:( computer verrot :(

Pagina: 1
Acties:

• Symphony-X
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-04 12:19
Ik zal vertellen hoe het ervoor staat.

Systeem:
MSI k7t turbo
Athlon 1333
Asus geforce III
256mb SDram
USB logitech muis
USB keyboard
SB live player 5.1

Ik heb op aanraden van een vriend wat lopen klooien met bios upgrades en nu ben ik bang dat ik de hele computer naar de t*ring geholpen heb.. Lees maar ff mee:

=> alles geformateerd nadat windows raar gind doen over de muis (de ene keer vond tie de muis wel, en dan weer niet). Verder waren er 4 (!!) muizen geinstalleerd;
-2 'HID-muizen'
-1 USB logitech met wheel (die ik dus daadwerkelijk heb)
-1 ps/2 muis (die ik dus NIET heb). Ik heb zelf geen een muis handmatig geinstalleerd; maar windows vind het steeds nodig om er 4 te detecteren nadat ik een 'format C:' en cleane install gedaan heb..

Ook gaf de computer meldingen van 3 verschillende onbekende PCI apparaten:
-communication device
-input controller
-multimedia audio device

Verder zat tie ook vaak te zieken over USB controllers waarvoor geen stuurprogramma te vinden was (nergens op een win98se CD of driver CD enz enz :()

Tot overmaat van ramp detecteerd windows mijn E-tech 56k6 modem ineens niet meer; niet op com1 of com2.. Als ik een default modem neem, zegt tie dat de modem niet reageert als ik em probeer te gebruiken.

-dit typ ik dan ook op mun ouwe PIII450-

plies help, want dit is echt hopeloos ;(

" Play the violent strings of my symphony "

Verwijderd

Computer verrot?

Hummm, dat krijg je ook met dit weer, rot alles weg! :9

Dekzeiltje misschien? :Z

Verwijderd

Ja kijk, het probleem is dus dat je op aanraden van een vriend bent gaan opereren op 'levende' wezens zonder vergunning.
En nu is je eerste patient zwaar in coma aan het raken.
Ik roep hard: "Tuchtcollege voor deze n00b"

Nee, grapje.

Heb je de ioude bios gebackupped? zet die terug.
Zet de bios op factory settings.
Waarschijnlijk is je modem een isa kaaartje dat door je getweak nu geen IRQtje meer vind
etc. etc.
Laat die 'vriend' het maar oplossen! :)

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
laat maar verveel me :Z

• Symphony-X
Op zondag 12 augustus 2001 17:22 schreef Masta-T het volgende:
Ja kijk, het probleem is dus dat je op aanraden van een vriend bent gaan opereren op 'levende' wezens zonder vergunning.
En nu is je eerste patient zwaar in coma aan het raken.
Ik roep hard: "Tuchtcollege voor deze n00b"

Nee, grapje.

Heb je de ioude bios gebackupped? zet die terug.
Zet de bios op factory settings.
Waarschijnlijk is je modem een isa kaaartje dat door je getweak nu geen IRQtje meer vind
etc. etc.
Laat die 'vriend' het maar oplossen! :)
ik zal ut wel es proberen.. maar het feit dat tie zoveel muizen ineens installeert nadat ik alles heb geformateerd en niets in de bios heb veranderd (alleens ff de onboard audio en modem uit gezet, de aperture size wat verhoogd) snap ik gewoonweg niet.
Die vriend is op vakantie, dus dat werkt niet. Ik hoopye op jullie advies enz ;)

• Symphony-X
Op zondag 12 augustus 2001 17:22 schreef Hielkej het volgende:
stuur maar naar mij op :)
mag jij die van mij hebben :z
PS zo erg is die 450mhz toch niet?
:? waar slaat zo'n opmerking nou weer op?

Verwijderd

Nergens, da's duidelijk.

Anywayz. Je zult je BIOS stap voor stap weer moeten aanpassen en elke wijziging moeten controleren met windows. Tenzij dat je iemand weet die het on-site kan doen en weet wat ie doet. Ik ken je systeem niet; en desondanks dat je het verdraait goed omschrijft (itt some others here) kan ik niets bedenken

• [TazZ]
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-06-2025
je hebt (als het goed is) een aantal cdtjes gekregen bij je compu (sblive player, usb toetsenbord, moederbord, etech modem enz...) installeer deze maar eens, dan kom je al een heeeel stuk verder...

