De ellende genaamd HDMI 2.1

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-10 10:18
reviews: De ellende genaamd HDMI 2.1 - Een niet-optimale implementatie @Koekiemonsterr
in tegenstelling tot de Xbox Series X ondersteunt de PlayStation 5 nog geen vrr en allm. Het valt te verwachten dat dat op termijn alsnog wordt toegevoegd, maar wanneer dat gebeurt, is niet bekend.
Er is geen reden om te schrijven dat VRR-ondersteuning te verwachten is, deze is nl. al aangekondigd door Sony.. In de PS5: The Ultimate FAQ valt te lezen:
Does PS5 support VRR?
PS5 hardware supports Variable Refresh Rate (VRR) through HDMI 2.1. After a future system software update, PS5 owners will be able to use the VRR feature of compatible TVs when playing games that support VRR.
Deze info over VRR werd rond 23 november toegevoegd aan de faq.

Overigens is dit niet de enige HDM 2.1I-gerelateerde update die in de planning staat, want 8k-ondersteuning zal ook later beschikbaar komen. In dezeflde FAQ staat:
PS5 is compatible with 8K displays at launch, and after a future system software update will be able to output resolutions up to 8K when content is available, with supported software.

[ Voor 22% gewijzigd door ymmv op 03-12-2020 10:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 28-09 08:16

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Ja dat heb ik inderdaad langs zien komen, maar kennelijk verzuimd om bij het updaten van het verhaal ook al dat soort details mee te nemen. Ik check even en pas aan, dank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Ik snap zoiets basaals ook niet. In de introductie wordt de volgende vraag gesteld:
Tegenwoordig is, zeker voor wie een wat duurdere televisie overweegt, een andere vraag ook relevant: moet ik televisies die geen HDMI 2.1 ondersteunen alvast afkruisen?
Ik verwacht dan op de laatste pagina ('tot slot') een kort en krachtig antwoord op de gestelde vraag. Moet ik ze afkruisen ja of nee en waarom in enkele zinnen. Dat maakt een goed artikel met een duidelijke kop en staart.

En zoals iemand anders ook al eerder zei (weet niet meer wie) begin even met een korte schets van wat hdmi 2.1 is etc.

[ Voor 25% gewijzigd door CyberMania op 03-12-2020 19:23 ]