Bitcoins ontvangen buitenlandse schenking

Pagina: 1
Acties:
  • 10.845 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keeskoning88
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 12-03-2021
Onlangs heeft een kennis van mij uit Kuwait een groot aantal Bitcoins geschonken (ter waarde van meer dan 500.000 Euro). Ik vroeg mij af hoe dit belastingtechnisch zit. Hoef ik hier geen aangifte voor te doen en dit enkel aan te geven als nieuw vermogen en hier dus box 3 belasting over betalen? Ik heb begrepen dat de schenking zelf belastingvrij is.

Het voelt een beetje vreemd om zomaar zoveel aan extra privé vermogen aan te geven. Wekt dit geen vragen op bij de fiscus? Kan mijn kennis uit Kuwait ook lastig gevallen worden hierdoor?

Beste antwoord (via keeskoning88 op 05-12-2020 17:06)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

KirovAir schreef op donderdag 3 december 2020 @ 15:38:
[...]
Dat is zeker waar, maar hoe ga je een half miljoen in BTC uitleggen aan de belastingdienst? Je komt sowieso op een lijst waar andere onderzoeken / gevolgen spelen.
Als je het nu niet kan dan kan je het over 10 jaar nog minder.

Mijn punt is dat de keuzes niet zijn niet uitleggen of wel uitleggen, maar nu uitleggen of in 2030 uitleggen met zowel 'de schijn zwaar tegen' als ondertussen geen bewijzen meer dat het wel netjes is.

Of tussen geld weigeren en aannemen+aangifte.

Ik zou het geld aannemen, no cure no pay voor 10K een financieel adviseur inhuren voor de uitleg aan de bdienst, en de vermogensbelasting betalen. Da's goedkoper dan 100% vergrijpboete of erger.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JJ16v
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-05 07:57
500k van een kennis, nice!

maar gok idd dat de belasting dienst zich wel gaat afvragen hoe je daar aankomt.

[ Voor 61% gewijzigd door JJ16v op 03-12-2020 07:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
De vraag is of die kennis Nederlander is en/of die kennis in Nederland is geweest.
https://www.belastingdien...ifte-schenkbelasting-doen

[ Voor 47% gewijzigd door pagani op 03-12-2020 07:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 25-06 19:08

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

Schenkig is een schenking. Kijk hoeveel je daarvoor moet afdragen in euro's. En zet dat direct om in euro's zodat je het bij de belasting aangifte meteen kan overmaken.
Ii denk dat je na die belasting ook minder last hebt van de vermogens belasting die je erover moet betalen. Maar anders cash je dat deel ook op 1 jaanuari.

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skai21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22-06 21:34
Zolang je het er niet uithaalt, of er dingen mee koopt. Hoeft niemand het ooit te weten :)

Maar alle gekheid op een stokje, je hoort het wel aan te geven.

16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Twee onware posts achter elkaar. Check de link die ik post. Over buitenlandse schenkingen betaal je in veel gevallen geen schenkbelasting. Uiteraard komt het bedrag wel in je vermogen, dus komt het zo terug in je aangifte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keeskoning88
pagani schreef op donderdag 3 december 2020 @ 07:32:
De vraag is of die kennis Nederlander is en/of die kennis in Nederland is geweest.
Nee hij woont al heel zijn leven in Kuwait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Dan dus geen aangifte van de schenking doen en de 500k opnemen als vermogen in je aangifte (daar betaal je dan vermogensbelasting over)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazher
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-06 13:53
pagani schreef op donderdag 3 december 2020 @ 07:32:
@keeskoning88 je kan ook bellen met een adviseur, maar als de link klopt en die persoon is nooit in Nederland geweest mooi.

Enige ding is wel, je moet bij het invullen van je belasting aangifte wel aangeven dat je bitcoins bezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keeskoning88
Bedankt voor de reacties. Ben zeker van plan het gewoon aan te geven. Al verwacht ik wel dat de belastingdienst mijn kennis dan gaat lastig vallen. Zit die nu denk ik niet op te wachten.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Anoniem: 472287

keeskoning88 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 07:37:
[...]

Nee hij woont al heel zijn leven in Kuwait.
Die link van Pagani says it all. Aangifte in de box vermogen dus.

Daarnaast zou ik je aanraden om met dit soort bedragen TOCH een adviseur in de arm te nemen. Die paar euro kunnen er wel vanaf en dan heb je in ieder geval zekerheid in gedegen advies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keeskoning88
Weten jullie hoe moeilijk de fiscus over het algemeen is met dit soort kwesties? Tot in hoeverre word je lastig gevallen. Als in dat ze helemaal willen achterhalen hoe mijn Kennis er bijvoorbeeld aan is gekomen.

[ Voor 27% gewijzigd door keeskoning88 op 03-12-2020 07:51 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-06 09:17
Misschien krijg je de politie ook nog op je dak op verdenking van witwassen....

Acties:
  • +13 Henk 'm!

keeskoning88 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 07:50:
Weten jullie hoe moeilijk de fiscus over het algemeen is met dit soort kwesties? Tot in hoeverre word je lastig gevallen. Als in dat ze helemaal willen achterhalen hoe mijn Kennis er bijvoorbeeld aan is gekomen.
ad-vi-seur.

Als je kennis niet aan wilt geven hoe hij er aan gekomen is, dan ruik je zelf ook onraad natuurlijk.

