RTX 3080 watercooled - OC versie ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qbic2005
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-09-2023
Hoi mede tweakers

Ben de onderdelen aan het kiezen voor mijn eerste watercooled build (custom loop : cpu+gpu+1x radiator).

En voor de grafische kaart vraag ik me af of het zin heeft om de OC versie te nemen of dat de gewone even goed gaat presteren?

Voor zover ik heb kunnen terugvinden, is het enige verschil tussen de OC en de gewone een agressiever koel profiel dat je kan activeren door een knopje op de kaart. Maar aangezien de luchtkoeler er dus af gaat ten voordele van een waterblock ... lijkt me deze OC optie overbodig, tenzij ik iets mis uiteraard ;)

Het wordt waarschijnlijk trouwens volgende kaart:
ASUS TUF Gaming RTX 3080 10G GAMING (OC)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

MSI RTX 3080 Gaming X Trio kopen, dan weet je dat je meer performance hebt ;)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-10 06:50
Houd er rekening mee dat je rustig 3 maanden kan wachten als je die kaart vandaag besteld. De OC versies zijn op zichzelf het geld eigenlijk niet waard, maar wel beter leverbaar.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qbic2005
ph4ge schreef op donderdag 3 december 2020 @ 18:50:
Houd er rekening mee dat je rustig 3 maanden kan wachten als je die kaart vandaag besteld. De OC versies zijn op zichzelf het geld eigenlijk niet waard, maar wel beter leverbaar.
Ach het is gewoon omdat anders de pre-build PC's niet voldoende aandacht (of onderdelen) krijgen dat de zelfbouwers in de kou gelaten worden, dat is al jaren zo niks nieuws onder de zon. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qbic2005
Hackus schreef op donderdag 3 december 2020 @ 18:32:
MSI RTX 3080 Gaming X Trio kopen, dan weet je dat je meer performance hebt ;)
Ik heb de Trio wel overwogen maar deze is te lang voor mijn case (louqe ghost s1) :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

qbic2005 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 19:27:
[...]

Ik heb de Trio wel overwogen maar deze is te lang voor mijn case (louqe ghost s1) :X
OC versie v non OC is marginaal

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1