Mijn vraag
Wanneer ik mijn nieuwe RTX 2060 in mijn systeem in bouw start hij niet meer op. Met mijn oude GPU (1050 ti LP) start alles zonder problemen op.
Edit: Oplossing
Ik gebruikte een non-corsair PCIe kabel. Met een nieuwe PCIe kabel van Corsair die ook competable was met mijn voeding was het probleem direct opgelost.
Relevante software en hardware die ik gebruik
pricewatch: AMD Ryzen 7 1700 Boxed Wraith Spire koeler
pricewatch: Palit GeForce RTX 2060 Dual
pricewatch: Gigabyte AB350N-Gaming WiFi
pricewatch: Crucial Ballistix Sport LT BLS2C8G4D240FSB
pricewatch: Corsair SF450
1x 500 gb 2.5" hdd, 1x 250 gb SSD
Oude GPU: pricewatch: MSI GeForce GTX 1050 TI 4GT LP
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb mijn BIOS al geüpdated naar de laatste versie. Wanneer ik de PC op start hoor ik twee klikjes, waar ik er eerst altijd maar één hoorde. Volgens mij komen die klikjes van de PSU dus ik vraag me af of daar het probleem zit?
Met de Newegg PSU calculator kwam ik uit op een vermogen van 350W, dus zou het misschien de PCIe kabel kunnen zijn tussen de PSU en GPU? (De 1050 ti had deze niet nodig.)
Wanneer ik mijn nieuwe RTX 2060 in mijn systeem in bouw start hij niet meer op. Met mijn oude GPU (1050 ti LP) start alles zonder problemen op.
Edit: Oplossing
Ik gebruikte een non-corsair PCIe kabel. Met een nieuwe PCIe kabel van Corsair die ook competable was met mijn voeding was het probleem direct opgelost.
Relevante software en hardware die ik gebruik
pricewatch: AMD Ryzen 7 1700 Boxed Wraith Spire koeler
pricewatch: Palit GeForce RTX 2060 Dual
pricewatch: Gigabyte AB350N-Gaming WiFi
pricewatch: Crucial Ballistix Sport LT BLS2C8G4D240FSB
pricewatch: Corsair SF450
1x 500 gb 2.5" hdd, 1x 250 gb SSD
Oude GPU: pricewatch: MSI GeForce GTX 1050 TI 4GT LP
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb mijn BIOS al geüpdated naar de laatste versie. Wanneer ik de PC op start hoor ik twee klikjes, waar ik er eerst altijd maar één hoorde. Volgens mij komen die klikjes van de PSU dus ik vraag me af of daar het probleem zit?
Met de Newegg PSU calculator kwam ik uit op een vermogen van 350W, dus zou het misschien de PCIe kabel kunnen zijn tussen de PSU en GPU? (De 1050 ti had deze niet nodig.)
[ Voor 5% gewijzigd door Bergmannetje op 03-12-2020 21:47 . Reden: Heb de oplossing toegevoegd. ]