Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

iRacing VR PC

Pagina: 1
Acties:

• lappiehero
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:30
Hoi Medetweakers,

Ik vraag mij af welke onderdelen ik het beste kan pakken voor mijn systeem.
Kunnen jullie mij helpen?

Belangrijke kanttekening is dat ik al op de wachtlijst sta voor de CPU, vandaar dat ik voor deze kies.
Onderstaande antwoorden heb ik op de vragen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Ik wil iRacing gaan spelen in VR. Mogelijk in een dolle bui ook een andere race sim, maar dit moet dan al mogelijk zijn met het gebouwde systeem.
Soms gebruik ik ook Reaper i.c.m. amplitube. Dit draait al als een zonnetje op mijn i5 4460, dus ik vermoed dat het geen probleem wordt.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 5600X Boxed€ 406,56€ 406,56
1MoederbordenGigabyte Aorus X570 ELITE€ 184,-€ 184,-
1BehuizingenFractal Design Define 7 Compact Zwart€ 99,-€ 99,-
1ProcessorkoelingScythe Mugen 5 PCGH Edition€ 48,99€ 48,99
2Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 68,99€ 137,98
1VoedingenCorsair RM650 (2019)€ 93,90€ 93,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 970,43

Zonder videokaart wordt 1.000 euro al heel wat, ik kwam nu op 900 dit vind ik een prima bedrag!

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

In eerste instantie zal ik nog gebruik maken van mijn huidige GPU.
1VideokaartenMSI GeForce GTX 1060 6GT OCV1€ 0,-€ 0,-

Voor de GPU wil ik nog even afwachten tot er weet voorraden zijn. Nieuwe videokaart wordt wel maximaal een 3070, duurder wordt mij te fors.
Scherm wordt aangesloten op mijn Dell U2515H (1440P monitor). Wanneer weer verkrijgbaar wil ik een HP Reverb G2 kopen.

SSD zal ik eerst meenemen uit mijn oude PC. Een Samsung 840 EVO op sata. Ik geloof nu niet dat een m2 SSD substantieel beter zal zijn.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

Indien mogelijk wil ik een thunderbolt aansluiting want dat schijnt geweldig te zijn voor een gitaar interface. Dit is echter geen harde eis, ik vind die moederborden nu te duur.
Als ik een usb c kabel in de case kan prikken en hiermee mijn telefoon kan snelladen, zou ik dat waarderen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Geen voorkeuren.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik waardeer een stille pc. Ik hoef geen mooie led lampjes in mijn pc, maar dat viel misschien al op met de gekozen behuizing.
Over case fans heb ik zelf niet nagedacht, mogelijk zijn deze wel handig. Mijn ervaring is dat de Mugen de boel wel stil en koel houdt.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

Gaan we ooit als het beestje wat ouder wordt, denk ik wel eens proberen, mogelijk. Dus ik hou daar op dit moment graag rekening mee :+

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

Ik heb gelezen dat ik beter 4 repen geheugen kan kiezen met de gekozen CPU, dit heb ik graag bevestigd/ontkent.
Moederbord ben ik onzeker over, X570 lijkt mij de geschikte chipset als ik ooit wil overklokken. De huidige keuze was tijdens het opstellen van het systeem het populairst, ik zou echter niet kunnen vertellen waarom.

[ Voor 1% gewijzigd door lappiehero op 03-12-2020 21:42 . Reden: Toegevoegd dat SSD al aanwezig is. ]

• Thehope
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 05-03-2024
Gebruikt geen corsair ram met ryzen. Ik zou g skill Ripjaws halen.

• lappiehero
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:30
Dankjewel voor de tip. Ik was al wat gaan speuren.

Ik kom nu op onderstaande lijst:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 5600X Boxed€ 0,-€ 0,-
1MoederbordenGigabyte Aorus B550 ELITE V2€ 128,95€ 128,95
1BehuizingenFractal Design Define 7 Compact Zwart€ 99,-€ 99,-
1ProcessorkoelingScythe Mugen 5 PCGH Edition€ 49,99€ 49,99
1Geheugen internG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC€ 168,42€ 168,42
1VoedingenFractal Design ION+ 660W Platinum€ 106,-€ 106,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 552,36

De meerwaarde van X570 is volgens mij niet van toepassing op mijn usecase.

• Thehope
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 05-03-2024
Klopt helemaal. Vergeet de XMP ook niet aan te zetten in de bios. Anders runt je ram heel langzaam.