Dat zal toch op jou bordje terecht komen, want met je kennis heeft de belastingdienst geen overeenkomst, enkel met jou als inwoner van Nederland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patientzero
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-05 20:43
keeskoning88 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 07:50:
De bank zal vrij gedetailleerde en invasieve vragen gaan stellen. Dat sowieso.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsiey
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 25-06 19:02
keeskoning88 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 07:24:
Ik heb begrepen dat de schenking zelf belastingvrij is.
nvm

[ Voor 39% gewijzigd door larsiey op 03-12-2020 08:34 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sefa
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 07:29
Ik wil je nergens van beschuldigen, maar dit riekt inderdaad naar witwassen. Je zal bij iemand toch meer moeten kunnen vertellen over de herkomst van dit geld dan: "van een kennis uit Kuwait gekregen". En die partij kan de belastingdienst/ FIOD zijn, maar ook bijvoorbeeld de politie, je bank of de bitcoinbroker die je gebruikt. Die laatste twee zijn dit verplicht in het kader van de wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme. Nu is dit alles niet je vraag, maar weet dat je naar meer aspecten moet kijken dan naar de belastingafdracht.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TMDC
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
This sounds too good to be true.

En daar begint het gelazer vaak. Zelfs van een innige vriend zou ik dit een bijzondere zaak vinden, laat staan van een kennis uit een ver land. Of een prins uit Nigeria ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:40
keeskoning88 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 07:43:
Bedankt voor de reacties. Ben zeker van plan het gewoon aan te geven. Al verwacht ik wel dat de belastingdienst mijn kennis dan gaat lastig vallen. Zit die nu denk ik niet op te wachten.
Dit soort opmerkingen maakt het beeld wat je schetst niet echt positief :P waarom ben je zo bang voor vragen en vooral waarom is je 'kennis' daar zo bang voor?

Als het 'riekt', gaat men sowieso vragen stellen en hoe je je verhaal hier brengt neigt het heel erg naar ' het riekt'.

Wat is je relatie tot deze 'kennis'? Je kent hem van vakantie? werk? internet? Heb je een langdurige band met deze kennis, of ken je hem net en gaat er nu even een half miljoen naar jou?

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 06:56
Patientzero schreef op donderdag 3 december 2020 @ 08:30:
[...]

De bank zal vrij gedetailleerde en invasieve vragen gaan stellen. Dat sowieso.
dat doen ze pas zodra je je bitcoin uit laat betalen :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• th4k1ck3r
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-06 14:08
Ik zou geen aannames maken op basis van het verhaal van TS.
TS vraagt simpelweg advies op belasting gebied, niet op het gebied of de herkomst van het geld legaal is. Ga er van uit dat het gewoon legaal is, misschien heeft TS wel werkzaamheden verricht voor een crypto exchange en is dit een deel van zijn salaris/bonus.
Martinusz schreef op donderdag 3 december 2020 @ 09:28:
[...]

Dit soort opmerkingen maakt het beeld wat je schetst niet echt positief :P waarom ben je zo bang voor vragen en vooral waarom is je 'kennis' daar zo bang voor?
Alsof jij zo blij zou zijn als de Kuweitse belastingdienst jou gaat opbellen met vragen.
Als het 'riekt', gaat men sowieso vragen stellen en hoe je je verhaal hier brengt neigt het heel erg naar ' het riekt'. Wat is je relatie tot deze 'kennis'? Je kent hem van vakantie? werk? internet? Heb je een langdurige band met deze kennis, of ken je hem net en gaat er nu even een half miljoen naar jou?
Waarom zou TS dat moeten beantwoorden? Hij stelt vragen op belastingtechnisch gebied. Zou jij dit soort informatie geven als je 500k ontvangt?

Wellicht vind je het een interessant verhaal, maar wat je vraagt is totaal niet nodig voor de beantwoording van de vraag. Als TS zegt dat hij hem ontmoet heeft tijdens een vakantie, maakt dat het antwoord anders? Nee, dan ga je doorvragen, omdat je het toch zo interessant vind.

[ Voor 63% gewijzigd door th4k1ck3r op 03-12-2020 09:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 316512

th4k1ck3r schreef op donderdag 3 december 2020 @ 09:42:
Ik zou geen aannames maken op basis van het verhaal van TS.
TS vraagt simpelweg advies op belasting gebied, niet op het gebied of de herkomst van het geld legaal is. Ga er van uit dat het gewoon legaal is, misschien heeft TS wel werkzaamheden verricht voor een crypto exchange en is dit een deel van zijn salaris/bonus.
Maar dan zouden eventuele vragen aan de schenker toch totaal geen probleem moeten zijn? Ik denk dat de meeste mensen daar vraagtekens bij hebben.

En eerlijk gezegd maakt dat voor mij wel een verschil of ik iemand met zijn vraagstuk wil helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uzuhl
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-06 15:11

Uzuhl

De ondertitel mag niet lange..

* Dit voegt niets toe *

[ Voor 94% gewijzigd door .oisyn op 03-12-2020 10:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:40
th4k1ck3r schreef op donderdag 3 december 2020 @ 09:42:
[...]
Alsof jij zo blij zou zijn als de Kuweitse belastingdienst jou gaat opbellen met vragen.
:? waarom zou de Kuweitse belastingdienst de TS gaan bellen?
En als dat zo is, dan beantwoord je de vragen toch gewoon die ze hebben als je niks te verbergen hebt?
[...]
Waarom zou TS dat moeten beantwoorden? Hij stelt vragen op belastingtechnisch gebied. Zou jij dit soort informatie geven als je 500k ontvangt?

