Beste Tweakers,
Ik heb een groot probleem met mijn nieuw gebouwde PC:
Computer start op, maar zonder display output and lijkt niet in de BIOS te kunnen gaan. Moederbord LED blijft op oranje na booten (ik weet niet of dit goed of fout is) en het moederbord LED-schermpje geeft de codes "A6" gevolgd door "0d" waar hij vervolgens op blijft hangen.
Specs:
CPU: AMD 5950X (Stock)
GPU: Gigabyte 3090 Xtreme (Stock)
MOBO: Gigabyte X570 Xtreme Rev 1.0 (Bios switches both set to "1")
RAM: Crucial Ballistix 64GB Kit DDR4 2x32GB 3600 CL16 DIMM 288p (Slots: A2 and B2 / Stock)
PSU: Corsair AX850 Titanium
Wat ik heb geprobeerd:
-Computer starten met mijn huidige en werkende MSI 2080 Ti Lightning
-Computer starten zonder videokaart geïnstalleerd
-Computer starten met een nieuwe BIOS op een USB drive (die in de BIOS USB poort zit van het moederbord), het viel me wel op dat een file genaamd "autoexec.bat" wat onderdeel is van de BIOS installatie niet wilde kopiëren naar de USB drive.
-Computer starten zoals het puntje hierboven, maar dan met een bestand genaamd "X570AOMA.31l" renamed naar "GIGABYTE.bin"
-Geprobeerd een CMOS clear te doen, dat leek te werken, maar dat weet ik niet zeker en het probleem bleef bestaan
-Geprobeerd de Q-Flash Plus BIOS reset te doen, dat leek niet te werken
Alle hulp, tips en tricks worden ontzettend gewaardeerd!
Ik heb trouwens reeds een soortgelijk topic gestart, maar dit betreft een brand nieuwe PC.
Ik hoor het graag, heel erg bedankt alvast!
Edit 1: Toegevoegd dat dit moederbord Rev 1.0 betreft, bedankt Kuusje
Edit 2: PROBLEEM OPGELOST
De 4e USB drive kon eindelijk de BIOS updaten, oftewel, als Q-Flash Plus niet werkt op je Gigabyte moederbord, probeer zo veel mogelijk USB drives en het liefst van een zo'n klein mogelijke opslaggrootte.
Bedankt iedereen voor de hulp!
Ik heb een groot probleem met mijn nieuw gebouwde PC:
Computer start op, maar zonder display output and lijkt niet in de BIOS te kunnen gaan. Moederbord LED blijft op oranje na booten (ik weet niet of dit goed of fout is) en het moederbord LED-schermpje geeft de codes "A6" gevolgd door "0d" waar hij vervolgens op blijft hangen.
Specs:
CPU: AMD 5950X (Stock)
GPU: Gigabyte 3090 Xtreme (Stock)
MOBO: Gigabyte X570 Xtreme Rev 1.0 (Bios switches both set to "1")
RAM: Crucial Ballistix 64GB Kit DDR4 2x32GB 3600 CL16 DIMM 288p (Slots: A2 and B2 / Stock)
PSU: Corsair AX850 Titanium
Wat ik heb geprobeerd:
-Computer starten met mijn huidige en werkende MSI 2080 Ti Lightning
-Computer starten zonder videokaart geïnstalleerd
-Computer starten met een nieuwe BIOS op een USB drive (die in de BIOS USB poort zit van het moederbord), het viel me wel op dat een file genaamd "autoexec.bat" wat onderdeel is van de BIOS installatie niet wilde kopiëren naar de USB drive.
-Computer starten zoals het puntje hierboven, maar dan met een bestand genaamd "X570AOMA.31l" renamed naar "GIGABYTE.bin"
-Geprobeerd een CMOS clear te doen, dat leek te werken, maar dat weet ik niet zeker en het probleem bleef bestaan
-Geprobeerd de Q-Flash Plus BIOS reset te doen, dat leek niet te werken
Alle hulp, tips en tricks worden ontzettend gewaardeerd!
Ik heb trouwens reeds een soortgelijk topic gestart, maar dit betreft een brand nieuwe PC.
Ik hoor het graag, heel erg bedankt alvast!
Edit 1: Toegevoegd dat dit moederbord Rev 1.0 betreft, bedankt Kuusje
Edit 2: PROBLEEM OPGELOST
Bedankt iedereen voor de hulp!
[ Voor 10% gewijzigd door FramesPerSecond op 05-12-2020 11:23 ]