Alternate BE vs NL

Pagina: 1
Acties:
  • 1.591 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cantharides999
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-06-2021
Waarom worden Belgen steeds geript als het om hardware prijzen gaat. :(
Wou een GTX3080 kaart bestellen bij Alternate.NL, maar deze leveren niet aan BE klanten.
Zelfde videokaart is in BE winkel gewoonweg 130€ duurder. En nee het eventuele btw verchil kan dit niet verklaren. :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
En toen je deze vraag aan alternate Belgium stelde wat was het antwoord?

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cantharides999
Wel had gisteren mijn bestelling geplaatst, maar vandaag werd deze geanuleerd wegens geen verzending naar België. je kan naar overal ter wereld laten verzenden , mits herbereking btw, douanekost, ... behalve naar België.

Ik heb de vraag waarom niet en waarom duurder in BEaan Alternate.NL gesteld, maar nog geen antwoord.
Zullen wel iets antwoorden in de zin marktconform met Belgische winkelprijzen of zo, verwacht ik.

Vindt het dan wel jammer, gezien er een distributiecenter in BE is dat dergelijke grote prijsverschillen worden gehanteerd tov Nederland. Is dus eigenlijk in ons nadeel dat er een distributiecenter is. Andere NL webshops verzenden wel naar BE (mits kleine verzendkost aanpassing).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMT
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online

CMT

Omgekeerd is hetzelfde hoor, afhankelijk van het product. Niet lang geleden waren Zen3 processoren goedkoper in BE.
Mocht je iemand in NL kennen en vertrouwen dan is via via een optie misschien.

Ik vind het ook raar dat er zulke prijsverschillen zijn, meestal scheelt het niet zoveel aangezien de welvaart bij de buurlanden grofweg op gelijk niveau zit.
De btw % is ook redelijk genormaliseerd, met DE uitgezonderd vanwege de tijdelijke verlaging naar 16%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 21:52
andersom ook, als je van frankrijk de 3060ti wilde bestellen kan het wel voor belgische klanten, niet voor NL klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cantharides999
Kleine prijsverschillen akkoord, die zij er ook tussen webshops onderling, maar voor een keten die in beide landen actief is vindt ik 130€ prijsverschil erover, zeker voor een product op bestelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timba-
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-10 22:52
Tja het zullen 2 losstaande bedrijven zijn die alleen onder dezelfde holding vallen.

De website ziet er hetzelfde uit maar ze zullen hun eigen kantoor hebben, eigen personeel, en eigen algoritme loslaten op de prijzen. Ik denk dat het vanuit een administratief standpunt ook totaal niet te doen is om alles proberen gelijk te trekken. Je zit niet alleen met een verschil in BTW maar met een totaal andere manier van belastingheffing.

Het is gewoon echt een totaal ander bedrijf, in een ander land. Dus het is niet gek dat de prijzen flink kunnen verschillen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:26

br00ky

Moderator Harde Waren
Het nu van dit topic ontgaat mij anders dan je eigen rant ventileren. Daar is dit subforum niet voor bedoeld ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:53
Megekko verzend wel naar Belgïe. Volgens mij hebben die weinig verschil in prijs met Alternate NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansolo2345
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-07-2024
Wilde eerder deze week een inno3d 3080 bestellen bij alternate be (vanuit nederland), omdat ik daar een webalert kreeg van stock. Kreeg na het winkelmandje in plaats van betaal opties het bericht dat ik een offerte zou ontvangen.
Deze offerte verscheen binnen enkele minuten en ook direct betaald.
Achteraf bleek dat de bestelling pas vast stond na ontvangst van de betaling (wat 1- 3 werkdagen kon duren), en ik daarom de kaart natuurlijk compleet was misgelopen. Wel ontving ik uiteindelijk een orderbevestiging, maar toen zat ik toevallig net aan de telefoon om de order te annuleren.
Inmiddels is het geld terug onderweg naar mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit heeft niets met hardware te maken. Move VB -> Shopping Forum

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:47
Volgens de website leveren ze ook buiten Nederland. En kunnen ze niet eenzijdig de overeenkomst ontbinden. En kan je dus gewoon levering tegen die prijs eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

br00ky schreef op donderdag 3 december 2020 @ 20:21:
Het nu van dit topic ontgaat mij anders dan je eigen rant ventileren. Daar is dit subforum niet voor bedoeld ;).
Het Shopping Forum is ook niet bedoeld voor dit soort rants. Hier gaat dan ook een slotje op.

"XO is whatever you want it to be" - Abel Tesfaye
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.