Wellicht vind je het een interessant verhaal, maar wat je vraagt is totaal niet nodig voor de beantwoording van de vraag. Als TS zegt dat hij hem ontmoet heeft tijdens een vakantie, maakt dat het antwoord anders? Nee, dan ga je doorvragen, omdat je het toch zo interessant vind.
Ik zou uberhaupt geen topic openen, maar een adviseur raadplegen ;)

Daarnaast is het wel degelijk belangrijk, een advies kan ook zijn om het niet aan te nemen en de TS niet in mogelijke problemen te helpen ;) daar weleens aan gedacht?

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:50

Bever!

3

Wees voorzichtig met dit soort dingen en laat je adviseren.. world of shit als je bd/fiod op je dak krijgt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terminus
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-06 11:48
De belastingdienst kan natuurlijk niet eenvoudig achterhalen dat jij bitcoins bezit. Zeker niet als je de uitbetaling daarvan 'creatief' aanpakt. Los van dat het kan, mag dat natuurlijk niet.

Volgens de website van de belastingdienst hoef je geen aangifte van de schenking te doen. Wel moet je het vermogen aangeven bij de jaarlijkse aangifte.

Maar goed, je kunt je natuurlijk ook afvragen waar die bitcoins vandaan komen en waarom iemand je 500.000 aan bitcoins geeft. Daar kan alleen jij zelf over oordelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crypto_Exfil
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 01-05 21:29
* Tips voor belastingontduiking worden hier niet gewaardeerd *

[ Voor 75% gewijzigd door .oisyn op 03-12-2020 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanniep9
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-06 17:34
Ik zou hier ook heel achterdochtig van worden als je die kennis niet heel goed kent.
Ben jij de enige die een schenking krijgt? Waarom jij? Waarom dit bedrag? Ik zou dat allemaal willen weten als ik jou was.

Niet ondenkbaar dat je als een soort geldezel wordt misbruikt. Mssn zit die kennis wel in de (criminele) problemen en probeert hij zo van "belastende informatie" af te komen.

De transactie valt denk ik wel onder de Wwft. Dus zal die (door de exchange) bij de FIU gemeld moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162126

keeskoning88 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 07:43:
De belastingdienst is niet heel consistent:

Maar hier lees ik iets anders (maar misschien gaan ze er daar van uit dat de schenker de Nederlandse nationaliteit heeft oid):
https://www.belastingdien...betaal-ik-schenkbelasting

Ik zou ze even bellen en vooral ook confronteren met deze onduidelijke informatie op de site. Een beetje tegengas geven als ze gelijk roepen ja je moet aangifte doen.

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 162126 op 03-12-2020 11:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uNoTopia
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-06 22:29
Laat je adviseren door een expert.
Als je geen adviseur inhuurt voor deze casus dan speel je met vuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21:12

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

uNoTopia schreef op donderdag 3 december 2020 @ 11:47:
Laat je adviseren door een expert.
Als je geen adviseur inhuurt voor deze casus dan speel je met vuur.
Ik denk wel dat je goed moet zoeken naar een expert met ervaring hiermee... giften van dergelijke omvang in Bitcoin zijn sowieso al niet gebruikelijk, laat staan in Nederland en zullen dus nog weinig getoetst zijn aan het Nederlandse Belastingrecht. Wel een mooie situatie om eens jurisprudentie over op te (laten) bouwen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logico
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 24-06 23:17
Zorg er in ieder geval voor dat je met behulp van een gerenomeerde fiscalist pro-actief en transparant handelt richting de Belastingdienst en mogelijk AFM zodat je problemen voor kan zijn. Als je dit niet doet en je krijgt de Belastingdienst/AFM/opsporingsdiensten achter je aan worden je tegoeden bevroren en kan je nog geen bankrekening meer openen. De Wwft is geen wet die je bewust of onbewust wil overtreden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-06 09:32

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Een schenking van een kennis, uit een land welke op de zwarte lijst van de fiscus voorkomt. Dat gaat voor problemen zorgen zodra je deze te gelden brengt (of eigenlijk aangeeft als vermogen bij de aangifte Inkomstenbelasting).

Voor dit soort transacties moet je een zogenaamde "Melding Ongebruikelijke Transactie" ofwel MOT melding doen. Hierbij dien je diverse gegevens aan te geven (zoals waar het geld vandaan komt en bij wie, je geeft aan hoe je het geld ontvangen hebt en wat de oorsprong van het geld is geweest, m.a.w. hoe komt deze kennis aan zoveel bitcoins etc.). Dit geheel valt onder de Wwft, Wet ter voorkoming van fraude en witwassen.

Normaliter is dit voor ongebruikelijke zakelijke transacties....

Neem dus even contact op met de belastingdienst, gewoon via de belastingtelefoon (0800-0543) en stel daar de vraag.

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keeskoning88
Ja zo’n gevoel had ik al dat de belastingdienst/FIOD hier alles vanaf zal willen weten. Ik weet 99.99% zeker dat dit gewoon legaal verkregen is via zijn online bedrijf. Zeker niks crimineels. Neem ook wel aan dat je natuurlijk gewoon moet kunnen schenken zoals jijzelf wil, zolang de herkomst maar legaal is.

