Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels_BE
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 04-09 10:24
Hallo iedereen,

ik ben van plan om een nieuwe monitor aan te schaffen. Momenteel heb ik een basic ISP 24" 4k scherm 60hz,
maar 4k loopt niet soepel op een RTX 2080 vooral BFV is een ramp. De monitor zal voornamelijk voor gaming gebruikt worden.
Nu is mijn oog op de G7 27" gevallen. Er zijn 2 versies van deze monitor nl pricewatch: Samsung Odyssey G7 (G74TQSU) 27" Zwart
&
pricewatch: Samsung Odyssey G7 (G75TQSU) 27" Zwart
Heeft iemand een idee waar het verschil zit of een idee/tip voor een ander alternatief?

Groetjes en stay safe,
Niels

Beste antwoord (via Niels_BE op 03-12-2020 13:23)

• Inviscid
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 26-09 18:31
Korte antwoord: modelnummer. Denk ik. Weet niet hoe groot het verschil is, maar met de problemen die er met de eerste modellen waren zou ik voor de G75 gaan, die heeft misschien een kleine update gehad oid om issues op te lossen.

Lang antwoord waar ik te veel tijd in heb gestoken:
Als ik het serienummer probeer te decoderen met deze website krijg ik het volgende:
G: Gaming
7: 7-serie
4/5: Modelnummer
T: Ontwikkel(/release?)jaar 2020
Q: Quad-HD?
S: ?? Standaard aspect ratio (16:9) misschien?
U: ?? Europa model? *

Volledige serienummer (LC27G75TQSUXEN) heeft ook nog wat er voor hangen (LC27: LED, Curved, 27") en erachter (XEN: "Technical features"?).

* Op Newegg (Amerikaanse site) staat 'ie als LC27G75TQSNXZA.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Inviscid
Korte antwoord: modelnummer. Denk ik. Weet niet hoe groot het verschil is, maar met de problemen die er met de eerste modellen waren zou ik voor de G75 gaan, die heeft misschien een kleine update gehad oid om issues op te lossen.

Lang antwoord waar ik te veel tijd in heb gestoken:
Als ik het serienummer probeer te decoderen met deze website krijg ik het volgende:
G: Gaming
7: 7-serie
4/5: Modelnummer
T: Ontwikkel(/release?)jaar 2020
Q: Quad-HD?
S: ?? Standaard aspect ratio (16:9) misschien?
U: ?? Europa model? *

Volledige serienummer (LC27G75TQSUXEN) heeft ook nog wat er voor hangen (LC27: LED, Curved, 27") en erachter (XEN: "Technical features"?).

* Op Newegg (Amerikaanse site) staat 'ie als LC27G75TQSNXZA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rustynut
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-05 21:11
Maar wat is het verschil tussen deze versies?

G73TQSR
G74TQSR
G74TQSU
G75TQSU

Namelijk dus het tweede cijfer (3/4/5) en de laatste letter (R/U).

Het lijkt erop dat G73 de 2021 versie aanduidt, en dat het van hoog naar laag gaat (?!), maar goed.

Maar wat is R vs. U, weet iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atmozke
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 05-10-2021
je heb ook G75TQSR, en naar schijnt is er nieuwe firmware 1010.3 die nog niet online staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inviscid
Gokje voor R vs U: in het hoofdtopic over de G7 en G9 noemt iemand dat de nieuwste modellen "Quantum miniled" gebruiken. Weet verder niet wat dat precies doet of betekent, maar misschien dat dat de R vs U is? Geen idee waarom die dan als N op Newegg stond:
Monkeydancer schreef op zondag 23 mei 2021 @ 23:15:
Wordt overigens alleen nu de 2021 versie geleverd van de G9 of zitten hier en daar ook oude versies tussen? Ik heb begrepen dat de nieuwe versie gebruik maakt van Quantum miniled tech.

YouTube: #UnboxAndDiscover Screens Redefined | Samsung
Ook een vermoede voor de "EN" waar het volledige serienummer op eindigt: ik denk dat dat misschien de stekker aangeeft die er bij zit? (modellen op Zwitserland en VS websites hebben daar andere codes)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Inviscid
Licht off-topic, maar ik vind het wel elke weer een beetje frustrerend dat bijna geen enkele fabrikant gewoon duidelijk aangeeft wat hun productcodes betekenen.
Pagina: 1