Aansluiting RTX 3070 Voeding

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikkedennis
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-03-2024
Beste allen,

Ik heb een 3070 iChill x3, welke verbonden moet worden met 2x 8pins. Ik heb een Corsair RM750x. Ik vraag mij af of ik één enkele PCI-e kabel moet gebruiken die split naar 2x 8 pins (6+2) of dat ik hiervoor beter twee aparte PCI-E kabels hiervoor moet gebruiken (dus i.p.v. één PCIe kabel met split naar 2x 6+2 pins, 2 PCIe kabels gebruiken zonder split). Ik heb namelijk geen idee wat het verschil is.

Hoor graag jullie advies.

Dank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maxhehexd
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 16-11-2022
Ik zou 2 aparte PCI-e kabels gebruiken, las op de Nvidia reddit dat iemand zn GPU had opgeblazen omdat hij er maar 1 gebruikte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:27
Ik verwijs even naar een ander topic waar precies dezelfde vraag gesteld is inclusief het antwoord.

Videokaart en voeding(aansluiting)

Opblazen van voeding of gpu is meer een issue met slechte voedingen die de kaart toch al niet aankonden dan dat het met de bekabeling te maken heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bierschuit
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Je hebt een enkele 12v rail die 62,5 ampère levert.
Je kaart trekt 220 Watt....
Dat is pak em beet 18,5A.

Ik heb jaren een Gaming X trio GTX 1080 Ti gedraaid met 1 enkele kabel. En dat is een 250W kaart. Dat heb ik gedaan met een 8 jaar oude HX1000 (80+ rating) voeding van Corsair en later met een AX850 Titanium.

Je molt niet zomaar een kaart of wat ook, behalve als je een "oude" brakke voeding hebt met slechte voedingskabels. En als je teveel van een 12V rail vraagt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoeB2C
  • Laatst online: 22:46
maxhehexd schreef op donderdag 3 december 2020 @ 12:13:
Ik zou 2 aparte PCI-e kabels gebruiken, las op de Nvidia reddit dat iemand zn GPU had opgeblazen omdat hij er maar 1 gebruikte.
Je GPU ermee opblazen kan voor zover ik weet niet. Wat er gebeurt bij teveel vermogen door 1 draad is dat die draad te heet wordt en gaat roken. Door de hetere draad neemt de weerstand ervan toe en wordt de draad nog heter.. In het extreme vliegt de kabel in de fik of brandt ie door.

Je computer zal voordat dat gebeurt waarschijnlijk al zijn afgeslagen omdat de GPU onvoldoende stroom krijgt door die oververhitte draad. Maar je moet dan dus wel echt gekke dingen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikkedennis
  • Laatst online: 10-03-2024
Dank voor al jullie reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pnoia
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 01-02-2021
Eèn kabel is genoeg. Je kan altijd even zelf testen.. Maar ik kreeg voldoende vermogen om de render test van GPU-Z te doen aan 224.7W en 98% GPU load. (TDP van 3070 is 220W)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boris96
  • Registratie: Maart 2019
  • Niet online
De PCIE 8 pin power kabels hebben een rating van 150W. Als je een GPU gebruikt die meer Watt nodig heeft dan doe je er goed aan twee kabels te gebruiken. Je zal niet meteen iets slopen bij hogere power, wellicht dat er op lange termijn snellere degradatie van de kabel/psu is, met dus verhoogd risico op falen van een van deze componenten.

Boris96

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEROENrgfgf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:14
Boris96 schreef op maandag 7 december 2020 @ 12:58:
De PCIE 8 pin power kabels hebben een rating van 150W. Als je een GPU gebruikt die meer Watt nodig heeft dan doe je er goed aan twee kabels te gebruiken. Je zal niet meteen iets slopen bij hogere power, wellicht dat er op lange termijn snellere degradatie van de kabel/psu is, met dus verhoogd risico op falen van een van deze componenten.
Als ik het me goed herinner levert je moederbord zelf ook nog 75 W naar het slot. Dus 150+75 = 225 W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boris96
  • Registratie: Maart 2019
  • Niet online
JEROENrgfgf schreef op maandag 7 december 2020 @ 13:38:
[...]

Als ik het me goed herinner levert je moederbord zelf ook nog 75 W naar het slot. Dus 150+75 = 225 W.
Eens, mijn PSU handleiding zegt dan ook: Bij >225W GPU gebruik 2 kabels. Bij <225W volstaat 1 kabel. Maar als je toch op het randje zit, en je GPU er periodiek overheen gaat kan je beter het zekere voor het onzekere nemen. Ook wel handig als je wilt overclocken bv.

Boris96

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTYR
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 17-02-2021
Beste mensen,

waar vinden jullie die kabels?

Heb overal gezocht om een kabel te vinden van mijn:

(Coolermaster) Masterwatt 750 naar msi 3070 ventus 3x oc

ik heb nog een 1x 8pin pcie naar 2x 8pin kabel van mijn eerdere gtx 1060 die gebruik ik nu, zou graag nog 1 kabel hebben, maar kan die kabels nergens vinden :(

(mijn gpu heeft namelijk 2x8 pin aansluiting)

alle hulp is geapprecieerd!

MVG , Daan

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:10
XTYR schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 21:42:
Beste mensen,

waar vinden jullie die kabels?

Heb overal gezocht om een kabel te vinden van mijn:

(Coolermaster) Masterwatt 750 naar msi 3070 ventus 3x oc

ik heb nog een 1x 8pin pcie naar 2x 8pin kabel van mijn eerdere gtx 1060 die gebruik ik nu, zou graag nog 1 kabel hebben, maar kan die kabels nergens vinden :(

(mijn gpu heeft namelijk 2x8 pin aansluiting)

alle hulp is geapprecieerd!

MVG , Daan
Die kabels zitten bij je voeding, niet bij je GPU. Een Masterwatt 750 zou met 2 aparte PEG kabels geleverd moeten zijn, dus als het goed is zit er nog een kabel in je voeding doos als je die nooit gebruikt hebt.
Pagina: 1