Rare lampaansluiting

Pagina: 1
Acties:

• cy-gor25
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:33
Hi

Ik heb een aansluiting voor een lamp in de badkamer die ik zelf nog niet eerder heb gezien.
Heeft er iemand toevallig een idee wat voor lamp je hier kan monteren?

Ik heb de vraag al gesteld via een lampenwinkel online, maar die wisten het niet.

Alvast bedankt!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4UqIqaYcQSihi_wqtsHihM_37V8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AkFChPfvhMB1yLteD1XAy0bg.jpg?f=fotoalbum_large

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Ik zie fewoon een gaar random verdeeldoosje met je fase en neutraal in een E27 fitting.

[ Voor 3% gewijzigd door GoldenSample op 04-12-2020 11:33 ]

Bikemounts.nl opmaat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:46

job

E27 bedoel je?aangepast.

Inderdaad niets bijzonders. Groep uitschakelen in de meterkast. Kastje openschroeven en je kan daar elke nieuwe lamp armatuur op aansluiten.

[ Voor 17% gewijzigd door job op 03-12-2020 22:09 ]

• Citroentjuh
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20:48
GoldenSample schreef op donderdag 3 december 2020 @ 21:49:
Ik zie fewoon een gaar random een verdeeldoosje met je fase en neutraal in een E27 fitting.
Dit dus. Lekker in een badkamer..

• cy-gor25
ja de vorige bewoners van wie we dit appartement kochten hebben dit niet deftig achtergelaten. Die hadden goedkope lampen van een bouwmarkt maar zelfs dat hebben ze meegenomen. Ok ik ga het checken, bedankt iedereen voor de hele snelle reacties!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:18
Een E27 lamp kan daar in, niks bijzonders.

Maar even serieus hier hangt geen lamp aan, gewoon draden uit de muur en een fitting eraan dat wordt vaak gedaan als tijdelijke oplossing als je aan verhuizen etc bent, de vorige bewoners kunnen dat ook tijdelijk gedaan hebben tijdens verhuizen en de echte lamp eraf gehaald hebben.

Die verdeeldoos kan je eraf trekken en een gewone lamp ophangen, wat dus al gezegt is hier.

[ Voor 55% gewijzigd door mr_evil08 op 03-12-2020 21:59 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:50
cy-gor25 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 21:52:
ja de vorige bewoners van wie we dit appartement kochten hebben dit niet deftig achtergelaten. Die hadden goedkope lampen van een bouwmarkt maar zelfs dat hebben ze meegenomen. Ok ik ga het checken, bedankt iedereen voor de hele snelle reacties!
Hoezo niet? Had je afgesproken dat de lampen achter zouden blijven dan?

Bizar trouwens dat een lampenwinkel je dit antwoord niet kon geven. Feitelijk vraag je: welke lamp kan ik aansluiten op een schakel-, nul- en aardedraad.

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:28
cy-gor25 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 21:52:
Lampen (armaturen) dien je weg te halen bij verhuis, tenzij je hebt afgestemd dat je ze laat hangen.

Ryzen 5 7500F - ASUS TUF Gaming B650-PLUS - Gigabyte 9070XT - 32GB Kingston Fury Beast 6000

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Cyriel85 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 22:34:
[...]

Lampen (armaturen) dien je weg te halen bij verhuis, tenzij je hebt afgestemd dat je ze laat hangen.
Zou toch wel lekker zijn als al 't HUE spul inclusief schakelaars en dimmers zou zijn blijven hangen >:)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:18
Cyriel85 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 22:34:
[...]

offtopic:
wat bewoners vaak laten hangen is troep en dat weten ze ook, en heel incidenteel maakt ze het echt niet uit maar die mensen zijn zeldzaam.

[ Voor 99% gewijzigd door mr_evil08 op 03-12-2020 22:51 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

• cy-gor25
Nogmaals bedankt iedereen. Ik had helaas ook geen foto's van wat daar vroeger hing. Enkel e27 is mogelijk of ook zoiets simpels als een Philips myBathroom Fit LED?

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
cy-gor25 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 23:02:
Nogmaals bedankt iedereen. Ik had helaas ook geen foto's van wat daar vroeger hing. Enkel e27 is mogelijk of ook zoiets simpels als een Philips myBathroom Fit LED?
Je snapt het concept van elektriciteitsdraden niet. Huur iemand in of vraag een kennis die er wel basis kennis heeft

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:26
Aan die stroomdraden kan je alles hangen, zolang de stop het oké vindt. Zelfs een wasmachine (tip:verleng de kabel dan eerst, wasmachine aan het dak hangen is niet zo handig).

*Ps hopelijk snap je dat dit een grap is. Maar je kan er elk type lamp wel aan hangen, van led tot tl tot gloeilamp, zolang je maar bedenkt dat het een vochtige omgeving betreft.

[ Voor 23% gewijzigd door 99ruud99 op 03-12-2020 23:23 ]

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:42
*zolang het 230v aan kan, al dan niet met een 12v transformator.

We moeten niet hebben dat TS een T15 steeklampje probeert te monteren :+

[ Voor 38% gewijzigd door Frontysco op 04-12-2020 07:52 ]

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 23:32
Een gaar K25 montagedoosje met standaard draden.

De lampenwinkel waar je het gevraagd hebt, kun je maar beter nooit meer voor advies benaderen. Je kan aan deze draden werkelijk elk verlichtingsarmatuur aansluiten (in elk geval: zover bedoeld voor gebruik in huis). Dat is basiskennis die iedereen die in de verlichting werkt wel zou moeten hebben. Of anders binnen 2 seconden zou moeten kunnen navragen bij een collega, wanneer je zo nieuw bent dat je deze kennis nog niet beheerst.

Wanneer je zelf niet weet wat je hier mee aan moet: Haal er iemand bij die het wel weet. Een kennis met een beetje verstand van elektra (dus NIET elektronica) of een E-installateur.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Pagina: 1