If it ain't broke, fix it till it is...

• Symphony-X
Op zondag 12 augustus 2001 17:28 schreef -LoOneY- het volgende:
je hebt (als het goed is) een aantal cdtjes gekregen bij je compu (sblive player, usb toetsenbord, moederbord, etech modem enz...) installeer deze maar eens, dan kom je al een heeeel stuk verder...
Hmmmm.... jah.... het ligt voor de hand en vaak is dat dan juist de oplossing. Maar ik ben niet zo simpel en heb dit natuurlijk al lang gedaan. Het is echter wel zo, dat ik geen driverCD bij de modem gekregen heb, maar als windows GEEN modem detecteerd, kan ik em wel installen, maar dan WERKT tie nog steeds niet he.

In de bios heb ik ook USB keyboard en USB mouse 'aangevinkt', maar toch blijft windows soms zeiken om een ps/2 muis. Ik heb nu de optimized settings ingeladen in de bios (met USB support voor muis en keyboard op 'on') en de hele shit NOG es geformateerd.

Waar zou het hardwarematug aan kunnen liggen? Ik verdenk het mobo.. hoe check je dit? het systeem is dus nog helemaal niet oud, er zit nog garantie op. Ik bel morgen iig ff op naar computerland.

thx.

edit: typo

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Op zondag 12 augustus 2001 17:38 schreef Symphony-X het volgende:

[..]

Hmmmm.... jah.... het ligt voor de hand en vaak is dat dan juist de oplossing. Maar ik ben niet zo simpel en heb dit natuurlijk al lang gedaan. Het is echter wel zo, dat ik geen driverCD bij de modem gekregen heb, maar als windows GEEN modem detecteerd, kan ik em wel installen, maar dan WERKT tie nog steeds niet he.

In de bios heb ik ook USB keyboard en USB mouse 'aangevinkt', maar toch blijft windows soms zeiken om een ps/2 muis. Ik heb nu de optimized settings ingeladen in de bios (met USB support voor muis en keyboard op 'on') en de hele shit NOG es geformateerd.

Waar zou het hardwarematug aan kunnen liggen? Ik verdenk het mobo.. hoe check je dit? het systeem is dus nog helemaal niet oud, er zit nog garantie op. Ik bel morgen iig ff op naar computerland.

thx.

edit: typo
Ik denk niet dat het aan de hardware zou liggen want vlak hiervoor deed ie het toch nog?

Al die cdeetjes die je heb installeren en de bios stap voor stap nalopen. :)

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:20
Ook gaf de computer meldingen van 3 verschillende onbekende PCI apparaten:
-communication device
-input controller
-multimedia audio device
3 zorgen minder: normaal. Als de via 4 in 1 driver installeert komen er ook een paar bij. Dit is dus niet verkloot. Verder, ALS, er iets verkloot is is dat alleen het mobo en niet de hele pc (is al erg genoeg).

• Pietert
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Je verdere problemen ken ik niet (nooit gehad gelukkig) maar dat van die muis komt me heel erg bekend voor. Heb ook zo'n logitech wheelmouse en hij vond er bij mij dus 3. Delete in apparaatbeheer en reboot met CD'tje van LogiTech en alles staat weer okay. Mijn modem is ook eens een tijdje kwijt geweest en dat was zo opgelost met de laatste driver (DynaLink). Verder lijken de hiervoor aangedragen oplossingen wel een goed idee. Waarom ben je eigenlijk je bios gaan veranderen? Best belangrijk dat je ook bijhoud wat je dan precies veranderd hebt.
Succes :)

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:20
doe eens een bios reset, nog eens formateren,
en kijk eens wat ie dan doet. Maar dat je pc verrot is: onzin... :)
Verder: als jij de bios updates van Msi hebt genomen zal ie daardoor niet verrot zijn!