Ik heb een beetje een slecht onderbuik gevoel bij onze belastingdienst/FIOD en geen zin om bewijslast te krijgen straks van iets en mijn kennis moet lastig vallen met allemaal gezeik. Zijn pa is echt net een week geleden overleden..

Zal een expert in handen nemen.

[ Voor 30% gewijzigd door keeskoning88 op 03-12-2020 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

keeskoning88 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 13:25:
Ik heb een beetje een slecht onderbuik gevoel bij onze belastingdienst/FIOD en geen zin om bewijslast te krijgen straks van iets en mijn kennis moet lastig vallen met allemaal gezeik. Zijn pa is echt net een week geleden overleden..
Bedenk: als het niet nu maar over 1, 5 of 15 jaar wordt ontdekt zijn de problemen een stuk groter... Dan is het belasting betalen plus termen als fraude, witwassen, etc. om de oren krijgen maar ondertussen alle bewijzen kwijt zijn.
d:)b

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ja zo’n gevoel had ik al dat de belastingdienst/FIOD hier alles vanaf zal willen weten. Ik weet 99.99% zeker dat dit gewoon legaal verkregen is via zijn online bedrijf. Zeker niks crimineels. Neem ook wel aan dat je natuurlijk gewoon moet kunnen schenken zoals jijzelf wil, zolang de herkomst maar legaal is.

Ik zou me echt meer zorgen maken over de handel van deze "kennis" en waarom hij even een half miljoen aan bitcoin bij jou wil stallen. Wat als hij aan belastingontduiking doet, en de boel over een jaar weer komt ophalen? Bij jou thuis? Met een paar vriendjes? Met welk verhaal heeft hij je deze schenking gedaan?

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KirovAir
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:36
Uhm.. We hebben het over BTC, geen knappe bank / regering die al die stromen gaat bijhouden. Had het zelf lekker in de crypto gelaten en met lagen uit laten betalen / spullen van kopen.

Als je echt alles in Nederlandse valuta wilt hebben zou ik direct een adviseur regelen want dit wordt door vrijwel elke bank als witwassen gezien.

"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheFes
  • Laatst online: 25-06 20:25
KirovAir schreef op donderdag 3 december 2020 @ 13:48:
Uhm.. We hebben het over BTC, geen knappe bank / regering die al die stromen gaat bijhouden. Had het zelf lekker in de crypto gelaten en met lagen uit laten betalen / spullen van kopen.

Als je echt alles in Nederlandse valuta wilt hebben zou ik direct een adviseur regelen want dit wordt door vrijwel elke bank als witwassen gezien.
Ook als je het in crypto laat moet je het gewoon als vermogen opgeven hoor.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-06 09:32

KatirZan

Wandelende orgaanzak

TheFes schreef op donderdag 3 december 2020 @ 13:51:
[...]

Ook als je het in crypto laat moet je het gewoon als vermogen opgeven hoor.
Precies, cryptocurrency valt gewoon onder box 3 vermogen, net zoals buitenlandse vermogensstalling etc...

Als we even uitgaan van de goede geaardheid van jou kennis, dan zal dat verder niet voor problemen zorgen.

En daarnaast kan je gewoon vrijblijvend de fiscus bellen zonder enige vorm van consequenties. Ook contact met een vermogensbeheerder / financieel planner in dit geval zou ook van pas kunnen komen.

Als alles gewoon volgens legale weg gaat dan zou je een half miljoen aan bitcoins in je bezit hebben. Ik denk dat iedereen wel zo'n vriendelijke kennis wil hebben.

Echter : If a story is too good to be true, it probably is.

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Niemand, maar dan ook niemand zal geloven dat je "van een kennis" zomaar even €500.000 aan BC geschonken krijgt. Tenzij jij kunt hard bewijzen dat "die kennis", het geld niet uit criminele bron komt, zul je binnen de kortste keren (of iets later, als je onderdeel wordt van een deelonderzoek) onderdeel zijn van een SFO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Uhm.. We hebben het over BTC, geen knappe bank / regering die al die stromen gaat bijhouden.
Nog los van de morele kant van zaken en dat tips over fraude niet de bedoeling zijn: elke transactie wordt bijgehouden. Vraag is dus niet of het vandaag met moeite kan maar of het over 15 jaar makkelijk kan. (Schenkbelasting verjaart na 12 jaar, maar het gaat om vermogensbelasting wat elk jaar 'opnieuw begint' en dus pas verjaart 5 jaar nadat het laatste geld is uitgegeven. En na 20 jaar of zelfs nooit als de verzender toch al te fout zou blijken).

En dan wordt de gok: is de complexiteit van vandaag te hoog voor nog 20 jaar Wet van Moore en de software in het jaar 2040? Is het het waard om 100% van de tijd op te letten anoniem te handelen en niet 1x de fout te maken te laten merken wie je bent? Nee dank je.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 310408

Als jij niet zeggen waar het geld vandaan komt (daar lijkt het op), dan heb je heel wat uit te leggen aan de belasting. Zo makkelijk als tweakers over de herkomst heenstappen zullen de ambtenaren niet doen. Die zullen bij een dergelijk bedrag ABSOLUUT willen weten van wie het geld komt.en of het vrijwillig aan je geschonken is.

Persoonlijk zou ik me er heel ver van houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-06 17:15
Klinkt goed zo'n kennis! Lekker hoor :) De goedheiligman bestaat dus nog echt !!

