Toon posts:

[domeinnaam] zelf redirecten

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een verkeerd domeinnaam aangevraagd bij een hostingsbedrijf (stomme eigen fout :( ) Nu heb ik gevraagd of ze deze voor mij kunnen redirecten? Antwoord is dat ze dat niet door. Ik heb wel een eigen site met een lelijke home.wanadoo.nl/blaat naam waarna ik hem wil redirecten. Is er een andere mogelijkheid waarmee ik mijn domeinnaam kan koppelen aan home.wanadoo.nl/blaat???

• lester
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
heb je hem alleen geregisteerd of wordt ie ook gehost?

bij alleen geregistreerd: Er zijn bedrijven (ff zoeken) die dat gratis voor je doen.

bij ook gehost: Dan kun je dat gewoon html code zetten, daar hebben zij verder niets mee te maken

Verwijderd

Topicstarter
nee alleen geregistreerd, niet gehost

Welke bedrijven kunnen voor je redirecten?

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

is het .nl/.com of wat?

Verwijderd

een hosting bedrijf doet dat wel voor je als je dat vraagt lijk mij

Verwijderd

Topicstarter
het is een *.com en mijn hostingbedrijf doet geen externe redirecting :(

• HGM
  • Niet online

HGM

dan zou je de domeinnaam gewoon kunnen verhuizen naar de DNS server van zoneedit.com en daar een GRATIS redirect laten instellen.

AsHosting begint ondertussen wel erf flauw te worden!

Verwijderd

Topicstarter
Dank je, zijn er nog meer bedrijven die dit soort serices verlenen voor eigenaren van *.com domeinen?

Verwijderd

was het sjaak die dat niet doet hhmmmm

• HGM
  • Niet online

HGM

een beetje normale hostingsprovider wil dit wel als dienst aanbieden hoor.

try www.webhosters.nl

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:09
en kan je dan van http://home01.wxs.nl/~veen3911/
www.jjajajajajaaaa.com maken als voorbeeld?

• Paul_
  • Laatst online: 13-11-2021
Op zondag 12 augustus 2001 22:57 schreef Neejoh het volgende:
en kan je dan van http://home01.wxs.nl/~veen3911/
www.jjajajajajaaaa.com maken als voorbeeld?
Via welke bedoel je?
Als je DNS kunt aanpassen kun je hem laten verwijzen naar een bepaald IP adres. Dus niet naar www.blabla.com/hallo/wereld.html Maar verwijs je de DNS naar een provider die het voor je wil forwarden. Dan kan het wel...

• Neejoh
Hmm, nee dit bedoe ik eigelijk niet. Er was altijd gratiz namezero enz. maar dat doet het nu niet meer of moet je voor betalen of weet veel. Ik heb ook wel eens gezien dingen als http://jump.to/jajaaa of weet ik veel??

• Paul_
Op maandag 13 augustus 2001 02:33 schreef Neejoh het volgende:
Hmm, nee dit bedoe ik eigelijk niet. Er was altijd gratiz namezero enz. maar dat doet het nu niet meer of moet je voor betalen of weet veel. Ik heb ook wel eens gezien dingen als http://jump.to/jajaaa of weet ik veel??
jump.to of come.to is weer iets anders. Dat is een gewone forward. Het gaat niet over een eigen domein. Bij come.to krijg je gewoon een iets korter adres en zij forwarden je dan van het ene adres naar het andere. En het is wel gratiz maar je krijgt er wel hun ads bij.

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-05 15:36

Tjark

DON'T PANIC

Account aanmaken bij Zoneedit, Webforward aanzetten, vragen aan de hostingprovider of ze de DNS settings van je domein kunnen laten verwijzen naar de Zoneedit DNS-en en klaar.

Al die DNS-forwarders waarbij je domeinnaam bovenin de balk blijft staan werken met frames. Je krijgt dan zoiets:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
<HTML>
        <META NAME="description" CONTENT="lacustris.nl">
        <META NAME="keywords" CONTENT="www.lacustris.nl, free dns, dns editor,web dns editor,domain parking,domain registration,domain names,dns,dns service,zoneedit">
        <FRAMESET border=0 rows="100%,*" frameborder="no" marginleft=0 margintop=0 marginright=0 marginbottom=0>
            <frame src="http://www.kun.nl/lacustris/" scrolling=auto frameborder="no" border=0 noresize>
            <frame  topmargin="0" marginwidth=0 scrolling=no marginheight=0 frameborder="no" border=0 noresize>
        </FRAMESET>
       </HTML>

(dit was voor mij/ons de goedkoopste manier om een domein te regelen aangezien de uni niet echt behulpzaam kon/wilde zijn :( )

De forward van zoneedit is best goed: ook subdirs worden geforward. Dit werkt niet bij alle forwarders (dat www.prov.nl/~user/subdir toegangelijk is als www.mijndomein.nl/subdir)

*insert signature here

• Neejoh
Op maandag 13 augustus 2001 11:13 schreef TjarkVerhoeven het volgende:
Account aanmaken bij Zoneedit, Webforward aanzetten, vragen aan de hostingprovider of ze de DNS settings van je domein kunnen laten verwijzen naar de Zoneedit DNS-en en klaar.
Maar doen ze dit wel :?

• Paul_
Op maandag 13 augustus 2001 13:04 schreef Neejoh het volgende:

Maar doen ze dit wel :?
Meestal wel. Als je een domein koopt zit er meestal wel de mogelijkheid bij om je DNS aan te passen. Het lijkt me een slechte service als ze dat niet doen.

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-05 15:36

Tjark

DON'T PANIC

Als ze slim zijn doen ze dit wel: hoeven hun eigen DNS server weer 1 domeintje minder te regelen ;)

*insert signature here

Pagina: 1