Vreemd gedrag selectiekader binnen Windows 10 interface

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19-09 11:47
Mijn vraag

Ik heb een raar probleem met bepaalde selectie kaders binnen Windows 10... ik weet eigenlijk niet zo goed hoe ik het moet omschrijven. Wat er gebeurd is wanneer ik bepaalde menu's open binnen Windows 10, bijvoorbeeld een jumplist van een applicatie op de taakbalk, dan loopt het selectiekader als een malle in een loop van beneden naar boven, alsof 'pijltje omhoog' constant wordt ingedrukt... maar dat is niet het geval want dan zou ik dit op veel meer plekken moeten merken, het is echt alleen in jumplists en in het startmenu verder nergens.

Onderstaande een filmpje van wat er gebeurd.

https://onedrive.live.com...7&authkey=AJDMgg1l0eulk5M

Relevante software en hardware die ik gebruik

Windows 10 20H2

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Uiteraard begonnen met het lostrekken van ieder device uit iedere USB poort om te zien of er een muis, toetsenbord, bluetooth ontvanger of wat dan ook een gekke storing veroorzaakt... maar het gaat gewoon doodleuk door. Windows Verkenner proces stoppen en weer starten, het blijft doorgaan. Uiteraard machine gescanned of er misschien iets ongewenst op de machine te vinden is... niets gevonden.

Het enige wat helpt is een reboot, maar na een tijdje begint het weer... soms binnen minuten, soms duurt het uren.

Uiteraard mij redelijk suf gegoogled maar bij gebrek aan hoe dit probleem goed te omschrijven geen treffers. Waar zoek je dan op... hoe het dat kader normaal gesproken?

Echt een wtf-je... :?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Hier staan nog wat tips: https://answers.microsoft...76-4112-9817-6cdf67ee3cc3
Anyway. "auto-scrolling" lijkt een keyword te zijn voor je zoekopdracht
MicGlou schreef op woensdag 2 december 2020 @ 23:51:
...
Relevante software en hardware die ik gebruik

Windows 10 20H2
't Is misschien ook wel relevant om te vertellen wat voor hardware je hebt: laptop met touchpad? draadloze muis?

[ Voor 36% gewijzigd door Brahiewahiewa op 03-12-2020 00:45 ]

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19-09 11:47
Bedankt voor de tip, zo kan ik iets gerichter zoeken... scrolling... natuurlijk! Het was al laat gisteren, ik kwam niet zover 8)7 Drukke dag gehad... zat er echt eventjes in vast.

Wat betreft de hardware, het leek mij niet zo relevant eigenlijk... het gaat om een pc, dus geen touchpad aanwezig. Het probleem blijft aanwezig als ik alles lostrek van het systeem behalve de monitor en de 240v, zoals ik al in TS heb beschreven.

Jouw link kom ik helaas niet verder mee, de beschrijving daar lijkt ook een wat ernstiger geval omdat het daar blijkbaar overal (any system window) is en het ook helemaal niet werkbaar blijkt te zijn. Bij mij is het echt alleen in de jumplists en in het startmenu, verder nergens... doe ik een rechtermuisklik op het startmenu voor de beheertools dan gebeurd het niet. En ik kan ook nog gewoon zaken zonder problemen met de muis selecteren, het lijkt echt puur een visueel dingetje te zijn.

Ik ga vanavond weer even verder met de zoekterm auto scrolling...