Kan je niet vragen of hij die 500k gewoon als geld stort?
Maakt zaken in dit geval een stuk makkelijker misschien?
Zeker als het gewoon wit geld en een echte schenking is, zou dit voor die kennis ook geen probleem hoeven zijn?
Of denk ik nu te simpel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:13
Zijn pa is echt net een week geleden overleden
Dit en de rest van het verhaal doet me dit niet helemaal zuiver overkomen. Belastingtechnisch kom je er makkelijk uit maar aantonen dat de Bitcoins legaal zijn verkregen wordt volgens mij enorm lastig

Freelance Drupal Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-05 12:36
Een kennis (niet eens familie) uit Irak die veel vermogen schenkt zal, wanneer je dit officieel gaat melden enorm veel alarmbellen af laten gaan. Bereid je daar op voor.

Een vriend van me die van origine uit Iran komt kreeg een paar (3/4) duizend euro gewoon giraal overgemaakt vanuit het buitenland voor studiekosten en dat mocht hij tot in den treure uitleggen aan zijn bank.

Belastingontduiking als advies, is geen goed advies. Ook niet toegestaan hier.

[ Voor 33% gewijzigd door janvanduschoten op 03-12-2020 15:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Je ziet niet vaak dat op tweakers zomaar opgeroepen word tot belastingontduiking. Dat is zo omdat het gewoon eikelig dom is. Zeker omdat het hier op tweakers al openbaar is.

[ Voor 13% gewijzigd door janvanduschoten op 03-12-2020 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KirovAir
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:36
F_J_K schreef op donderdag 3 december 2020 @ 14:24:
[...]

Nog los van de morele kant van zaken en dat tips over fraude niet de bedoeling zijn: elke transactie wordt bijgehouden. Vraag is dus niet of het vandaag met moeite kan maar of het over 15 jaar makkelijk kan. (Schenkbelasting verjaart na 12 jaar, maar het gaat om vermogensbelasting wat elk jaar 'opnieuw begint' en dus pas verjaart 5 jaar nadat het laatste geld is uitgegeven. En na 20 jaar of zelfs nooit als de verzender toch al te fout zou blijken).

En dan wordt de gok: is de complexiteit van vandaag te hoog voor nog 20 jaar Wet van Moore en de software in het jaar 2040? Is het het waard om 100% van de tijd op te letten anoniem te handelen en niet 1x de fout te maken te laten merken wie je bent? Nee dank je.
Dat is zeker waar, maar hoe ga je een half miljoen in BTC uitleggen aan de belastingdienst? Je komt sowieso op een lijst waar andere onderzoeken / gevolgen spelen.
Anoniem: 310408 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 15:20:
[...]

Je ziet niet vaak dat op tweakers zomaar opgeroepen word tot belastingontduiking. Dat is zo omdat het gewoon eikelig dom is. Zeker omdat het hier op tweakers al openbaar is.
Ken je dat verhaal op tweakers van die jongen die een gestolen fiets had gekocht?
Nijn in "Fiets gekocht op Marktplaats, blijkt achteraf gestolen."

Ik kan me voorstellen dat dit exact zo'n verhaal wordt maar dan met BTC en de belastingdienst. Hoewel je handeld in goede trouw gaat het je gewoon bijten.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 36% gewijzigd door KirovAir op 03-12-2020 15:49 ]

"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
Anoniem: 310408 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 15:20:
[...]

Eikelig dom......

Dit is exact hetzelfde als dat de vriend tegen hem zegt; ik schenk je 500K aan goudstaven, het ligt hier veilig in een kluis. Ga jij dat dan aangeven als je het niet direct nodig hebt terwijl je in nederland zit?

Als je dit bezit liquide wil maken is het een ander verhaal. Voor nu is het gewoon een 'goudstaaf' die op geen enkele manier is te herleiden naar de topicstarter.

En "openbaar"? Ene Keeskoning88....... Natuurlijk heeft deze beste man/vrouw hier een accountje voor aangemaakt dat volledig annoniem is. Als hij slim is heeft ie dit gepost bij een openbaar WIFI accespoint zonder kamera toezicht. :)

[ Voor 14% gewijzigd door procyon op 03-12-2020 15:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

procyon schreef op donderdag 3 december 2020 @ 15:47:
[...]
Voor nu is het gewoon een 'goudstaaf' die op geen enkele manier is te herleiden naar de topicstarter.
En gewoon belastingontduiking, gewoon illegaal, gewoon strafbaar, gewoon mogelijk gevangenis. En als de gever moet uitleggen waar zijn geld is gebleven dan kan het wel een heel snel afgelopen zijn met de geheimzinnigheid.

Het is duidelijk dat jouw moraal dat zou toelaten voor jezelf, maar het in het openbaar iemand anders er toe oproepen is in mijn ogen op zijn minst opvallend en op zijn vast tegen de richtlijen van tweakers. Kan me niet voorstellen dat Tweaker dit graag ziet op hun forums.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
Anoniem: 310408 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 15:53:
Het is duidelijk dat jouw moraal dat zou toelaten voor jezelf.
Absoluut.

Daarbij: Zei ik in mijn reactie: "Ik zou", ik zei niet; "Je moet" dus ik zie niet hoe ik hem opgeroepen zou hebben de wet te overtreden.

Feitelijk juist right?

