ubiquiti netwerk onderdelen samenstellen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris74
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07-10 07:23
Goede morgen,
Ik ben me aan het orienteren een nieuw (wifi) netwerk op te zetten.
Hierbij denk ik aan onderdelen van ubiquiti. Een dream machine (pro?) en 3-4 Ap's (waarvan 1 buiten)
Verder nog iets wat ik nodig zou hebben?

Momenteel heb ik:
Internet van ziggo, modem in bridge
3 apple airports.
Een Cisco SG220G-26, met 5 vrije poorten

Wifi is enkel voor de mobiele apparaten. De rest is bekabeld. Ook de AP's kunnen allemaal worden bekabeld

De dream machine (pro?) als router. Verschil met de pro zie ik niet zo direct.
3x Unifi NanoHD, als AP's

[ Voor 17% gewijzigd door chris74 op 03-12-2020 11:38 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tha Render_2
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 12:03
Wat is nu concreet je vraag? We verwachten wel dat je zelf wat onderzoek doet en als je er niet uit komt het dan pas hier komt vragen. We weten niet eens wat je modem is? Wil je die in bridge zetten? Heb je een router nodig? Wat wil je er mee bereiken? Ik lees wifi, dat kan je al implementeren met enkel wat AP's. Ik denk dat je beseft waar ik naartoe ga, je post is véél te beperkt en niet concreet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
@chris74 Op basis van je informatie is hier je boodschappenlijstje:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1Netwerk switchesUbiquiti UniFi Switch Gen 2 (24-poorts 95W PoE+)€ 367,-€ 367,-
1Access pointsUbiquiti UniFi AC Mesh (1-pack)€ 87,52€ 87,52
3Access pointsUbiquiti UniFi AP-AC LITE (1-Pack)€ 76,-€ 228,-
1Modems en routersUbiquiti UniFi Dream Machine Pro€ 377,65€ 377,65
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.060,17

Het enige wat je dan wel moet doen is die oude en trage (10/100Mbit) Cisco er uit knikkeren. Daarvoor is de Unify Switch in het lijstje.

[ Voor 0% gewijzigd door sypie op 03-12-2020 12:28 . Reden: Verkeerd gekeken. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris74
Dankjewel, geeft een goed beeld van wat nodig is.

De switch die ik nu heb zou een gigabit switch zijn, hoe kom je bij 10/100Mbit?
Voor de AP's is de Unifi nanoHD niet een betere keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Die switch is een foutje van mij, ik zat bij de Cisco SF 220-24 te kijken. Die is 10/100. De SG 220-26 is inderdaad een Gbit model.

Ik weet alleen niet of het handig is om er een switch van een ander merk tussen te zetten. Geen idee hoe het beheer van de AP's dan gaat werken vanuit de UDM. Hier in huis zijn alle schakels in het netwerk van Ubiquiti.

Of de nanoHD een betere keuze is durf ik niet te stellen, dit hangt van je draadloze apparaten af. 5GHz klinkt heel mooi maar zodra er een obstakel tussen AP en client zit valt de snelheid aardig in elkaar, als je pech hebt schakelt die over naar de 2,4GHz en is al je voordeel van snelheid weer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris74
Bedankt voor de antwoorden. Ook een goede opmerking mbt de AP's, 5GHz is idd vaak niet haalbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-10 16:38
chris74 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 15:04:
Bedankt voor de antwoorden. Ook een goede opmerking mbt de AP's, 5GHz is idd vaak niet haalbaar
Hoe kom je daarbij? als je op elke verdieping een AP ophangt is er geen reden waarom je niet overal bereik hebt op 5GHz. Door het mindere bereik heb je juist minder last van interferentie van andere netwerken en werkt roamen tussen AP's vloeiender. En dan heb je nog de hogere bandbreedte als bonus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Render_2
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 12:03
Wat een rare dingen lees je hier toch soms, 2.4ghz wordt zelfs door velen standaard uitgeschakeld, het is een band die vol zit en gewoon moet vermeden worden. Zorg dat je dekking goed zit en alles op 5ghz.

De AC-lite heeft trouwens ook gewoon 5ghz hoor.
Pagina: 1