• Symphony-X
Op zondag 12 augustus 2001 17:49 schreef marteltor het volgende:
doe eens een bios reset, nog eens formateren,
en kijk eens wat ie dan doet. Maar dat je pc verrot is: onzin... :)
Verder: als jij de bios updates van Msi hebt genomen zal ie daardoor niet verrot zijn!
hehe.. Ik zal ut allemaal nog es proberen. MAAR:
-als je gaat flashen / bios updaten, welke files moet ik dan precies downloaden? Kan iemand misschien links geven?
-Die Via 4in1 ook als het kan; ik heb 1 file gedowned, maar ik blijf dus problemen hebben met de USB poorten enz. De search geeft bij mij ZO veel, ik kan er geen wijs meer uit. Thx, ik denk dat ik met die files ev. een heel eind verder kom.

Toch is het raar dat tie de modem niet kon vinden enz. Maar jah, ik zal ut nog es allemaal checken en dan kom ik erop terug.

• joostje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:46
gewoon je oude bios terug flashen? lijkt me dat je die wel gesaved heb :?

Verwijderd

ik denk dat je ff drivers van je mobo moet installeren.

Verwijderd

ga naar de site van MSI en download daar het nieuwste BIOS voor jouw KT7 Turbo...

flash die en alles is weer in orde!

download ook de 4-in-1 shit op
http://www.viatech.com/download/drivers/4in1432v.zip

installeer die over je verse win98 samen met de nieuwste drivers voor je videokaart, geluid (kijk op de site van MSI), modem (kijk op http://www.modem-help.freeserve.co.uk ) en jij hebt die vriend van je helemaal nie nodig *D

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Kijk hier eens, echt perfecte site/service:
http://www.flashbios.org/
Voor 15 piek je bios op nieuw geflashed!

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• raw meat
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

raw meat

8 bit rules..For me to POOP on

Gewoon windows opnieuw installeren al geprobeerd het klinkt niet echt als hardware moet ik zeggen.

Oh ja joh!!!

• SmokeyTheBandit
  • Laatst online: 17-06 10:20

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Op maandag 13 augustus 2001 02:41 schreef CrashOne het volgende:
Kijk hier eens, echt perfecte site/service:
http://www.flashbios.org/
Voor 15 piek je bios op nieuw geflashed!
Is niet nodig MSI nederland doet het voor niets >:)

Turn it off and on again.

• Symphony-X
Op maandag 13 augustus 2001 00:28 schreef robgee het volgende:
ga naar de site van MSI en download daar het nieuwste BIOS voor jouw KT7 Turbo...

flash die en alles is weer in orde!

download ook de 4-in-1 shit op
http://www.viatech.com/download/drivers/4in1432v.zip

installeer die over je verse win98 samen met de nieuwste drivers voor je videokaart, geluid (kijk op de site van MSI), modem (kijk op http://www.modem-help.freeserve.co.uk ) en jij hebt die vriend van je helemaal nie nodig *D
ten eerste: THX :D
ten tweede: ik gebruik mun onboard geluidskaart en modem niet; moet ik daar dan wel nieuwe drivers voor installeren? Nee toch, of toch wel..?

1. Ik heb nu de VIA4in1 drivers installed zoals je voorstelde, na een cleane install van win98se dus. Geen problemen met de install.

2. Heb de Asus driver 12.90 installed voor mun geforce III (wil graag mun TV-out gebruiken, dus daarom geen det3).

3. NA het installeren van de VIA drivers detecteerde windows ineens mun modem - :o - en ik heb mun e-tech 56k6 dus kunnen installeren. Ik moet misschien nog ff op zoek naar de laatste drivers hiervoor, maar hij werkt weer perfect!

4. DirectX8 geinstalleerd; muis deed ff moeilijk (kon de mouse-driver niet vinden die zich in windows\system bevindt), maar dat is weer gefixed. Mousewheel doet ut ook.

=> 5. Ik wilde mun bios van mun MSI k7t turbo verversen, maar de site van MSI is down :( en dus kan ik de bios nergens vandaan halen.. iemand een ideetje?

6. Heeft het zin van mun Creative soundblaster LIVE! 5.1 player de nieuwste drivers te downloaden? Nu gebruik ik gewoon de originele drivers die er dus bijzaten.

