Ziggo modem instellen op lage signaalsterkte

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slvans
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 01-07 21:13
Thuis heb ik twee ubiquiti accesspoints, een op de begane grond en een op de 1e verdieping. Dit werkt over het algemeen goed. Alleen heb ik ook een Homey welke in de meterkast staat. Deze pakt de wifi van een van deze accesspoints. Alleen is het signaal in de meterkast zeer zwak. Wel staat er in mijn meterkast de Ziggo router, merk Technicolor.
Het wifi signaal heb ik uit gezet op de Ziggo router om geen interferentie te hebben. Alleen vroeg ik mij af of ik de Ziggo router nu op een zeer lage signaalsterkte kan laten zenden zodat dit alleen te ontvangen is in de meterkast. Ik heb gezocht en een ding gevonden wat het eventueel kan zijn. Maar ik kan niet vinden wat dit precies inhoudt.

TPC Mitigation (db): met als opties 0, 2, 3 en 4.

Gaat dit mij helpen?

Beste antwoord (via slvans op 04-12-2020 10:02)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:24

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Kijk dan naar "Output Power" - die staat per default op 100%, kan iirc tot 25% verlaagd worden.

Dan nog, verwacht geen wonderen, RSSI is een logaritmische schaal. 25% is de helft van de helft, dus 6dB lager, dus op een dynamisch bereik van bijna 50dB zet dat weinig zoden aan de dijk.

Als je interferentie wilt voorkomen moet je vooral overlappende kanalen vermijden. Er zijn drie niet-overlappende kanalen in de 2.4GHz - 1, 6 en 11, dus met twee AP's buiten de meterkast en die ene erin kun je prima voor nul interferentie zorgen.

Oslik blyat! Oslik!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amx
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-07 14:24

amx

Ik heb even in de handleiding gekeken en ik vermoed dat het output power is dat je zoekt op het tabblad wireless > radio

Disclaimer: ik heb geen Ziggo

[ Voor 12% gewijzigd door amx op 02-12-2020 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slvans
@amx helaas bestaat er geen radio bij het tabblad wireless. Dit heeft Ziggo mogelijk verwijderd. Vandaar dat ik het zocht bij iets anders waar in ieder geval DB bij staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mash_man02
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 14:00
Dan maak je er toch een afwijkend ssid van welke je alleen oo je Homey kenbaar maakt.

Asus X570-E AMD ryzen 5800x3D 64Gb Sapphire 7900xtx X-vapor nitro+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Misschien handig om aan te geven welke Ziggo Technocolor modemrouter je hebt, dat kunnen er meerdere zijn, elk met eigen settings en (on)mogelijkheden.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slvans
Het betreft de Technicolor TC7210.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Kijk dan naar "Output Power" - die staat per default op 100%, kan iirc tot 25% verlaagd worden.

Dan nog, verwacht geen wonderen, RSSI is een logaritmische schaal. 25% is de helft van de helft, dus 6dB lager, dus op een dynamisch bereik van bijna 50dB zet dat weinig zoden aan de dijk.

Als je interferentie wilt voorkomen moet je vooral overlappende kanalen vermijden. Er zijn drie niet-overlappende kanalen in de 2.4GHz - 1, 6 en 11, dus met twee AP's buiten de meterkast en die ene erin kun je prima voor nul interferentie zorgen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1