Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Is dit een redelijke game pc?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• TechNoobGamer
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 20-05 15:10
Mijn vraag

Deze vraag is voor m'n broertje. (Met jullie hulp heb ik zelf al een game pc samengesteld) Mijn broertje wil makkelijk en snel en zag deze op bol.com:
https://www.bol.com/nl/p/...ocialshare_pdp_androidapp

Is dit wat?

Mijn broertje is van plan de pc voornamelijk te gebruiken voor games zoals Fifa, GTA en volgens mij speelt ie ook Call of duty-achtige spellen. En hij gaat erop streamen en Microsoft Word etc gebruiken.

Alle reacties

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:09

DukeBox

loves wheat smoothies

Niet echt.. beetje rare combinatie en onderhand ouder spul (>2 jaar) en van sommige essentiele onderdelen weet je de specs niet (psu, ram).

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:35
Je kan er wel spelletjes op spelen maar voor 900 euro kan je stuk beter maken

• Elmo_b
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-01 11:17
Veelssss te duur.

Zoek voor dit budget lekker zelf je spullen bijelkaar en ga hem samen met je broertje zelf in elkaar zetten.
Het is echt simpel als je wat youtube filmpjes bekijkt dan lukt het vast wel.
Of misschien is er in de buurt wel een tweakers die je wil helpen met bouwen.
Als je in de buurt van Haarlem woont zet ik hem graag voor je in elkaar.
En als je het echt niet durft dan laat je hem bij de zaak waar je de spullen koopt ook in elkaar zetten.
Meestal kost dat een paar tientjes extra.

Maar die voorgebpuwde dingen zijn in 90% van de gevallen veels te duur en kan je voor hetzelfde geld veel sneller krijgen.

• TechNoobGamer
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed€ 217,20€ 217,20
1MoederbordenASRock B450M Pro4€ 71,93€ 71,93
1VideokaartenGigabyte GeForce GTX 1660 Super OC 6G€ 286,-€ 286,-
1Behuizingenbe quiet! Pure Base 500 Zwart€ 61,-€ 61,-
1Geheugen internCrucial Ballistix BL2K8G32C16U4B€ 72,18€ 72,18
1VoedingenBitFenix Formula Gold 450W€ 79,95€ 79,95
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 105,-€ 105,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 893,26

Dit is mijn build. Scheelt niet veel qua prijs en komt redelijk overeen toch?
Dit is wat ik samen met een paar mensen hier begin dit jaar heb samengesteld.

• TechNoobGamer
Ik wil best die kennis van mij vragen om hem te bouwen, maar dan moet ik dus een nieuwe build maken. Pff haha.. Dit heeft me begin dit jaar al grijs gemaakt :p

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online

Try SCE to Aux

• TechNoobGamer
Deze komt aardig overeen met mijn eigen build, toch? (de post boven de jouwe)

Verwijderd

[b]TechNoobGamer schreef op woensdag 2 december 2020 @ 21:06:
...
Dit is mijn build. Scheelt niet veel qua prijs en komt redelijk overeen toch?
Dit is wat ik samen met een paar mensen hier begin dit jaar heb samengesteld.
Je hebt er een duurdere processor in gedaan, pricewatch: AMD Ryzen 5 3500X (CBX) Boxed is ongeveer even duur als de 2600 van de prebuild, maar presteert nog steeds beter ~_^

Met dat prijsverschil kan je dan wat extra blingbling erbij doen, of, bijvoorbeeld, de 500dx nemen: https://tweakers.net/behu...0dx_p1114082/vergelijken/

Natuurlijk kan je ook de zelfde rare kast van de pre-build nemen: pricewatch: Corsair Carbide Spec-Delta RGB Tempered Glass

Houd er ook rekening mee dat de pre-build niet van bol komt, maar een verkoper via de bol-marktplaats die nog geen beoordelingen heeft gekregen. Als er iets mis gaat is het die verkoper die verantwoordelijk is voor de garantie, niet bol.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2020 23:24 ]

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04:04
Met de huidige AMD beschikbaarheid en prijzen moet je gewoon een Intel nemen, bijvoorbeeld de 10400F.

• 99ruud99
Precies, ryzen was heel leuk toen het 150 euro was, maar nu met 220 tot 250 euro is het niet meer leuk.
Ik zou zelf gewoon systeem uitzoeken en dit in elkaar zetten, desnoods met hulp van een Tweaker.

• Sergelwd
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-04-2021
de 3500x heeft geen hyper-threading en zou ik daarom ook niemand aanraden boven een 2600

Verwijderd

Sergelwd schreef op woensdag 2 december 2020 @ 23:43:
de 3500x heeft geen hyper-threading en zou ik daarom ook niemand aanraden boven een 2600
De genoemde spellen profiteren meer van de betere cores dan van een verhoging van het aantal threads.

