Laptopproc. = desktopproc. ????

Pagina: 1
Acties:

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:49
Ik heb hier een Pentium 75 Laptopke staan die eigenlijk overal net te traag voor wordt.

Nou heb ik nog een Pentium 166MMX processor voor een desktoppc liggen, nou vraag ik me af of ik die in die laptop kan zetten?

Mits dat mobo dat ondersteund natuurlijk...maar is dat een beetje hetzelfde formaat???

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
nope

ze zijn kleiner en werken meestal op mindere voltages en verbruiken minder watt

heb nog een laptop cpu 486 dx100 liggen

• GaMbiNo
Op zondag 12 augustus 2001 16:58 schreef happy3736 het volgende:
nope

ze zijn kleiner en werken meestal op mindere voltages en verbruiken minder watt

heb nog een laptop cpu 486 dx100 liggen
Damn :(

Erg jammer... maar met die 486 proc. wordt ie niet echt sneller ben ik bang.. :(

Verschil 486/Pentium is toch vrij groot...

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
ja die 486 past er ook niet in

andere socket

• Pietert
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Klopt, dat kan dus niet. Al zijn er tegenwoordig wel laptops die gewoon een desktop proc. er in hebben zitten. Zover ik weet tenminste. Is alleen meestal niet zo'n slimme oplossing...

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

Verwijderd

De huidige laptop versie van proc zijn echt heel anders dan hun desktop broertjes.

Maar de oude p1's zijn exact evengroot als hun desktop broetjes, zelfde pincount, interne structuur eigenlijk zijn ze het elfde. Wat wel uitmaakt is het voltage deze is altijd behoorlijk lager, die om het energieverbruik en warmte-ontwikkeling te goede te komen.

Maar is is nog een klein probleempje, die p1 MMX gevallen zijn (s)s7 procs die P1's zonder mmx zijn s5 proc's. Jammer maar helaas daar kom je niet omheen.
Verder is zou het ook bijna niet te doen zijn met de warmte-ontwikkeling, dat mmx gebruikt echt veel meer energie, en die oude p75 laptops kunnen die extra energie niet verwerken.

• GaMbiNo
Op zondag 12 augustus 2001 17:58 schreef The Rapier het volgende:
die p1 MMX gevallen zijn (s)s7 procs die P1's zonder mmx zijn s5 proc's. Jammer maar helaas daar kom je niet omheen.
Uhmmm niet helemaal waar..ik heb ook wel socket7 processors zonder MMX in m'n handen gehad....

• Dommel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 11:30

Dommel

Professioneel Software Sloper

Op zondag 12 augustus 2001 22:05 schreef GaMbiNo het volgende:

[..]

Uhmmm niet helemaal waar..ik heb ook wel socket7 processors zonder MMX in m'n handen gehad....
Er wordt ook alleen maar gezegd dat de p1 processors met MMX socket 7 zijn. Niet dat alle socket 7 processors MMX hebben. :)

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

• GaMbiNo
Op zondag 12 augustus 2001 22:07 schreef Christus het volgende:

[..]

Er wordt ook alleen maar gezegd dat de p1 processors met MMX socket 7 zijn. Niet dat alle socket 7 processors MMX hebben. :)
toch wel
die p1 MMX gevallen zijn s7 procs die P1's zonder mmx zijn s5 proc's.
:X
Pagina: 1