7. Mun printer (HP 720C) is ook geinstalleerd en werkt goed.

8. Plextor brander + DVD speler werken goed, maar die hebben nooit problemen gehad.

9. In de bios: aperture size 128 (dus de helft van mun SDram), fast writes aan, AGP 4x, onboard audio/modem uitgeschakelt.

Vergeet ik iets :?

=> 3dmark2000 score vond ik niet bar hoog: rons de 8800 puntjes.

thx voor alle hulp mensen! Ik ben dankbaar ;)

• raw meat
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

raw meat

8 bit rules..For me to POOP on

www.msi.com.tw is echt niet down hoor
8800 niet hoog trouwens?

Oh ja joh!!!

Verwijderd

Op maandag 13 augustus 2001 13:27 schreef Symphony-X het volgende:

[..]

ten eerste: THX :D
graag gedaan hoor :)
ten tweede: ik gebruik mun onboard geluidskaart en modem niet; moet ik daar dan wel nieuwe drivers voor installeren? Nee toch, of toch wel..?
nee, dan hoeft dat inderdaad niet! gewoon afzetten in je BIOS is dan voldoende!
die troep die op je moederbord onboard zit werkt toch niet zo lekker als aparte insteekkaarten! :P
1. Ik heb nu de VIA4in1 drivers installed zoals je voorstelde, na een cleane install van win98se dus. Geen problemen met de install.

2. Heb de Asus driver 12.90 installed voor mun geforce III (wil graag mun TV-out gebruiken, dus daarom geen det3).
Detonator 3 is idd het beste voor je Gayforce! Ook de nieuwste Asus drivers installeren dan hoor!
3. NA het installeren van de VIA drivers detecteerde windows ineens mun modem - :o - en ik heb mun e-tech 56k6 dus kunnen installeren. Ik moet misschien nog ff op zoek naar de laatste drivers hiervoor, maar hij werkt weer perfect!
kijk ff op die modem naar wat er op de chip staat! die code kan je invoeren op die modem-help site (zie eerste reply), dan hebbie gelijk de nieuwste drivers! :7
4. DirectX8 geinstalleerd; muis deed ff moeilijk (kon de mouse-driver niet vinden die zich in windows\system bevindt), maar dat is weer gefixed. Mousewheel doet ut ook.

=> 5. Ik wilde mun bios van mun MSI k7t turbo verversen, maar de site van MSI is down :( en dus kan ik de bios nergens vandaan halen.. iemand een ideetje?
zie www.msi.com.tw voor het nieuwste BIOS
6. Heeft het zin van mun Creative soundblaster LIVE! 5.1 player de nieuwste drivers te downloaden? Nu gebruik ik gewoon de originele drivers die er dus bijzaten.
dat zullen wel de Liveware 3.0 drivers zijn denk ik. Ik heb internet via de kabel dus ik download ze altijd nog ff via www.sblive.com

met een modem is 30 MB binnenhalen niet echt grappig, dus ik denk dat de drivers van de CD wel volstaan!
7. Mun printer (HP 720C) is ook geinstalleerd en werkt goed.

8. Plextor brander + DVD speler werken goed, maar die hebben nooit problemen gehad.

9. In de bios: aperture size 128 (dus de helft van mun SDram), fast writes aan, AGP 4x, onboard audio/modem uitgeschakelt.

Vergeet ik iets :?
ff in windows het bestandssysteem instellen op "Netwerkserver", de optie "bij elke systeemstart zoeken naar diskettestation" afzetten - allemaal onder Deze Computer>Eigenschappen>Prestaties

en via Start>Uitvoeren> MSCONFIG > Opstarten
ff de taakplanner afzetten

Dat zijn altijd de dingetjes die ik standaard "tweak"
=> 3dmark2000 score vond ik niet bar hoog: rons de 8800 puntjes.

thx voor alle hulp mensen! Ik ben dankbaar ;)
Nou dat zit wel goed met je 8800!!! Met het systeem uit mijn Sig. haal ikzelf maar zo'n 2200 punten :(

en geen dank hoor! de volgende keer help je mij weer ergens mee toch!? ;)

mzzl!
Pagina: 1