Gaming muis ~€30

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Potenscia
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 31-05 21:37
Ik zoek een?
Muis voor gaming en office/webbrowsing.
Dit als vervanging van m'n huidige Esperanza EGM205B vanwege dubbelklikproblemen en een spastisch scrollwheel.

Wat is je budget?
Ik wil eigenlijk niet meer dan €30 uitgeven omdat het voor Sinterklaas is bestemd. Als blijkt dat er voor een paar euro een muis stukken beter is dan wil ik natuurlijk wel wat overwegen.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeuren, maar c-merken als Ewent en (dus ook) Esperanza staan me niet aan.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik ben van plan hem te gebruiken met een Windows laptop, maar ik wil vanwege toekomstplannen graag ook dat er (minimale) support voor Linux is.

Qua games zal het gaan om spellen als Minecraft, Rocket League, Mudrunner en dergelijk. Mogelijk wat racing of city-building in de toekomst. FPS of MMO e.d. wss niet.

Ik heb graag een niet al te kleine of lichte muis en software voor muisinstellingen en evt. RGB kan ik waarderen.

Wat ik zelf heb gevonden zijn:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1MuizenCorsair Gaming Harpoon RGB€ 35,96€ 35,96
1MuizenCorsair Harpoon RGB PRO FPS/MOBA€ 29,49€ 29,49
1MuizenHyperX Pulsefire Core€ 31,79€ 31,79
1MuizenSharkoon Drakonia Black€ 27,90€ 27,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 125,14

Waarbij ik vermoed dat de Corsairs hetzelfde zijn?

Voor nu ligt mijn voorkeur bij de Sharkoon door de vele features en goede reviews, maar misschien zie ik iets over het hoofd.

[ Voor 6% gewijzigd door Potenscia op 03-12-2020 11:43 . Reden: Italic hulp verwijderd ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-05 21:08
Misschien net een paar euro boven je budget:
pricewatch: Logitech G300s

Fijne muis, zowel links als rechtshandig te gebruiken. Ik heb het vorige model de 300. Echt jaren plezier van gehad.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Potenscia
Dj Neo Ziggy schreef op donderdag 3 december 2020 @ 11:47:
Misschien net een paar euro boven je budget:
pricewatch: Logitech G300s

Fijne muis, zowel links als rechtshandig te gebruiken. Ik heb het vorige model de 300. Echt jaren plezier van gehad.
Qua budget is het randje, maar de knopposities lijken me een beetje raar. Heb jij daar last van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-05 21:08
Nee daar wen je aan. Als rechtshandige gebruikte ik vooral de twee knoppen boven de linker knop. Rechter knoppen iets minder.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-05 09:26

EMP

Krulloos!

Sharkoon game muizen zijn erg goed voor hun prijs.

[ Voor 31% gewijzigd door EMP op 03-12-2020 12:31 ]

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:53

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Potenscia schreef op donderdag 3 december 2020 @ 12:12:
[...]

Qua budget is het randje, maar de knopposities lijken me een beetje raar. Heb jij daar last van?
Voor normaal kantoor/browse gebruik zou ik ook de knoppen liever op de duimplek hebben denk ik.

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Potenscia
bartvl schreef op donderdag 3 december 2020 @ 12:31:
[...]

Voor normaal kantoor/browse gebruik zou ik ook de knoppen liever op de duimplek hebben denk ik.
Ik zal voornamelijk ermee gamen, maar wat schoolwerk of browsen gebeurt natuurlijk altijd.
En als je de knoppen gewent bent zal dat geen probleem zijn toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Potenscia
EMP schreef op donderdag 3 december 2020 @ 12:29:
Sharkoon game muizen zijn erg goed voor hun prijs.
Ja, dat is te zien aan de reviews, maar is de degelijkheid niet minder dan die van merken als Corsair of Logitech?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-05 09:26

EMP

Krulloos!

Potenscia schreef op donderdag 3 december 2020 @ 12:48:
[...]

Ja, dat is te zien aan de reviews, maar is de degelijkheid niet minder dan die van merken als Corsair of Logitech?
Mijn eerste Sharkoon Fireglider uit 2011 is vorig jaar stuk gegaan (hij doet het nog, maar de mantel van de kabel is kapot). Dit is een test van N=1, maar ik denk dat de bouwkwaliteit prima is voor de prijs. Het is geen Logitech G500 serie, maar hij kost dan ook de helft.

Als je hem vaak mee sleept in een laptoptas dan zou je misschien beter eentje kunnen kopen met mindere specs en betere bouwkwaliteit, maar voor mij (ligt aan de vaste PC) is hij prima.

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01:00
Heb je enig vergelijkings materiaal?
Belangrijk is vooral dat je weet hoe groot de muis is, daar zit nogal wat verschil in, check die specs dus ook even.

Ik heb hier goedkope tot de duurste muizen liggen, en prijs betekend niet altijd alles.

De Corsair Harpoon RGB is bijvoorbeeld een verassend mooie muis voor zijn prijs. Hier de wireless versie. En ik vond hem beter vast houden dan de 189,- euro kostende Asus Chakram qua ergonomie. Echter is de Harpoon aan de kleine kant, en dat werkt voor mij niet voor langere tijd.

Qua ergonomie vind ik uiteindelijk een Deathadder V2 de ultieme muis. Daarvan zelf de draadloze Pro versie.
Check vooral de afmetingen goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Potenscia
EMP schreef op donderdag 3 december 2020 @ 14:14:
[...]

Mijn eerste Sharkoon Fireglider uit 2011 is vorig jaar stuk gegaan (hij doet het nog, maar de mantel van de kabel is kapot). Dit is een test van N=1, maar ik denk dat de bouwkwaliteit prima is voor de prijs. Het is geen Logitech G500 serie, maar hij kost dan ook de helft.

Als je hem vaak mee sleept in een laptoptas dan zou je misschien beter eentje kunnen kopen met mindere specs en betere bouwkwaliteit, maar voor mij (ligt aan de vaste PC) is hij prima.
Ik neem hem wel eens mee, maar dat hoogstens tweemaal per maand, dus dat zal geen belangrijk punt zijn. M'n huidige muis is echter wat 'goedkoop' in de zin van bouwkwaliteit, en dat is een beetje vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Potenscia
Inverted_World schreef op donderdag 3 december 2020 @ 14:25:
Heb je enig vergelijkings materiaal?
Belangrijk is vooral dat je weet hoe groot de muis is, daar zit nogal wat verschil in, check die specs dus ook even.

Ik heb hier goedkope tot de duurste muizen liggen, en prijs betekend niet altijd alles.

De Corsair Harpoon RGB is bijvoorbeeld een verassend mooie muis voor zijn prijs. Hier de wireless versie. En ik vond hem beter vast houden dan de 189,- euro kostende Asus Chakram qua ergonomie. Echter is de Harpoon aan de kleine kant, en dat werkt voor mij niet voor langere tijd.

Qua ergonomie vind ik uiteindelijk een Deathadder V2 de ultieme muis. Daarvan zelf de draadloze Pro versie.
Check vooral de afmetingen goed. :)
Ik heb nu dus die Esperanza met 41x70x118mm maar ik vind hem eigenlijk nog wat te krap in lengte en breedte. Hoogte is zowat goed.

Ik moet dus tussen deze muizen vooral kijken naar afmetingen volgens jou?
Pagina: 1