[ Voor 31% gewijzigd door procyon op 03-12-2020 15:56 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

KirovAir schreef op donderdag 3 december 2020 @ 15:38:
[...]

Mijn punt is dat de keuzes niet zijn niet uitleggen of wel uitleggen, maar nu uitleggen of in 2030 uitleggen met zowel 'de schijn zwaar tegen' als ondertussen geen bewijzen meer dat het wel netjes is.

Of tussen geld weigeren en aannemen+aangifte.

Ik zou het geld aannemen, no cure no pay voor 10K een financieel adviseur inhuren voor de uitleg aan de bdienst, en de vermogensbelasting betalen. Da's goedkoper dan 100% vergrijpboete of erger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
F_J_K schreef op donderdag 3 december 2020 @ 15:56:
[...]

Punt is wel dat dit bezit digitaal is en je dit, net zoals een goudstaaf, altijd wel ergens kan verzilveren.
Of je dat verzilveren in Nederland wil doen is een keuze die de TS moet gaan maken.

Het is bij deze overweging belangrijk dat de TS zich realiseerd dat hij enorm veel op de hals zal halen als hij dit openbaar maakt. Zeker als het herleidbaar is naar Irak + het geen familie schenking is.

Ik zou het persoonlijk zien als een gratis goudstaaf die ik in mijn tuin zou begraven.
Nee dat mag niet, maar er zijn mensen die dit wel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

procyon schreef op donderdag 3 december 2020 @ 16:06:
Ik zou het persoonlijk zien als een gratis goudstaaf die ik in mijn tuin zou begraven.
Nee dat mag niet, maar er zijn mensen die dit wel doen.
Maar dan dus -nooit- verzilveren. Want als je dat over 20 jaar doet zijn de vingerafdrukken van de afzender nog steeds te lezen. En dan een stuk makkelijker dan dat het vandaag zou kunnen, net zoals dat je hele map met DES versleutelde data vandaag makkelijker is te doorzoeken dan dat het in 2000 was toe je het 'verstopte'.

(Of echt echt vertrouwen hebben in je opsec. En je morele recht tot klagen over de NL overheid verliezen :P ).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• procyon
Klopt maar met een kleine nuance;

"Maar dan dus -nooit- verzilveren" in Nederland.

Zoals de zaken er nu voor staan, zijn die BTC's misschien wel een paar miljoen EUR waard over een aantal jaar. Best leuk om daarmee, wanneer de tijd juist is, opnieuw te beginnen in bijvoorbeeld Panama. Of een ander oord waar het leven fijn is als je vermogend bent.

Mooi pensioen dus.

Leuk item over hoe de wereld werkt qua bezit/vermogen.
https://www.npo3.nl/jan-de-belastingman/BV_101384814

Er is zoveel meer dan Nederland alleen ;)

[ Voor 17% gewijzigd door procyon op 03-12-2020 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:17

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Als het allemaal gewoon klopt en het is geschonken, wat let je dan om het op te geven?
Ik snap dat het allemaal kosten met zich meebrengt en verdacht lijkt, maar als dat het niet is, dan moet de schenker dat toch ook aan kunnen tonen.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• procyon
janvanduschoten schreef op donderdag 3 december 2020 @ 16:37:
Als het allemaal gewoon klopt en het is geschonken, wat let je dan om het op te geven?
Ik snap dat het allemaal kosten met zich meebrengt en verdacht lijkt, maar als dat het niet is, dan moet de schenker dat toch ook aan kunnen tonen.
Eens, maar ik vermoed dat er vast een reden is waarom deze schenking plaats heeft gevonden in de vorm van BTC en niet in de vorm van een girale overschrijving. :z

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

procyon schreef op donderdag 3 december 2020 @ 16:38:
[...]

Eens, maar ik vermoed dat er vast een reden is waarom deze schenking plaats heeft gevonden in de vorm van BTC en niet in de vorm van een girale overschrijving. :z
Als dat een legale reden is, is er geen probleem.
Is het geen legale schenking, dan werken we hier er niet aan mee.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GeeEs
procyon schreef op donderdag 3 december 2020 @ 16:38:
[...]

Juist! Die kennis had het veel makkelijker gewoon in eur/usd kunnen schenken. Stuk minder verdacht, en momenteel niet eens een slecht moment om BTC te cashen zelfs. Zeker als je ze gewoon hebt gekregen ( gaat krijgen als schenking) en niet van plan was er in te beleggen.

Als TS slim is stort hij het gewoon terug naar de wallet waar het vandaan kwam, en vraagt het in eur/usd. Als de kennis dan niet over de brug komt weet je genoeg.
Ben je wel 500k kwijt... Maar ach... ;)

[ Voor 14% gewijzigd door GeeEs op 03-12-2020 16:53 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Oei. Nou, @keeskoning88, ik zou beginnen met vooral niet "een kennis uit Kuwait" (die geen interesse heeft om gecontacteerd te worden :+ ) als bron van je Bitcoins aan te geven. Niemand trapt daar in. Dat is overduidelijk onzin. Je hebt gewoon verstandig geïnvesteerd in Bitcoin en dit nooit aangegeven. Dat is gewoon fout. Dus je moet kijken hoe jij dit geld rechtmatig kan verkopen om er euro's van te maken.