Edit: hmm, ik had gemist dat er ook mee gestreamd moest gaan worden; goed mogelijk dat dan meer threads inderdaad beter uit de bus gaan komen.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2020 00:24 ]

• mitsumark
Opzetje met Intel.
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i5-10400F Boxed€ 151,25€ 151,25
1MoederbordenASRock B460M Pro4€ 86,-€ 86,-
1VideokaartenMSI Radeon RX 5600 XT MECH OC€ 314,90€ 314,90
1BehuizingenSilverstone PS15 (zonder RGB fans) Zwart€ 40,67€ 40,67
1Geheugen internKingston HyperX Predator HX426C13PB3K2/16€ 68,47€ 68,47
1VoedingenCooler Master MWE Bronze 450W V2€ 46,-€ 46,-
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 105,-€ 105,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 812,29

• 99ruud99
Als je de case mooi vond kan je gewoon de bq pb 500 blijven gebruiken.
Als je graag iets meer stilte hebt een cpu koeler. pricewatch: Cooler Master Hyper 212 Black Edition of de bq dark rock 2 (alles van bq, yay).
Als je nog geld op wilt maken een andere voeding zoals pricewatch: Corsair TX550M V2 (of natuurlijk een bq)

[ Voor 50% gewijzigd door 99ruud99 op 03-12-2020 08:23 ]

• TechNoobGamer
99ruud99 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 08:19:
Als je de case mooi vond kan je gewoon de bq pb 500 blijven gebruiken.
Als je graag iets meer stilte hebt een cpu koeler. pricewatch: Cooler Master Hyper 212 Black Edition of de bq dark rock 2 (alles van bq, yay).
Als je nog geld op wilt maken een andere voeding zoals pricewatch: Corsair TX550M V2 (of natuurlijk een bq)
De cpu koeler snap ik, dat is om het beestje wat stiller te maken.
Maar waarom een andere voeding? Zodat hij minder warm wordt, of echt puur omdat een duurdere beter is?

• 99ruud99
Iets hoger rendement geeft inderdaad minder warmte af, maar ook stuk meer stilte en stabiliteit, wat nog veel belangrijker is.
de MWE bronze voldoet op zich wel, maar mocht je later andere GPU willen, is een wat betere misschien wel handig.

• mitsumark
De TX550M is kwalitatief weer wat beter, en kan eventueel ook een zwaardere videokaart aan in de toekomst.

• TechNoobGamer
Zit er qua case nog verschil in qua warmte? De BQ PB 500 is behoorlijk dicht. Die andere heeft een heel rooster aan de voorkant. Toch vind ik de BQ mooier. Strakker. Of heeft dit helemaal geen invloed op warmte, geluid etc?

• gevulde koek
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 29-09-2024
Helaas wel, gaas aan de voorkant laat meer lucht door en zal in de praktijk stiller zijn bij stroomeisende systemen. Gamersnexus had een tijd geleden hier een video over gemaakt.

YouTube: Airflow vs. Silent Case: Noise-Normalized Thermals

Jouw kaarten verbruiken echter niet zoveel, dus zal het verschil meevallen. Wel zou ik een extra ventilator aan de voorkant nemen, voor de zekerheid.

Je kan ook naar een behuizingen van Fractal kijken. Deze heeft een luchtdoorlatende voorkant en ook een strak ontwerp. Is wel ietsje duurder en de patronen aan de voorkant zijn niet ieder z'n smaak.
pricewatch: Fractal Design Meshify C

De 5600XT is sneller dan de 1660 super. De kaarten van AMD hebben wel een aantal zwakke punten, waaronder OpenGL (b.v. minecraft).

• TechNoobGamer
gevulde koek schreef op donderdag 3 december 2020 @ 17:40:
Helaas wel, gaas aan de voorkant laat meer lucht door en zal in de praktijk stiller zijn bij stroomeisende systemen. Gamersnexus had een tijd geleden hier een video over gemaakt.

YouTube: Airflow vs. Silent Case: Noise-Normalized Thermals

Jouw kaarten verbruiken echter niet zoveel, dus zal het verschil meevallen. Wel zou ik een extra ventilator aan de voorkant nemen, voor de zekerheid.

Je kan ook naar een behuizingen van Fractal kijken. Deze heeft een luchtdoorlatende voorkant en ook een strak ontwerp. Is wel ietsje duurder en de patronen aan de voorkant zijn niet ieder z'n smaak.
pricewatch: Fractal Design Meshify C

De 5600XT is sneller dan de 1660 super. De kaarten van AMD hebben wel een aantal zwakke punten, waaronder OpenGL (b.v. minecraft).
Oké, dan laat ik deze kaarten staan. Sorry, wat is OpenGL? Minecraft wordt volgens mij ook gespeeld door m'n broertje z'n zoontje.

Moet ik bij de kasten waar een rooster voor zit ook nog een fan aan de voorkant zetten? Of alleen bij de BQ, als ik die wel kies?

• gevulde koek
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 29-09-2024
Open Graphics Library is wat de java-versie van minecraft gebruikt om de beelden te renderen. Zelf geen ervaring, maar ik lees redelijk wat klachten over kaarten van AMD in combinatie met OpenGL, dus wel iets om te overwegen misschien.

Met een rooster zouden 1 of 2 fans genoeg zijn. Lucht stroomt ook zonder fan daar makkelijk doorheen. Maar een extra fan kan nooit kwaad, zeker tijdens de zomer.
Pagina: 1