Fritzbox áchter Fritz repeater?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetwerkerABC
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19-04-2023
Als de FritzRepeater (FR) gekoppeld is aan een extern Ziggo wifi netwerk.

Kan ik dan een FritzBox als router draadloos koppelen aan die FR en zo toegang tot internet krijgen?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ja als je hem insteld als AP wel

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetwerkerABC
Voordat het fout gaat. Ik stel de FBox in als AP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetwerkerABC
Herstel. FB ingesteld als repeater en deze ziet nu de FRepeater als AP. Het lijkt te werken. Bedankt Frogmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faraz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-08 20:49
NetwerkerABC schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 17:53:
Herstel. FB ingesteld als repeater en deze ziet nu de FRepeater als AP. Het lijkt te werken. Bedankt Frogmen.
Mag ik vragen hoe jij de FB als repeater hebt ingesteld op een (waarschijnlijk) non-FB router van het Ziggo netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Faraz schreef op maandag 30 mei 2022 @ 01:57:
[...]

Mag ik vragen hoe jij de FB als repeater hebt ingesteld op een (waarschijnlijk) non-FB router van het Ziggo netwerk?
Zou je niet beter een eigen, en dus nieuw, topic aan kunnen maken in plaats van een oud topic van (bijna) 2 jaar oud omhoog te trappen waar feitelijk niets aan info in staat?

Eigenlijk wil je dus weten hoe je een AVM Fritzbox! als Wireless Access Point instelt?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faraz
Will_M schreef op maandag 30 mei 2022 @ 02:04:
[...]

Zou je niet beter een eigen, en dus nieuw, topic aan kunnen maken in plaats van een oud topic van (bijna) 2 jaar oud omhoog te trappen waar feitelijk niets aan info in staat?

Eigenlijk wil je dus weten hoe je een AVM Fritzbox! als Wireless Access Point instelt?
Yep, had ik ook al gedaan. Maar mensen reageren echter eerder op hun eigen topics en berichten, en hij had schijnbaar al een oplossing gevonden… en ik helaas nog niet.

Ja, als repeater of AP. Het probleem is dat mijn Fritz box enkel als repeater lijkt te werken als er een andere Fritz device als ‘master’ router functioneert m (en niet bijv een ander merk/experia box/ziggo router).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Faraz schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 23:20:
[...]

Yep, had ik ook al gedaan. Maar mensen reageren echter eerder op hun eigen topics en berichten, en hij had schijnbaar al een oplossing gevonden… en ik helaas nog niet.

Ja, als repeater of AP. Het probleem is dat mijn Fritz box enkel als repeater lijkt te werken als er een andere Fritz device als ‘master’ router functioneert m (en niet bijv een ander merk/experia box/ziggo router).
Welke Fritzbox! heb je én welke versie van FtitzOS draait er op?

Bij de huidige versies kun je de WAN poort als LAN poort instellen én DHCP volledig uit zetten. Het apparaatje fungeert dan als 'domme' Switch/WiFi AP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faraz
Will_M schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 23:56:
[...]

Welke Fritzbox! heb je én welke versie van FtitzOS draait er op?

Bij de huidige versies kun je de WAN poort als LAN poort instellen én DHCP volledig uit zetten. Het apparaatje fungeert dan als 'domme' Switch/WiFi AP.
FB 7590 & laatste F-OS versie (Jan 22 staat erop, versie weet ik even niet uit m’n hoofd).

Kan dat ook bij deze FB en OS versie? En hoe moet dat, als ik vragen mag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Faraz schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 12:55:
[...]

FB 7590 & laatste F-OS versie (Jan 22 staat erop, versie weet ik even niet uit m’n hoofd).

Kan dat ook bij deze FB en OS versie? En hoe moet dat, als ik vragen mag?
Naar aanleiding van je DM van afgelopen weekend:

Zorg er als eerste voor dat je de 'Geavanceerde Instellingen' van je AVM Frtizbox kunt zien en dus ook kunt aanpassen!! (Hamburgermenu rechts-bovenin, rechts langs je inlognaam -> 'Geavanceerde weergave' aanzetten).

Vervolgens:

In het linker deel van het scherm ga je naar "Thuisnetwerk -> Netwerk". Vervolgens ga je in het rechter deel naar het TAB-Blad "Netwerkinstellingen. Onder aan de pagina kun je bij 'WAN-Instelling' aangeven dat je de WAN poort als LAN-5 wilt gebruiken.

Daar direct onder zit een regeltje 'Meer Instellingen' -> CLICK -> scroll naar beneden totdat je een knopje "IPv4 Instellingen' ziet -> CLICK

Onder het item "Thuisnetwerk' geef je je Fritzbox een Fixed IPv4 adres / Netmask wat in het al bestaande netwerk van je Ziggo apparatuur past én schakel je de lokale DHCP server (van de AVM Fritzbox) UIT.

Qua bekabeling maakt het vervolgens niets meer uit welke LAN/WAN poort je middels een UTP kabel door verbindt met de apparatuur van Ziggo / Fritz Repeater en zelfs draadloos kan de Fritzboz dan verbinden met de repeater.

Suc-6 (y) (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faraz
Will_M schreef op maandag 11 juli 2022 @ 14:12:
[...]

Naar aanleiding van je DM van afgelopen weekend:

Zorg er als eerste voor dat je de 'Geavanceerde Instellingen' van je AVM Frtizbox kunt zien en dus ook kunt aanpassen!! (Hamburgermenu rechts-bovenin, rechts langs je inlognaam -> 'Geavanceerde weergave' aanzetten).

Vervolgens:

In het linker deel van het scherm ga je naar "Thuisnetwerk -> Netwerk". Vervolgens ga je in het rechter deel naar het TAB-Blad "Netwerkinstellingen. Onder aan de pagina kun je bij 'WAN-Instelling' aangeven dat je de WAN poort als LAN-5 wilt gebruiken.

Daar direct onder zit een regeltje 'Meer Instellingen' -> CLICK -> scroll naar beneden totdat je een knopje "IPv4 Instellingen' ziet -> CLICK

Onder het item "Thuisnetwerk' geef je je Fritzbox een Fixed IPv4 adres / Netmask wat in het al bestaande netwerk van je Ziggo apparatuur past én schakel je de lokale DHCP server (van de AVM Fritzbox) UIT.

Qua bekabeling maakt het vervolgens niets meer uit welke LAN/WAN poort je middels een UTP kabel door verbindt met de apparatuur van Ziggo / Fritz Repeater en zelfs draadloos kan de Fritzboz dan verbinden met de repeater.

Suc-6 (y) (y)
Dank voor de uitgebreide uitleg! @Will_M

De FB kan op deze manier echter (nog steeds) niet als zelfstandige WiFi repeater dienen, toch? Enkel als WiFi AP van de bestaande repeater OF als switch. Niet waar?

Ik wilde hem namelijk juist als zelfstandige repeater van de ziggo hoofd gebruiken.
Pagina: 1