Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AI0003
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-04-2023
Ik heb hier een 218+ en een externe schijf(usb3/HFS) met 2.7 TB data. Waarvan veel foto's. Ik zou graag mbv Synology Drive deze opslaan op de NAS.

Daarna bij nieuwe foto's deze eerst vanaf de SDcard op de externe schijf zetten, deze aansluiten op de NAS zodat deze ook als backup erbij komen.

Het probleem is dat de er pas 200GB na 14 uur op de NAS staat. De camera een 5DmarkIV maakt grote bestanden en als het uploaden steeds zo lang duurt schiet dit niet op.

USB copy is al helemaal geen succes. Deze week krijg ik een 1Gbps internet verbinding(zou het binnen 7 uur moeten lukken dit up te loaden) en ga Backblaze en Idrive proberen. Alleen lijkt de NAS handiger ivm bewerken en weer opslaan. Maar niet als het zo langzaam gaat.

Zijn er fotograferen hier met een goede en vooral snelle workflow ?

Imac, PS3, HP Pavillion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08:36
Heb je de usb poorten op de achterkant genomen?
Die aan de voorkant zijn meestal Usb2.

Verder is de hfs support beperkt, je moet er in ieder geval voor zorgen dat journaling op die drive is uitgezet want daar kan Linux niet mee overweg.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AI0003
DS218+ heeft drie USB3 aansluitingen. Journaling staat aan idd. Data staat al op de schijf en ik durf deze nu niet(als dat al kan) om te zetten eerst wil ik een backup. Ben nu online met Idrive bezig> 160GB in 10 uur. Hij geeft aan nog zo een 8 uur nodig te hebben. Hij is nu bij de foto's aan gekomen en dat gaat langzaam. Voor de zekerheid heb ik wel via een Macbook pro een copy op een 2de externe schijf gemaakt. Dat ging wel binnen een paar uur.

Ik moet regelmatig geheugenkaarten met 32GB video/ foto beelden opslaan. Dat duurt te lang als ik de NAS daarvoor wil gebruiken. Hoe doen andere fotografen dat ? De NAS is een vd snellere verkrijgbaar, maar dit werkt niet.

Ik lees dat AFPS geen optie is met Synology. Al met al had ik meer vd NAS verwacht.

Imac, PS3, HP Pavillion

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tha Render_2
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 09-09 20:30
AI0003 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 08:25:
Hoe doen andere fotografen dat ?
Persoonlijk: allezins niet met een externe USB schijf werken, waarom zou je? Ik zet mijn foto's van de camera rechtstreeks lokaal op de computer om vlot te kunnen bewerken, eens ze bewerkt zijn kopieer ik ze via het netwerk naar de NAS (120MB/sec) en elke nacht loopt er een back-up job naar Synology C2 cloud storage. Wil je het automatisch, configureer dan Synology Drive zodat je op je computer een synced map hebt en zet je foto's van de camera rechtstreeks op die map zodat die automatisch ook gekopieert worden naar de NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AI0003
Ok, maar ik zou de files die ik nu reeds heb ook op die NAS krijgen en daar zoek ik een goede manier voor. Zodat ik later deze kan aanvullen met nieuw materiaal. Verder wil ik ook alles op een externe schijf. Ik zou dus in het vervolg de foto's naar de Macbook Pro willen schrijven en daarna direct naar de externe schijf en de NAS.

[ Voor 22% gewijzigd door AI0003 op 04-12-2020 08:59 ]

Imac, PS3, HP Pavillion

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tha Render_2
Hang de externe harde schijf via USB3 aan je computer en kopieer via daar over het netwerk naar de NAS, werkt naar mijn ervaring het beste. Eens die data op je NAS staat, kan je de externe schijf via USB aan de NAS hangen en een back-up job instellen naar die USB schijf. Alleen zie ik daar het nut niet van in, als je brand hebt is je NAS + USB schijf defect. Synology C2 cloud back-up kost je 5.99€ per maand voor 1TB en je kiest zelf welke mappen je wilt uploaden + alles is geëncrypteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kosz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 18:01
Tha Render_2 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 09:00:
Hang de externe harde schijf via USB3 aan je computer en kopieer via daar over het netwerk naar de NAS, werkt naar mijn ervaring het beste. Eens die data op je NAS staat, kan je de externe schijf via USB aan de NAS hangen en een back-up job instellen naar die USB schijf. Alleen zie ik daar het nut niet van in, als je brand hebt is je NAS + USB schijf defect. Synology C2 cloud back-up kost je 5.99€ per maand voor 1TB en je kiest zelf welke mappen je wilt uploaden + alles is geëncrypteert.
Gewoon dit dus, en verder zou ik Syncthing gebruiken op alle hosts om je files te syncen ipv steeds met de hand bestanden heen en weer gaan slepen, syncthing kan je gewoon op je synology draaien trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AI0003
Tha Render_2 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 09:00:
Waarom is de overdracht bij een schijf direct aangesloten op de NAS zo langzaam? Dit zou toch het snelst moeten zijn. Om daarna deze te syncen op andere manieren.

Imac, PS3, HP Pavillion

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tha Render_2
Technisch zou dat moeten ja, maar je zit daar met een operating system & USB drivers tussen van Synology die wel werken maar daar niet voor geoptimaliseerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:58

lier

MikroTik nerd

AI0003 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 09:40:
Dit zou toch het snelst moeten zijn.
Waarom denk je dat?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AI0003
Omdat je dan rechtstreeks naar de NAS gaat. Anders moet het draadloos via de router(WIFI6 ASUS) en dan naar de 1 gigabit aansluiting vd NAS. Daar ga als consument ook vanuit als er staat dat de externe drives direct kan aansluiten. Het Synology programma USB copy is helemaal lastig ivm karakters gebruikt in de folders op de externe schijf.

Ik ga er vanuit dat dit gedachtegang man de 'normale' consument is. Externe HDD snel overzetten en dan increments uploaden.

[ Voor 57% gewijzigd door AI0003 op 04-12-2020 10:59 ]

Imac, PS3, HP Pavillion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08:36
Rechtstreeks naar een usb disk is ook gewoon het snelt, het probleem is het door jouw gekozen Hfs formaat.
Voor een USB disk kun je beter gewoon Fat32 gebruiken, dat werkt voor elk OS.

En uiteraard zijn veel kleine bestanden zoals foto's altijd traag welk medium je ook gebruikt.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Pagina: 1