Jouw stappen:
  1. Neem contact op met een gespecialiseerde advocaat.
En ga vooral niet uit van advies op Tweakers.net waar iedereen van 8 jaar oud tot 100 jaar oud een mening kan geven over vaag geïnterpreteerde informatie die ze via Google kunnen vinden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rannasha
  • Nu online

Rannasha

Does not compute.

janvanduschoten schreef op donderdag 3 december 2020 @ 16:37:
Dit dus. Ik denk dan ook dat dit topic eigenlijk niet in het Cryptocurrency subforum thuis hoort, want het heeft op zich vrij weinig met het onderwerp te maken. Hoewel het middel Bitcoin is, is de vraag in feite "ik ontvang een schenking ter waarde van €veel, wat moet ik doen?"

De TS vraagt niet hoe hij de BTC het beste kan opslaan of bij welke exchange deze het beste te verkopen zijn. Het is puur een belastingtechnische vraag die beter past in PFSL, imo.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGekke
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-06 11:53

GerritGekke

Gamechanger

Dit stinkt 8)7

 Karma

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaikzelf
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-01-2021

Met alle respect, maar ik zou een slecht onderbuikgevoel krijgen wanneer er een kennis mij een schenking wil doen van twv 500.000 euro en dan in bitcoins?

[ Voor 0% gewijzigd door jaikzelf op 04-12-2020 08:51 . Reden: valuta aangepast ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:15

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Voor zo'n bedrag kan je natuurlijk ook gewoon professioneel advies inwinnen. Zeker met bitcoins waar de de waarde over langere tijd alle kanten op kan gaan..
jaikzelf schreef op donderdag 3 december 2020 @ 22:53:
Met alle respect, maar ik zou een slecht onderbuikgevoel krijgen wanneer er een kennis mij een schenking wil doen van twv 500.000 gulden en dan in bitcoins?
Waarom niet ? Kreeg vroeger regelmatig aanbiedingen om grote bedragen te ontvangen, moest alleen transactie kosten op voorhand betalen. Ben wel al jaren op het geld aan het wachten maar ik weet zeker dat het er aan komt, was een hele vriendelijke man en beloofd is beloofd toch ?

[ Voor 64% gewijzigd door DukeBox op 03-12-2020 23:02 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galinsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online

Galinsky

--------->

Maar is het in Nederland niet zo dat ze je pas kunnen beschuldigen totdat onschuld bewezen is. Bewandel de legale weg, beantwoord vragen die ze hebben ze kunnen jou schenking niet blokkeren/ weigeren? Ik denk dat onder de "rijken" zulke schenkingen ook niet ongewoon zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Het grote probleem is dat de chain, ondanks mixers, gewoon te traceren is. Wanneer jouw kennis ergens voor gepakt wordt en ze vinden een boeking naar jou toe, dan heb je een probleem.

Of misschien staat er over een maand iemand voor je deur die het geld komt opeisen en je hele familie elimineert wanneer je niet betaald.

Of de Belastingdienst komt er achter en is de bitcoin ingestort, kan je even belasting betalen over de jaren dat je het niet aan hebt gegeven met boete, lullig wanneer je dan 7 Ton moet betalen terwijl de waarde nog maar 2,5 is.

Kortom, praat met een echte adviseur.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Zorg dat je weet waar het geld vandaan komt, en dat die bron legaal is, anders kan het binnenkort worden geconfisqueerd:
https://www.rijksoverheid...pakken-crimineel-vermogen

Vraag jezelf ook af of 5 ton in bitcoins momenteel de beste belegging is, of dat je beter wat meer kunt diversificeren.
Galinsky schreef op donderdag 3 december 2020 @ 23:11:
Maar is het in Nederland niet zo dat ze je pas kunnen beschuldigen totdat onschuld bewezen is. Bewandel de legale weg, beantwoord vragen die ze hebben ze kunnen jou schenking niet blokkeren/ weigeren? Ik denk dat onder de "rijken" zulke schenkingen ook niet ongewoon zijn.
Zie bovenstaand wetsvoorstel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Wat een vooroordelen allemaal. Als je de naam en toenaam van de schenker hebt, dan is het aan de FIOD of belastingdienst te bewijzen dat het niet legaal is. Zonder bewijs is het gewoon legaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crotchy
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-03 08:56
Z___Z schreef op donderdag 3 december 2020 @ 23:34:
Wat een vooroordelen allemaal. Als je de naam en toenaam van de schenker hebt, dan is het aan de FIOD of belastingdienst te bewijzen dat het niet legaal is. Zonder bewijs is het gewoon legaal.
omgekeerde bewijstlast.
de belastingdienst kan bijvoorbeeld gewoon claimen dat het inkomen voor werkzaamheden is (waarna je dus de helft moet afdragen), en dan is het aan jou om te bewijzen dat het niet zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
Crotchy schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 04:38:
[...]

omgekeerde bewijstlast.
de belastingdienst kan bijvoorbeeld gewoon claimen dat het inkomen voor werkzaamheden is (waarna je dus de helft moet afdragen), en dan is het aan jou om te bewijzen dat het niet zo is.
Als de belastingdienst dit claimt, en dat kunnen ze alleen als je het bedrag netjes (als vermogen) opgeeft... zullen ze dat op hun beurt ook moeten bewijzen lijkt me? Als jij dan gewoon zegt, neehoor, kijk maar, ik geef het toch netjes op? is gewoon toen en toen overgemaakt in BTC van die en die kennis, vraag maar na als jullie me niet geloven... Volgens mij heb je dan gewoon voldaan aan je opgaveplicht.
En als ik 500k zomaar krijg, en daar uiteindelijk gewoon 250k (of wat meer/minder) van kan houden na afdracht.... Prima hoor.

