Frazzy schreef op donderdag 3 december 2020 @ 14:41:
Zoals ik het begrijp in de manual zou in mijn situatie (en zo is het met mijn vorige tv ook altijd geweest) alles aangesloten moeten zijn op mijn receiver en dan de receiver in de ARC poort.
Op die manier kan de receiver beeld doorsturen naar de tv en als ik bijvoorbeeld netflix op de tv zou willen kijken kan ik dan het geluid via dezelfde kabel terug krijgen van de TV.
Klopt. Dan gebruik je ARC alleen voor apps op de TV en de CI-module. Andere bronnen sturen beeld en geluid naar de receiver en alleen het beeld komt vis HDMI Out naar de TV. Geluid van externe bronnen bereikt de TV niet eens meer
Omdat ik HDR wil gebruiken kan ik de receiver niet meer als doorvoer gebruiken en vroeg ik me af of ik de mibox in de tv kon steken en dan het geluid terug kon krijgen. Dit lijkt gewoon niet te werken.
Vanwaar stel je die vraag dan niet in de Topic Start? Uit deze post/quote blijkt dat je het geprobeerd hebt en dat het niet werk, de TS stelt alleen de vraag of het kan. Of het kan is een RTFM of Google, als het niet werkt is het een ander verhaal. Want ja, het zou moeten werken.
Ik zal er voor voorlopig een toslink tussen doen en op zoek gaan naar een HDMI splitter zodat ik hdr naar de tv kan sturen en atmos naar de receiver vanaf de Mibox. Dat lijkt me zoals ik het nu begrijp de enige oplossing.
Of een receiver kopen met HDMI 2.1 en daarmee de gehele keten HDMI 2.1 maken. Al zou ik daar voorlopig niet instappen met de huidige issues die er zijn net HDMI 2.1 en 4K 120 Hz materiaal. Nu zal jouw bron geen 120 Hz op die resolutie doen maar als het een terugroepactie wordt van de receiver zal je toch mee moeten doen voor mocht er ooit een console komen of wil je de receiver ooit verkopen. Of je niet al te druk maken over HD Audio en "genoegen nemen" (mits je überhaupt verschil kan horen) met gewoon DD en DTS. Dat laatste is mogelijk nog wel het makkelijkst.
Let wel dat je een goede splitter koopt die ook HDCP doorzet, anders ga je nog nat. In theorie gaat het verder werken maar praktijk? Ik ben nooit fan van passieve splitters.
[
Voor 4% gewijzigd door
FeaR op 03-12-2020 15:09
]
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.