo ja, wat is een goede zo max 100 euro?
Wat is een 2.1 setje van rond de 100 euro met goed geluid? Waarbij je bas en treble kan regelen.
Zo werkt het op GoT niet. We verwachten eigen onderzoek en inzet. Alleen een budget posten en ons het uitzoekwerk laten doen is niet de manier. Tevens is het ook handig om alle huidige apparatuur te benoemen. Welke "Realtek High Definition Audio"? Dat kan een low-end chipset zijn maar ook eentje die absoluut niet slecht is. Idem met "oud 2.1 setje van Creative", oud wil niet per se zeggen dat het slecht is.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.