Hulp met RGB

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Termers
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 26-10-2025
Dag allemaal,

Ik heb op het moment 3 extra fans liggen, Metallicgear Skiron D-rgb 120 mm.

Deze krijg ik niet aangesloten op mijn moederbord: ASRock B550 Phantom Gaming 4

Kan iemand mij hiermee helpen? Als ik meer informatie moet geven doe ik dat graag, maar weet zo niet goed wat voor info ik nog meer moet geven.

Groeten,

Thijs

Alle reacties

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-01 16:09
De fans hebben een 4 pins connector die op de 4 pins CHA_FAN headers op het moederbord aangesloten worden.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:45
@Termers Zitten daar niet twee draadjes aan?
Dus één voor de fan besturing zelf (die 4-ins) en 1 voor de RGB besturing? Daar staat me iets van bij.
Als ik zo op de pagina van die Skiron kijk, is dat dus zo. Een 4-pin PWM voor op het moederbord.
En een 3-pin Daisy chain kabel voor de RGB besturing.
Die laatste weet ik zo even niet hoe aan te sluiten. Als het ARGB is, dan kan het gewoon op het moederbord.
Anders gaat het om een 4-pin aansluiting.

zou je eens foto's of een foto van de stekkers kunnen plaatsen hier?
Dat maakt het makkelijker om te kijken waar en of het ergens op kan.
De site zelf geeft weinig informatie hierover namelijk.
https://www.asrock.com/MB...20Gaming%204/index.nl.asp

http://www.metallicgear.com/Skiron-DRGB-120

[ Voor 69% gewijzigd door Arunia op 03-12-2020 09:21 ]

• Termers
Zo snel even geen foto, maar het klopt dat ze een 4 pin voeding hebben en een 3 pin daisy chain.. alleen die daisychain kan ik niet aansluiten op het moederbord. Geen idee ook wat ik daar voor nodig heb en of ik er misschien zelfs een hub tussen moet zetten.. Maar de hubs die ik kan vinden hebben allemaal 4pin of 4daisychain :/

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-01 16:09
Phanteks maakt helaas gebruik van exotische ARGB aansluitingen. je hebt dit kabeltje nodig om de RGB aan te sluiten.

pricewatch: Phanteks 3-Pin Digital RGB-LED Extension Y Splitter

Vervolgens kun je de andere RGB aansluitingen daisy chainen.

[ Voor 89% gewijzigd door Djarune op 03-12-2020 14:01 ]

• Termers
De 3 fans kan ik al met Daisy chain koppelen.. dat is niet het probleem. Ik kan de Daisy chain alleen niet op mijn moederbord aansluiten

• TeTeman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16-01 10:16
Onderin bij je moederbord zit een adressable RGB header (zit naast de 4pins rgb header. Het bijschrift is "ADDR_LED1") en volgens mij zit er rechts bovenin ook zo'n aansluiting, maar dat kan ik niet goed zien.

Metallicgear maakt gebruik van de JST standaard waar jouw moederbord een standaard gebruikt die veelal door Asus/MSI/Cooler Master worden gebruikt. Vaak zit een bijbehorende adapter inbegrepen bij je moederbord. Mocht dit nou niet het geval zijn: Ik maak zelf adapters om dit probleem te verhelpen: V&A aangeboden: Adressable RGB Adapter (Asus, MSI, ASRock, Gigabyte, Cooler M... :) Laat maar in een PB als ik je daarmee kan helpen.

• Termers
Oe daar wil ik best gebruik van maken ja! Ik ga je een PM sturen, dankje!
Pagina: 1