Toon posts:

Koeler laptop altijd aan?

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik heb net een tweedehands Acer Travelmate 722TX gekocht. Hier zit een PII366Mhz processor in. Aan de zijkant (links) zie ik een koeler. Deze draait echter niet. Is de koeler stuk of draait deze alleen bij extreem hoge temperaturen?

ps. de laptop wordt aan de buitenkant wel een beetje warm, maar niet al te erg.

Verwijderd

Tja, de koeler van mijn Dell Latitude vertikt het ook, behalve bij de hardware tests.... Bij collega's zelfde verhaal...

• _Hades_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:32
Gaat alleen aan als het te warm word ja.. (bijvoorbeeld als je spelletjes speeld)

Verwijderd

Klopt, daar fan's relatief veel energie verbruiken worden deze bij sommige laptops alleen aangezet als de processor te warm wordt, en dit is dus echt warm !, mijn armada 1750 van compaq zet de fan ook aan als deze op 220 werkt, dus niets aan de hand rgz.

MASH

Verwijderd

Topicstarter
Ook bij 220 (op de adapter) gaat hij niet aan. We hebben er al wel een tijdje NFSIII op gespeeld en de computer blijft aan de buitenkant dezelfde temperatuur en hij blijft stabiel.
Best wel cool trouwens zo'n laptop en lekker 14.1" TFT scherm :9~

• Pietert
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Lees je handleiding eens...

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 12 augustus 2001 18:16 schreef VageGast het volgende:
Lees je handleiding eens...
- Ik heb de handleiding doorgelezen, maar daar staat er niets over in.

- Ik heb de on-line FAQ-database van Acer geraadpleegd en daar stond ook niets in.

- Ik heb de search van tweakers gebruikt en daar stond ook niet een dergelijk topic in.

Daarom heb ik het hier gepost, omdat ik mijn nieuwe aanwinst niet kapot wilde laten gaan...

(ik heb er ook een hekel aan wanneer er nutteloze topics geopend worden, maar deze vond ik om bovenstaande redenen niet nutteloos ;) )

• mazzzterrr
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-08-2025
Moet je maar eens een }:O erop installeren. Dan gaat hij wel vaker aan hoor. Bij mijn Dell Inspiron 8000 heb ik 2 fans waarvan er maar maximaal 1 gaat draaien bij volle belasting. Misschien dat die 2e is voor als je in de woestijn bezig bent......

• ET
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-06 18:00

ET

Idd, de koeler van een laptop staat normaal gewoon uit, totdat de processor te warm wordt (Zware belasting). Mijn laptop blaast wel de hele tijd, maar dat komt door de }:O die erop staat.

Verwijderd

Topicstarter
Net ff NFSIII multiplayer gespeeld, wat hij niet super lekker aankon op 800x600 en toen kwam de koeler tot leven! Een zachte brom die het voortbestaan van mijn processor waarborgt.

Geen koe voor deze comp: weinig internettoegang en hogere accu-belasting.

• SmidsY
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 16:46

SmidsY

hallo!?.............

heb zelf een travrlmate 514 van acer en die fan gaat alleen aan als het nodig is (veel cd-rom werk, grafisch zwaar belast)

Het probleem is gelokaliseerd, het bevindt zich tussen het keyboard en de rugleuning.

Verwijderd

Ik heb een Dell inspiron 4000 en ook bij mij gaat de koeler pas aan bij hele zware toepassingen. Kheb hem nu 4 maanden en hij is denk ik pas 1 keer aangeweest. Klopt dus allemaal wel....

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-08 12:15

ReseTTim

Chocolate addicted

Op maandag 13 augustus 2001 12:09 schreef Teq het volgende:
Ik heb een Dell inspiron 4000 en ook bij mij gaat de koeler pas aan bij hele zware toepassingen. Kheb hem nu 4 maanden en hij is denk ik pas 1 keer aangeweest. Klopt dus allemaal wel....
ik heb er ook zow eentje :) :) 2 maanden oud en hijs wel wat vaker aangegaan dit ivm DivXjes en DVDtjes afspelen :)

btw lekkere beenverwarmer :P

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• Pietert
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Op zondag 12 augustus 2001 18:40 schreef Topje het volgende:

[..]

- Ik heb de handleiding doorgelezen, maar daar staat er niets over in.

- Ik heb de on-line FAQ-database van Acer geraadpleegd en daar stond ook niets in.

- Ik heb de search van tweakers gebruikt en daar stond ook niet een dergelijk topic in.

Daarom heb ik het hier gepost, omdat ik mijn nieuwe aanwinst niet kapot wilde laten gaan...

(ik heb er ook een hekel aan wanneer er nutteloze topics geopend worden, maar deze vond ik om bovenstaande redenen niet nutteloos ;) )
My humble apologies >:) (goed gespeld?!?)
/me heeft een ander schootpeeceetje en daar stond wel netjes vermeld dat de fan niet altijd draait.

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

Verwijderd

Kent iemand toevallig een Kapok computer, ik dacht dat mijn fan altijd aan was, maar de laatste tijd niet meer en ineens valt ie af en toe uit, ik vermoedt dat ie dan te heet wordt en de koeler het begeven heeft, hoe kan ik dit uitzoeken? Is er software die dat aangeeft of waarmee je dat aan of uit kan zetten?

• blimmel
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

blimmel

Matched: TeamBVD

ouwe koei }:O & dubbelpost :(

Join TeamBVD!

• DutchMan
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 31-07 20:49

DutchMan

NederlandseMan

Het zou kunnen zijn dat je fan blijft draaien omdat de cooler niet goed tegen de CPU aan zit. Gewoon de 2 kapjes links en rechts onder het LCD wegschuiven.. Toetsenboard er af halen en de schoefjes vast draaien. Acer staat nogal bekend om de schoefjes die nog wel eens aan de wandel gaan in laptops. :)

Why live life if u cannot remember it when you are dead ?

Pagina: 1