Maargoed, alsnog blijft het vaag verhaal. Eensch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GeeEs schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 06:51:
[...]

Als de belastingdienst dit claimt, en dat kunnen ze alleen als je het bedrag netjes (als vermogen) opgeeft... zullen ze dat op hun beurt ook moeten bewijzen lijkt me? Als jij dan gewoon zegt, neehoor, kijk maar, ik geef het toch netjes op? is gewoon toen en toen overgemaakt in BTC van die en die kennis, vraag maar na als jullie me niet geloven... Volgens mij heb je dan gewoon voldaan aan je opgaveplicht.
En als ik 500k zomaar krijg, en daar uiteindelijk gewoon 250k (of wat meer/minder) van kan houden na afdracht.... Prima hoor.

Maargoed, alsnog blijft het vaag verhaal. Eensch...
Zie de toeslagenaffaire - bewijs is optioneel.

Dat is dus die omgekeerde bewijslast, de BD zegt iets, en jij moet bewijzen dat het NIET zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• descon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-05 07:58
Das ook de reden waarom ik al mijn crypto transacties bijhoud. Ik verwacht ellende met banken/belastingdienst/brokers als ik geen goed verhaal / onderbouwing heb hoe ik er aan gekomen ben als ik het eens wil cashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Crotchy schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 04:38:
[...]

omgekeerde bewijslast.
Omkering van de bewijslast is helemaal niet aan de orde, zie https://blog.jaeger.nl/nl/tag/omkering-bewijslast/
Anoniem: 472287 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 07:04:
[...]

Zie de toeslagenaffaire - bewijs is optioneel.
De toeslagenaffaire heeft die naam niet voor niets gekregen. Het standpunt van de Belastingdienst hield voor de rechter geen stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GlowMouse schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 18:05:
[...]

Omkering van de bewijslast is helemaal niet aan de orde, zie https://blog.jaeger.nl/nl/tag/omkering-bewijslast/

[...]

De toeslagenaffaire heeft die naam niet voor niets gekregen. Het standpunt van de Belastingdienst hield voor de rechter geen stand.
Echter, de belastingdienst bij de rechtbank krijgen was een volgende hindernis. Hoe noemde de advocaat het, een onneembare vesting oid?

Gelijk hebbben en gelijk krijgen.

Daar komt nog eens bij dat bv voor inkomstenbelasting eigen bedrijf, de BD kan gokken (lees: verzinnen) wat ze willen wbt bedrijfsinkomen. Niet mee eens? Bewijs maar. In de tussentijd ligt de rekening wel alvast op de mat.

Ik kwam er gelukkig met een externe boekhouder vanaf, makkelijk is anders.

Voor de rechter heeft het vele jaren stand gehouden door incomplete antwoorden, leugen en het achterhouden van informatie.

X jaar na dato zitten er nog steeds mensen diep in de schulden. Vergeet niet dat diezelfde mensen al 10 jaar bv geen huis hebben kunnen kopen. Huizenprijzen ondertussen? Geheelontneming van vermogensopbouw. En zo kunnen we kwa ellende nog wel even doorgaan.

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 472287 op 05-12-2020 00:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hmr
  • Laatst online: 23-06 23:33

hmr

Ik ben echt benieuwd naar het verhaal van de TS waarom hij een gift van 5 ton krijgt uit Kuweit. :)

Zonder dat we het hele verhaal horen kan er toch al niet goed worden geadviseerd.

Maar een schenking van 'een kennis' van 5 ton en die geen zin heeft in contacten riekt natuurlijk aan alle kanten.

* hmr twijfelt aan zijn kennissen.

[ Voor 58% gewijzigd door hmr op 06-12-2020 10:45 ]

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:04

BCC

hmr schreef op zondag 6 december 2020 @ 10:42:
Ik ben echt benieuwd naar het verhaal van de TS waarom hij een gift van 5 ton krijgt uit Kuweit. :)
Toevallig krijg ik net een mail van een prins uit Nigeria die ook al zijn bitcoins naar me wil overmaken!

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hmr
  • Laatst online: 23-06 23:33

hmr

BCC schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 08:23:
[...]

Toevallig krijg ik net een mail van een prins uit Nigeria die ook al zijn bitcoins naar me wil overmaken!
Bij dezen. Ik maak ook wel 5 ton naar je over, kan je even 1 bitcoin sturen om je wallet te verifiëren?

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrhrln
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-11-2023
Het is gewoon crimineel gedrag met dit soort bedragen uit dit soort landen (overigens uit elk land, zelfs uit nederland). Voor criminelen geldt, het is pas een overtreding/misdaad zodra je betrapt wordt, alle andere mensen gebruiken hiervoor gewoon de wet en algemeen geldende regels.

[ Voor 24% gewijzigd door mvrhrln op 08-12-2020 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is belasting ontduiken. En strafbaar, en niet zo'n klein beetje ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Modbreak:Hier gaat een slotje op, ik betwijfel of hier nog wat nuttigs over te vertellen is. Mocht de TS van mening zijn dat de schenking wel legaal is, stuur mij dan een berichtje.

Het lijkt sterk op BTC uit een dubieuze bron, daar werken we niet aan mee.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.