Synology als VPN server

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd_r
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 25-06 07:34
Beste mede Tweakers,

Omwille van het thuiswerken hebben we besloten om vanaf kantoor een VPN verbinding op te zetten, het is geen super fancy opstelling maar het moet gewoon gaan werken.

Inkomend is er een modem van Ziggo zakelijk waarop we een paar vaste ip adressen hebben, hiervan gaat 1 kabel naar onze server ( Microsoft server 2012 ) welke ook als DHCP dient en deze gaat dan weer door naar een switch waar al onze computers zijn aangesloten als ook een extra Microsoft 2019 server.

Op deze switch wil ik een Synology DS212+ aansluiten met openVPN.

Alleen waar moet ik nou poorten gaan openzetten en wat moet ik gaan forwarden? Ik heb de NAS al getest op een gewone router die ik rechtstreeks aan het modem had gehangen maar die zit in een ander subnet ( mag helaas niet gewijzigd worden )
Dit werkte prima alleen had ik geen toegang tot de servers en de databases die daar op draaien.

Iemand tips/tricks?

Tnx.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:36

lier

MikroTik nerd

Bijzonder om een NAS aan te schaffen voor VPN functionaliteit. Wordt dit niet ondersteund door het modem van Ziggo? Misschien nog mooier is een echte router te plaatsen achter het modem...zoals het nu ingericht is in combinatie met de gekozen aanpak denk ik dat de security nog iets kan verbeteren.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-10 18:51
raspberry pi 4 met pivpn, dit is een shell over openvpn, een extra commandoset om users aan te maken, en te revoken kijken hoeveel mensen zijn ingelogd etc

je had er een extra router tussen, niet nodig

ik denk dat je toen masquerading bent vergeten

als je nu pivpn installeert doet de installer dit gelijk voor je

poort 1194 moet gemapt worden natuurlijk

je je kunt vpn ook op je modem regelen, dan kun je echt alles zelf gaan instellen, modem reset alles weg

[ Voor 129% gewijzigd door pennywiser op 03-12-2020 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:30
Wat je precies moet instellen en wat je moet forwarden is afhankelijk van welk Vpn protocol je wilt gebruiken.
Deze link legt alles voor je uit.

https://www.synology.com/...n_415+/100/vpn_setup.html

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Render_2
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 12:03
Lees ik het goed dat er net achter de modem die Server 2012 hangt? Stel die in als VPN server en klaar? :)

Bijvoorbeeld: http://techgenix.com/configure-vpn-windows-server-2012-r2/

Maar genoeg artikels te vinden.

PS: Liefst zet je MFA op al je remote connecties zoals VPN, Azure MFA kan je hier makkelijk aan koppelen.

[ Voor 20% gewijzigd door Tha Render_2 op 04-12-2020 08:03 ]