Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rustae
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-06-2024
Mijn vraag
Ik zou graag de gegevens van mijn iphone redden of herstellen (specifiek: foto's en whatsapp). Wat extra context, gisteren bij het draadloos overzetten is mijn iphone SE in een rebootloop gekomen en ik krijg hem niet meer aan de praat.

Relevante software en hardware die ik gebruik
- Windows, itunes.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb al veel geprobeerd, waaronder light reset en software repair, maar hier krijg ik foutcode 14. Het lijkt erop dat het niet aan de kabel of pc ligt, aangezien die wel begint te lopen, maar halverwege stopt. De iphone zat tot de nok vol, dus misschien dat dit ook gelijk het probleem is en hij de nieuwe software niet kan installeren. Een oplossing is welkom, maar ik wil kosten wat het kost de foto's niet verliezen. Zijn er bedrijven of ervaringen hoe ik dat kan realiseren (mag best wat kosten).

Rustae

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maubaan
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 04-09 11:46
iphone restore zal moeilijk gaan omdat deze over het algemeen goed dichtgetimmerd zit.

Let wel op dat je de microsoft store niet blokkeerd op jou netwerk of op het werk.
Itunes download de nieuwste versie via de MS store namelijk mogelijk dat daar je foutcode vandaan komt.

I9-9900K | Asro Z390 PHANTOM GAMING 9 Z390 | GiBy8GB D6 RTX 2070 Windforce 8G | Corsair RM550X (2018) 550W ATX24 | Cooler Master ML120L RGB | Corsair Vengeance LPX 32 GB | NZXT H500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

rustae schreef op donderdag 3 december 2020 @ 17:02:
Mijn vraag
Ik zou graag de gegevens van mijn iphone redden of herstellen (specifiek: foto's en whatsapp). Wat extra context, gisteren bij het draadloos overzetten is mijn iphone SE in een rebootloop gekomen en ik krijg hem niet meer aan de praat.

Relevante software en hardware die ik gebruik
- Windows, itunes.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb al veel geprobeerd, waaronder light reset en software repair, maar hier krijg ik foutcode 14. Het lijkt erop dat het niet aan de kabel of pc ligt, aangezien die wel begint te lopen, maar halverwege stopt. De iphone zat tot de nok vol, dus misschien dat dit ook gelijk het probleem is en hij de nieuwe software niet kan installeren. Een oplossing is welkom, maar ik wil kosten wat het kost de foto's niet verliezen. Zijn er bedrijven of ervaringen hoe ik dat kan realiseren (mag best wat kosten).
Wat heb je zoal gedaan ?
(SE 16GB) ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rustae
- ik heb een soft reset uitgevoerd
- Ik heb hem in restore/recovery mode aan itunes gehangen (foutcode 14)
- op meerdere computers en met verschillende kabels een poging gedaan

Rustae

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Om dat de SoC in de SE een fout in de bootrom heeft kan je hem als het goed is soft-jailbreaken en zo de storage encrypted uitlezen. Dat draait allemaal in-RAM dus je hoeft daar voor geen werkend OS te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rustae
En hoe krijg ik dat voor elkaar? Of beter, waar of door wie kan ik dat goed laten doen? Ik ben een leek op dat gebied.

[ Voor 30% gewijzigd door rustae op 03-12-2020 20:42 ]

Rustae

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Azmodann
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 14:46
Probeer eens het het gratis windows prog 3uTools;
Probeer hem via het programma uit recovery mode of bootloop te zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnkeates
Je kan (als het dus geld mag kosten) eigenlijk beter gewoon je telefoon opsturen naar een bedrijf dat het voor je doet. Zo heel duur is het nou ook weer niet, en dan heb je gewoon je data terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rustae
johnkeates schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 04:12:
Je kan (als het dus geld mag kosten) eigenlijk beter gewoon je telefoon opsturen naar een bedrijf dat het voor je doet. Zo heel duur is het nou ook weer niet, en dan heb je gewoon je data terug.
Heb je een gerenomeerde naam voor me?

Rustae

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnkeates
rustae schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 09:15:
[...]

Heb je een gerenomeerde naam voor me?
Stellar Datarecovery - https://www.stellar.nl/iphone-android-data-recovery.htm
Datarecuperatie - https://www.datarecuperatie.be/nl
Drivesavers - https://drivesaversdatarecovery.com

Ze zijn allemaal professioneel genoeg om bijv. no-cure-no-pay te bieden, of gratis onderzoek om een indicatie te geven (hoef je alleen verzendkosten te betalen), en als ze iets niet kunnen, geven ze dat gewoon aan en sturen ze je desnoods contactgegevens voor een concurrent die het dan wel kan.

[ Voor 30% gewijzigd door johnkeates op 04-12-2020 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

rustae schreef op donderdag 3 december 2020 @ 19:01:
Wat zie je nu op de iPhone ?
Heb je geen reservekopie ?
Je kunt het nog eens proberen via 3uTools

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Laatst online: 09-01-2021
rustae schreef op donderdag 3 december 2020 @ 19:01:
He toevallig, hier een XS met foutcode 14.
Ik mis ook wat data (september tot nu).

Lastige is dat er op het torste nog garantie zit.

Neem aan dat dergelijke data recovery de garantie verbreekt?

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rustae
Hackus schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 13:56:
[...]

Wat zie je nu op de iPhone ?
Heb je geen reservekopie ?
Je kunt het nog eens proberen via 3uTools
Ik heb een poging gedaan, maar de optie om herstel modus te verlaten werkt niet. Wat zou ik nog meer kunnen proberen? Ik probeer nu een eerdere (en kleinere versie) van ios te downloaden en die terug te zetten.

Update: bij het flashen krijg ik de melding: unable to request SHSH.

[ Voor 17% gewijzigd door rustae op 07-12-2020 11:47 ]

Rustae

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-09 15:29
Hi,

Nog tot een oplossing gekomen? IK heb een oude 6s die in bootloop zit, en Itunes heeft error 14 ook.

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:30
PCJR schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 12:04:
Hi,

Nog tot een oplossing gekomen? IK heb een oude 6s die in bootloop zit, en Itunes heeft error 14 ook.
Hiervoor mag je een eigen topic openen. Na zoveel tijd heeft het geen zin om een oud topic omhoog te schoppen :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Pagina: 1